T-Rex Replica to klasyczny delay. W tym małym urządzeniu zamknięto chip DSP, który próbkuje z częstotliwością 44,1 kHz i użyto dwa znakomite, dwudziestoczterobitowe przetworniki analogowo-cyfrowe BurrBrown (jeden na wejściu A-D i jeden na wyjściu D-A). Barwa dźwięku czystego, jak i odbicia są po prostu doskonałe.
Genialna, szczególnie dla gitarzystów, jest funkcja brown. Wciśnięcie tego przycisku włącza filtr dolnoprzepustowy (barwa staje się ciemniejsza) i delikatne przesterowanie efektu (tylko odbić). Taki zabieg ma na celu ocieplić efekt delay, co do złudzenia imituje słynne echa taśmowe z lat sześćdziesiątych. Ma to kolosalne znaczenie, szczególnie w przypadku grania solówek, gdzie efekt echa powinien mieć gorsze pasmo od dźwięku podstawowego. Gwarantuje to przejrzystość solówki i zapobiega efektowi bałaganu i wsysania całości. Druga bardzo przydatna funkcja to Subdivision.
W normalnym trybie (kiedy przycisk Subdivision jest wyciśnięty) delay pozostaje w trybie czwórkowym, czyli tempo odbić pozostaje zgodne z tempem utworu ustawionym na gałce tempo lub zgodnie z tempem wystukanym nogą na przycisku tap tempo. Natomiast gdy wciśniemy przycisk Subdivision, włączamy trójkowy tryb odbić, niejako wyprzedzając szybkość odbić. Przy ustawieniu ilości powtórzeń na minimum i głośności echo równej głośności level uzyskujemy bardzo ciekawy efekt nazwany przez Eddiego Van Halena „Cathedral”, efekt tego typu stał się też wizytówką zespołu U2.
Regulacje T-Rex Replica: Echo, czyli głośność efektu (odbicia), Level – głośność dźwięku czystego (bez efektu), Repeat, inaczej feedback – ilość powtórzeń echa. Gałka Tempo to szybkość powtórzeń – tu T-Rex Replica może pochwalić się doskonałym wynikiem: od 1 ms do 2000 ms. Dodatkowe funkcje znajdują się pod przyciskami Brown i Subdivision.
Urządzenie wyposażono w dwa włączniki nożne: jeden to przycisk włącznika efektu, drugi to przycisk Tap Tempo służący do wstukiwania nogą tempa utworu. Dodatkowo, na bocznej ściance znajduje się wejście MIDI. Służy do synchronizacji tempa delaya z zewnętrznymi urządzeniami, np. sekwencerem lub komputerem poprzez MIDI.