Popularny serwis muzyczny Harmony Central stał się niedawno własnością korporacji Gibson Brands. Nowy właściciel podkreśla, że zależy mu na zachowaniu dotychczasowej neutralności opiniotwórczej oraz zaangażowaniu społeczności zgromadzonej wokół portalu.
Harmony Central (www.harmonycentral.com) działa nieprzerwanie od roku 1995, skupiając zainteresowanie i aktywność użytkowników o różnym stopniu zaawansowania oraz związku z branżą muzyczną, od amatorów po profesjonalistów, którzy tutaj mogą wyrażać swoje opinie oraz szukać interesujących ich informacji.
W roku 2004 serwis został kupiony przez sklep wysyłkowy Musician’s Friend, a następnie w roku 2010 przeszedł we władanie Guitar Center. Ostatnie zmiany strukturalne tej wielkiej amerykańskiej sieci handlowej stworzyły możliwość nabycia Harmony Central dla firmy Gibson.
„Branża potrzebuje neutralnego, interesującego, bogatego w informacje serwisu, gdzie muzycy mogą wymieniać opinie i wiedzę, zadawać pytania, uzyskiwać odpowiedzi, dyskutować na kontrowersyjne tematy i zdobywać doświadczenie. Harmony Central nie będzie „stroną Gibsona” – taką już mamy. Patrzymy na to raczej w ten sposób, jakby Gibson zapewniał miejsce na imprezę, na którą wszyscy: muzycy, przemysł, konkurencja, edukatorzy i każda osoba związana z muzyką i dźwiękiem, są zaproszeni i mile widziani.” komentował Henry Juszkiewicz, prezes Gibson Brands.