We wrześniu 2017 ukazał się na rynku nowy, czwarty już, długogrający album The BWPP zatytułowany „Bats: Melodies and Lullabies for Samal”.
Członków zespołu na płycie zastąpiły tym razem syntezatory, samplery oraz inne elektroniczne maszyny do tworzenia płynnej ciemności, która sączy się w uszy, zalewając onirycznymi krajobrazami i atmosferami szarą rzeczywistość, widoczną i tak spod grubej warstwy tandetnego, silącego się na oryginalność, rodzimego hip-hopu oraz zgniłego popu, całej tej papki wciskanej nam przez media. Przygotujmy się na odkrywanie nieznanego dla większości zachodniej populacji obszaru ludzkiej psychiki i bądźcie pewni: kto raz zanurzy się w czarnej wodzie, nie zazna spokoju, dopóki nie wróci po raz kolejny, żeby wsłuchać się w hipnotyczne bezsłowne ścieżki dźwiękowe rodem z najgorszych gotyckich koszmarów. Industrialne, mroczne pejzaże, ambientowe przestrzenie pełne świergotu nietoperzy wywoływanych z syntetycznego piekła elektroniki nie pozostawią Was obojętnych w mdłej szklanej pogodzie i niebieskim świetle monitorów odbitym od szyb. Idealna mieszanka popowych brzmień z brutalnym metalowym pazurem, którego nie powstydziłby się Trent Reznor. Mamy tu bezpośrednie nawiązanie do dyskografii takich zespołów jak Einstürzende Neubauten, Skinny Puppy, Machines of Loving Grace oraz wyraźnie słyszalny przekrój różnych technik produkcyjnych, od tworzenia wszystkich składników piosenki na analogach typu Virus TI, b, Moog, System 1 Roland i hardwarowych setupów sekcji rytmicznej (TB3, TR8, Korg Electribe, Elektron Trinity), przez layering, powstawanie dźwięku z kilku operatorów w syntezie FM do kreowania tychże elementów na systemie modularnym Eurorack, a wszystko to w towarzystwie doomowych riffów rodem z Black Sabbath albo Black Label Society i solówek nimi zainspirowanych. Pełno tu powtarzalnych rytmów, przemysłowego beatu oraz pisków maszyn. Album jest również wynikiem zajęć, na które Koszmar Zwierzę uczęszczał na warszawskiej Akademii Dźwięku, gdzie doskonały dydaktyk i jeden z niewielu autoryzowanych przez główną, berlińską placówkę, trenerów Abletona w Polsce, Mateusz Telega, ugruntował wiedzę lidera The BWPP na temat historii i technik produkcji muzycznej.
Strona zespołu: hebwpp.bandcamp.com