PICKING (KOSTKOWANIE)
DOWN & UP PICKING – pierwszą nutę uderzamy kostką w dół, drugą do góry – spójrz na znaczki pod nutami.
TREMOLO PICKING – Każdą z czterech nut uderzamy kostką bardzo szybko na przemian w dół i do góry, bez przerw pomiędzy dźwiękami.
PALM MUTING – Aby go uzyskać należy stłumić struny (dotknąć) wewnętrzną krawędzią dłoni struny przy mostku w miejscach oznaczonych pod nutami PM—-/ i zagrać podane dźwięki.
PICK RAKE – Przeciągnąć kostką przez zaznaczone struny zwiększając siłę uderzenia na ostatniej nucie.
ARPEGGIATED CHORD – Grać dźwięki akordu w kierunku wskazanym strzałką. Dźwięki następują po sobie bardzo szybko.
FRETTING HAND (RĘKA GRAJĄCA NA PROGACH)
HAMMER-ON & PULL-OFF – (H) Legato w górę – dźwięk wyższy uzyskuje się przez energiczne postawienie palca lewej ręki przy progu.
PULL-OFF – (P) Legato w dół – dźwięk niższy uzyskuje się przez energiczne zdjęcie palca lewej ręki z wyższego dźwięku.
NOTE TRILLS – Uzyskuje się przez szybkie granie dwóch nut na przemian (w przykładzie te w nawiasie), stosując hammer-on i pull-off.
SLIDES (GLISSANDO) – Uderza pierwszą nutę, zastosuj glissando, czyli przesuń palec po strunie do następnego dźwięku. Dwie ostatnie nuty wykonaj następująco: uderz kostką pierwszą nutę dojedź glissandem do następnej i uderz drugą nutę (RP).
LEFT HAND TAPPING – Brzmienie uzyskasz stukając palcami lewej ręki hammer-on (nuty w kwadracie) pozostałe dźwięki uzyskasz poprzez pull-of.
FRET HAND MUTING – Aby uzyskać akordy o stłumionym brzmieniu, należy uchwycić akord oznaczony x lekko palcami lewej ręki i nie dociskając strun, uderzyć kostką.
BENDING AND VIBRATO (PODCIĄGNIĘCIE I WIBRACJA)
BEND AND RELEASE – Uderzyć dźwięk na 5 progu, podciągnąć – BU (Bend Up) o cały ton do (7) i opuścić – BD (Bend Down) by otrzymać dźwięk początkowy.
RE-PICK BEND – Uderzyć dźwięk na 5 progu, podciągnąć – BU (Bend Up) o cały ton do (7) i ponownie uderzyć dźwięk podciągnięty (7) RP (Re-Pick).
PRE-BEND – Uderzyć podciągnięty dźwięk na 5 progu – PB 5 (Pre-Bend) o cały ton do (7), i opuścić – BD (Bend-Down) do dźwięku na 5 progu.
QUARTER TONE BEND – Podciągnąć dźwięk o 1/4 tonu (zaznaczona nuta 1/4). Tego typu podciągnięcia stosuje się w bluesie.
VIBRATO – Tego typu wibrację uzyskuje się poprzez delikatne podciąganie (Bending) i opuszczanie dźwięku.
HARMONICS (FLAŻOLETY)
NATURAL HARMONICS – (NH) Flażolety naturalne wydobywa się w następujący sposób: palcem lewej ręki lekko dotknij strunę nad podanym progiem i uderz strunę prawą ręką, a otrzymasz wskazany dźwięk o charakterystycznej barwie. Nuty są w kształcie rombu.
ARTIFICIAL HARMONICS – (AH) Flażolety sztuczne wydobywa się następująco: naciskasz strunę we wskazanym miejscu, następnie palcem wskazującym prawej ręki dotykasz delikatnie strunę nad progiem w odległości 12 progów powyżej dźwięku, który trzymasz palcem lewej ręki, i trącasz strunę.
PINCHED HARMONICS – (PH) tego typu flażolety wydobywa się poprzez uderzenie boczną częścią kciuka, podobnie jak naturalny flażolet. Nuty są w kształcie trójkąta
TAPPED HARMONICS – (TH) tego typu flażolety wydobywa się poprzez szybkie uderzenie palcami prawej ręki strunę 12 progów wyżej, podobnie jak przy flażoletach sztucznych.
TOUCH HARMONICS – (TCH) ten flażolet wydobywa się następująco: uderzasz pierwszy dźwięk i dotykając palcem wskazane miejsce nad progiem, otrzymasz flażolet.