• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Najnowszy numer
  • Gdzie kupić?
  • Zamów prenumeratę
    • Prenumerata dwuletnia
    • Prenumerata półroczna
    • Prenumerata roczna
    • Pakiet 10: prenumerata TopGuitar + CD Richard Bona + 2CD i DVD Marcus Miller
    • Pakiet 11: prenumerata TopGuitar + DVD Love De Vice + CD WAMI
    • Pakiet 12: prenumerata TopGuitar + CD IRA + CD Patrycja Markowska + CD Kreuzberg
    • Pakiet 13: prenumerata TopGuitar + 3xDVD Oblicza rocka
    • Pakiet 14: prenumerata TopGuitar + CD Poduszkowiec 2.0 + CD Cafe Night&Day vol. 3
    • Pakiet 15: prenumerata TopGuitar + książka Cliff Burton + DVD Black Sabbath
    • Pakiet 2: prenumerata TopGuitar + książka Nergal + CD Jacek Karzaklewski
    • Pakiet 5: prenumerata TopGuitar + książka Joy Division + CD Jimi Hendrix
    • Pakiet 6: prenumerata TopGuitar + książka Prince + CD John Mayer
    • Pakiet 7: prenumerata TopGuitar + książka kucharska Paul McCartney + CD Paul McCartney
    • Pakiet 9: prenumerata TopGuitar + książka Bob Marley + CD Foster The People
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Jim Dunlop Senior nie żyje

      Jim Dunlop Senior nie żyje

      Klasyczne piękności od Alhambra na NAMM 2019

      Klasyczne piękności od Alhambra na NAMM 2019

      "TopGuitar" idzie na rekord!

      "TopGuitar" idzie na rekord!

      Już 5 i 6 marca 2019 r. w Teatrze Variete rusza Orchestral R.O.C.K.

      Już 5 i 6 marca 2019 r. w Teatrze Variete rusza Orchestral R.O.C.K.

    • Newsy sprzętowe
      Nowe efekty Dunlop MXR na targach NAMM 2019

      Nowe efekty Dunlop MXR na targach NAMM 2019

      Neunaber Neuron – inteligentny gain

      Neunaber Neuron – inteligentny gain

      Joyo Bantamp i inne nowości od Joyo na targach NAMM 2019 (wideo)

      Joyo Bantamp i inne nowości od Joyo na targach NAMM 2019 (wideo)

      Jim Dunlop Senior nie żyje

      Jim Dunlop Senior nie żyje

    • TopVideo
      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Fragment koncertu z udziałem zespołu Beyonce - Suga Mama

      Fragment koncertu z udziałem zespołu Beyonce - Suga Mama

      Hellvoid - playthrough do utworu "Black Sky"

      Hellvoid - playthrough do utworu "Black Sky"

      70 utworów Slipknot w 7 minut!

      70 utworów Slipknot w 7 minut!

  • Artyści
    • Wywiady
      Jon Schaffer. Doświadczenie

      Jon Schaffer. Doświadczenie

      Michał Gołąbek, Rust

      Michał Gołąbek, Rust

      Leszek Cichoński: Trzymajmy się razem!

      Leszek Cichoński: Trzymajmy się razem!

      David Ellefson, Megadeth, Metal Allegiance: Wszyscy gramy w tym samym zespole

      David Ellefson, Megadeth, Metal Allegiance: Wszyscy gramy w tym samym zespole

    • Artykuły
      Artysta ESP: George Lynch

      Artysta ESP: George Lynch

      Jim Dunlop Senior nie żyje

      Jim Dunlop Senior nie żyje

      Artysta ESP: Alexi Laiho

      Artysta ESP: Alexi Laiho

      Artysta ESP: Javier Reyes

      Artysta ESP: Javier Reyes

    • Garaż
      Garaż 12/2018: Spitfish, Piołun

      Garaż 12/2018: Spitfish, Piołun

      Garaż 11/2018: Mound, Veal

      Garaż 11/2018: Mound, Veal

      Garaż 9/2018

      Garaż 9/2018

      Garaż 7/2018: Klub Zdesperowanych Romantyków, Down to the Heaven

      Garaż 7/2018: Klub Zdesperowanych Romantyków, Down to the Heaven

    • Recenzje
      Farmer Boys - "Born Again"

      Farmer Boys - "Born Again"

      Farben Lehre - "Stacja Wolność"

      Farben Lehre - "Stacja Wolność"

      Wojtek Pilichowski - "Vandal"

      Wojtek Pilichowski - "Vandal"

      Sosnowski - "The Hand Luggage Studio"

      Sosnowski - "The Hand Luggage Studio"

    • TopLegendy
      Za co kochamy Chrisa Cornella?

      Za co kochamy Chrisa Cornella?

      Jason Becker: biografia gitarzysty

      Jason Becker: biografia gitarzysty

      Wzmacniacze Supro: powrót do przeszłości

      Wzmacniacze Supro: powrót do przeszłości

      TopVintage: Peavey T-60

      TopVintage: Peavey T-60

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Die Toten Hosen - koncert w Polsce!

      Die Toten Hosen - koncert w Polsce!

      LOS LOBOS – najsympatyczniejsze Wilki na światowej scenie

      LOS LOBOS – najsympatyczniejsze Wilki na światowej scenie

      Bands’ Battle – to Wasz moment!

      Bands’ Battle – to Wasz moment!

      The Sonic Dawn na dwóch koncertach w Polsce

      The Sonic Dawn na dwóch koncertach w Polsce

    • Kup bilety
      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Brian "Head" Welch z Korn zaprasza na polski koncert w Dolnie Charlotty

      Brian "Head" Welch z Korn zaprasza na polski koncert w Dolnie Charlotty

    • Reportaże i relacje
      Roth/Zimpel/Zemler na żywo w Żydowskim Muzeum GALICJA w Krakowie.

      Roth/Zimpel/Zemler na żywo w Żydowskim Muzeum GALICJA w Krakowie.

      Akademia Jana Borysewicza. Pierwsza edycja warsztatów za nami

      Akademia Jana Borysewicza. Pierwsza edycja warsztatów za nami

      Tony Franklin z zespołem zagrał w ramach cyklu Bochnia Rocks

      Tony Franklin z zespołem zagrał w ramach cyklu Bochnia Rocks

      Peter Hook And The Light - koncertowe brzmienie Yamahy

      Peter Hook And The Light - koncertowe brzmienie Yamahy

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Orange Crush 12, 20, 20RT, 35RT – test wzmacniaczy gitarowych  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Orange Crush 12, 20, 20RT, 35RT – test wzmacniaczy gitarowych z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

    • Testy
      Kala U-Bass SUB 5 Sunburst

      Kala U-Bass SUB 5 Sunburst

      Electro-Harmonix Operation Overlord

      Electro-Harmonix Operation Overlord

      Tech 21 Geddy Lee Signature SansAmp

      Tech 21 Geddy Lee Signature SansAmp

      Epiphone Les Paul Ukulele Tenor

      Epiphone Les Paul Ukulele Tenor

    • Zestawienia sprzętu
      Bestsellery Rock’N’Rolla - luty 2018

      Bestsellery Rock’N’Rolla - luty 2018

      Wideorelacje z targów NAMM Show 2018

      Wideorelacje z targów NAMM Show 2018

      Oto nagrody MIPA 2016!

      Oto nagrody MIPA 2016!

      Riff poleca: rockowy sprzęt basowy

      Riff poleca: rockowy sprzęt basowy

    • Zabrzmij jak…
      Zabrzmij jak Tony Iommi

      Zabrzmij jak Tony Iommi

      Zabrzmij jak David Gilmour

      Zabrzmij jak David Gilmour

      Zabrzmij jak Matt Heafy z Trivium

      Zabrzmij jak Matt Heafy z Trivium

      Zabrzmij jak Hank Marvin

      Zabrzmij jak Hank Marvin

    • Sprzęt Mistrzów
      Trasa WorldWired - poznaj sprzęt Metalliki

      Trasa WorldWired - poznaj sprzęt Metalliki

      Podstawowy sprzęt Jaco Pastoriusa

      Podstawowy sprzęt Jaco Pastoriusa

      Coverstory: Sprzęt The Beatles

      Coverstory: Sprzęt The Beatles

      50 lat Peavey Electronics - dziedzictwo innowacji

      50 lat Peavey Electronics - dziedzictwo innowacji

  • Porady
    • Doktor Amp
      Dr Amp: Analiza efektów. Kompresory

      Dr Amp: Analiza efektów. Kompresory

      Dr Amp: Analiza efektów. Delay

      Dr Amp: Analiza efektów. Delay

      Dr Amp: Analiza efektów: Phaser

      Dr Amp: Analiza efektów: Phaser

      Dr Amp: Analiza efektów: Oktawer

      Dr Amp: Analiza efektów: Oktawer

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Malowanie efektu i nakładanie kalkomanii

      Malowanie efektu i nakładanie kalkomanii

    • Jak promować zespół
      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Poradnik dla studyjnych debiutantów: zanim zaczniecie nagrywać w studiu

      Poradnik dla studyjnych debiutantów: zanim zaczniecie nagrywać w studiu

    • Porady sprzętowe
      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

      Kip Winger opowiada o komponowaniu z pomocą systemu Bose L1

      Kip Winger opowiada o komponowaniu z pomocą systemu Bose L1

      Ustawienie akcji strun w gitarze z mostkiem typu Floyd Rose – film instruktażowy od ESP Guitars [nr 2]

      Ustawienie akcji strun w gitarze z mostkiem typu Floyd Rose – film instruktażowy od ESP Guitars [nr 2]

      Acey Slade o powrocie Misfits, trasie koncertowej i gitarowym sprzęcie

      Acey Slade o powrocie Misfits, trasie koncertowej i gitarowym sprzęcie

    • Porady muzyczne
      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Warsztaty z Bartkiem „Bratkiem” Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 1)

      Warsztaty z Bartkiem „Bratkiem” Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 1)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Speed Riffin’ Challenge

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Speed Riffin’ Challenge

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Speed Riffin’ Challenge

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Speed Riffin’ Challenge

      Jak ćwiczyć, żeby szybko grać lepiej?

      Jak ćwiczyć, żeby szybko grać lepiej?

    • Chwyty gitarowe
      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - gitara

      Jak zagrać kolędy na gitarze?

      Jak zagrać kolędy na gitarze?

      C-dur - podstawowy akord gitarowy

      C-dur - podstawowy akord gitarowy

      Ptaky "Chroń to, co masz"

      Ptaky "Chroń to, co masz"

  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Orange OB1-500 – test wzmacniacza basowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”
Home
Sprzęt
Sprzęt na Topie

Orange OB1-500 – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

7 stycznia 2016 Maciej Warda | TopGuitar 3529

W styczniowym numerze Magazynu Muzyków TopGuitar ukazał się test wzmacniacza basowego Orange OB1-500, który otrzymał redakcyjne wyróżnienie „Sprzęt na Topie”. Sprzęt do testów dostarczył dystrybutor marki Orange w Polsce, firma Arcade Audio. Zapraszamy na dedykowaną stronę firmy Arcade Audio w portalu TopGuitar.

Poniżej przedstawiamy fragmenty z testu, który przeprowadził Maciek Warda, redaktor działu sprzętowego TopGuitar, które mogą stanowić uzasadnienie przyznanej nagrody:

„Orange OB1-500 to wzmacniacz przeznaczony do ostrej jazdy, przede wszystkim – rocka i funky. Ma być zabawa, impreza.”

„Po raz pierwszy od długiego czasu słyszę sprzęt, którego potencjometry działają na takich pasmach, które ciężko uświadczyć u innych producentów, dodających brzmieniu potęgi i klasy.”

„Orange osiągnął granicę, którą ciężko przebić, bo brzmienie generowane przez OB1-500 jest jakimś dźwiękowym absolutem.”

Dystrybutor: http://www.arcadeaudio.pl

Orange OB1-500 – test wzmacniacza basowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Na zeszłorocznych targach NAMM zaprezentowano m.in. całkiem nową i innowacyjną serię wzmacniaczy basowych OB1 w wersji 500, jak i 1000. Obrazki na przednim panelu mogłyby sugerować, że wszystko to już znamy… W tych modelach tkwi jednak niespodzianka, która daje nam zupełnie nowe możliwości kreowania brzmienia. Radość jest tym większa, bo oferta Orange dla basistów do ogromnej nie należy.

Orange OB1-500

Orange OB1-500

Dawno nie było w TopGuitar basowego sprzętu od producenta pomarańczy. Dlatego warto przypomnieć, iż Orange to kawał historii rocka, naprawdę wielka marka i symbol wszystkiego co najlepsze w muzyce rockowej. Firma powstała w 1968 roku, ale jej założyciel, młody Cliff Cooper, już dwa lata wcześniej skonstruował… mały kieszonkowy wzmacniacz gitarowy z wyjściem słuchawkowym! Rok później otwarto słynny pomarańczowy sklep, w którym pojawiły się pierwsze wzmacniacze tej marki. Jak przyznaje Cliff: „1969 był rokiem, kiedy firma Vox była w stanie likwidacji, i dlatego pojawiło się miejsce dla innego producenta wzmacniaczy”.

Ponieważ wizerunek firmy przykuwał uwagę, dalsze wydarzenia potoczyły się lawinowo – Paul Kossof, Peter Green, Eric Clapton, Jimmy Page oraz Jimmy Hendrix i Steve Wonder stali się użytkownikami zestawów Orange. Powstało studio nagraniowe Orange Studio, potem wydawnictwo Orange Records, management artystyczny, wdrożono nowe procedury produkcji i bezpieczeństwa, które stały się standardem w branży, pojawiły się biura i sklepy w USA, aż w 2010 otwarto przedstawicielstwo w Chinach. Ta cała historia jest jak z bajki i trzeba przyznać, że rzadko kiedy zdarza się tak sprawnie i przykładnie prowadzoną markę, będącą siła napędową dla dużego biznesu, jakim jest Orange Music Electronic Company.

Orange OB1-500

Orange OB1-500

Orange OB1-500 – budowa i działanie

OB1 to pięciusetwatowy wzmacniacz z kilkoma tranzystorowymi stopniami mocy. Nie jest to jednak 500 W, jakie znamy od małych wzmacniaczy klasy D. Tutaj wrażenie akustyczne jest co najmniej dwa razy bardziej intensywne niż w pięćsetkach, które miałem okazję ostatnio ogrywać. Kształtem nie przypomina żadnego poprzedniego wzmacniacza Orange. Jest rozmiarów 2 U i przeznaczono go do samodzielnego montażu w racku. Oczywiście jego zawartość chroniona jest chassis z grubej blachy pomalowanej barwami klubowymi (biało- czarno-pomarańczowe). Panel przedni to jeden rządek regulatorów o znanych miłośnikom Orange’a symbolach, panuje tu porządek oraz intuicyjność obsługi. Od lewej mamy zatem włącznik zasilania, głośność, basy, środek i soprany oraz w osobnej sekcji, creme de la creme tej głowy – pokrętła miksowania dwóch torów akustycznych i wspólny gain.

Orange OB1-500_6

Orange OB1-500

Potęga brzmienia Orange OB1-500 (o czym przekonałem się od razu) w pełni uzasadnia… wielkość główek najważniejszych potencjometrów. Zarówno volume, jak i dwa poty obsługujące innowacyjne dla Orange funkcje miksowania sygnały dry i wet, są wielkie niczym w wojskowej stacji naziemnego nasłuchu. Odczucia, gdy je chwytamy, odkręcamy w prawo i rozpalamy pomarańczowy ogień, są ze sobą idealnie sprzężone – radość, duma, ekscytacja. Do rzeczy. Najważniejszą nowością w OB1-500 jest fakt, że wzmacniacz rozdziela sygnał instrumentalny na dwa oddzielne zupełnie analogowe tory. Jeden z nich jest czysty, drugi z podwójnym gainem dodający harmonicznych do górnych rejestrów sygnału. To jakby do basowego wzmacniacza dodać dwa stopnie mocy lampowego heada gitarowego. Oczywiście te tory można dowolnie za sobą mieszać, osiągając zachwycające rezultaty. OB1- 500 ma czuły, aktywny (zarówno podcina, jak i wzmacnia określone częstotliwości) trzypasmowy korektor, a wszystkie jego obwody są całkowicie analogowe.

Orange OB1-500_4

Orange OB1-500

Układ korekcji barwy Orange OB1-500 jest zamontowany za układem miksującym dwa sygnały, w związku z czym mamy wpływ na brzmienie całości – mogłoby się to nazywać master EQ. Na panelu tylnym widzimy dwa kolumnowe wyjścia speakon (minimalna całkowita impedancja kolumn nie może być mniejsza niż 4 Ohm), wyjście liniowe jack oraz zbalansowane formatu XLR. To w zasadzie wszystko, bo przełącznik wyboru napięcia będzie nam potrzebny dopiero, gdy udamy się na występy do USA.

Orange OB1-500 – brzmienie

Tę recenzję powinienem pisać złotymi (a może pomarańczowymi?) literami. Idea, która do dzisiaj przyświeca konstruktorom z Hertfordshire (UK), to – po pierwsze: zaoferować muzykom to, czego chcą, plus dwa razy więcej; po drugie: obiektywnie rzecz ujmując, dodać do oryginalnego brzmienia z naszej basówki tyle atrakcyjnych harmonicznych, ile się da. Orange osiągnął granicę, którą ciężko przebić, bo brzmienie generowane przez OB1-500 jest jakimś dźwiękowym absolutem, królewskim skarbcem i akustycznym arcydziełem. Najnowsza muzyczna technologia w służbie tradycji.

Orange OB1-500

Orange OB1-500

Pierwsze moje wrażenie było takie, że głowy Orange OB1-500 trzeba słuchać bardzo głośno. To jedna z tych niewielu konstrukcji, które brzmią im głośniej, tym lepiej. Ona jest stworzona, by napędzać wielkie kolumny, ponieważ – jakże by inaczej – najlepiej czuje się w samym środku rockowego koncertu. Generuje bezlitosny akustyczny huragan, który będzie dzwonił filiżankami w salonach domów oddalonych o kilka kilometrów od sceny. A na samej półce będzie tylko nasza satysfakcja. Satysfakcja z potęgi brzmienia, ale też z jakości sygnału, która wyjdzie na jaw, gdy spróbujemy nagrać ślady w DAW. Lubię, gdy korekcja barwy we wzmacniaczu nie działa przewidywalnie i sztampowo. Po raz pierwszy od długiego czasu słyszę sprzęt, którego potencjometry działają na takich pasmach, które ciężko uświadczyć u innych producentów, dodających brzmieniu potęgi i klasy. Ciężko to opisać z detalami, więc postaram się wyjąć z tego kwintesencję.

Regulacja sopranów wzmacnia częstotliwości odpowiedzialną zarówno za punch, jak i za szklaną górkę, niezbędną przy ataku slapem. Jednocześnie jest to wzmocnienie największe (aż ±20 dB), co nie jest bez znaczenia, gdy nasze sznurki nie są już pierwszej świeżości. Te wysokie pasma idealnie wpasowują się w niepokorny charakter wzmacniacza – to dlatego Geddy Lee oraz Glenn Hughes upodobali sobie podobne modele. Środek spisuje się najlepiej podcinając pasmo, dodaje wówczas głębi i ładnie rzeźbi brzmienie, które staje się poważniejsze, bardziej osadzone. Odkręcając go w drugą stronę, spłaszczamy je i ujmujemy mu orendżowskiego stylu. Basy, jak to basy – po prostu niszczą system, jeśli z nimi przesadzimy – pilnujmy, by kolumna miała najlepiej więcej wat niż ten head, bo nie każda poradzi sobie z taką ilością basu! Tor gitarowy to przede wszystkim jedyny w swoim rodzaju overdrive sygnału, nasuwający na myśl to, co pamiętamy z urządzeń SansAmp, ale nie tak jasny, tylko podlany bardziej oldschoolowymi barwami. Dzięki temu, że można go miksować od 0 do 100% wet, a jego poziom też jest w pełni regulowany, otrzymujemy brzmienia od delikatnie pogrubionych, przez pogrubione i głośniejszych, napompowane gorącym crunchem, po totalną nawałnicę basowego przesteru, kojarzącą się z zapachem napalmu o poranku czy nalotami rosyjskich bombowców, serwujących syryjskim miastom deszcz białego fosforu.

W połączeniu z opcjonalnie dostępnym footswitchem mamy muzyczną broń, z którą każdy się musi liczyć. Na Orange OB1-500 można od biedy grać jakiegoś bluesa, ale już fusion czy smooth jazz raczej odpadają. To jest wzmacniacz przeznaczony do ostrej jazdy, przede wszystkim – rocka i funky. Ma być zabawa, impreza, rickenbacker, a nie jakieś mózgowe granie na foderze!

Podobne urządzenie – Orange Terror Bass 500

Orange Terror Bass 500

Orange Terror Bass 500

Podobnie zabójczo głośny, Orange Terror Bass 500 pracuje jednak w klasie D i ma nieco bardziej uniwersalne przeznaczenie. Na preampie lampa 12AX7, pętla efektów i przełącznik active/passive.

Najnowsze wydanie magazynu TopGuitar do nabycia w całej Polsce w sieci Empik i kioskach Ruchu, w internecie (http://topguitar.pl/sklep/), a także w wersji mobilnej na tablety i smartfony z systemem iOS (http://topguitar.pl/ios/) lub Android (http://topguitar.pl/android/).

  • Tags
  • OB1-500
  • Orange - Testy sprzętu i newsy
  • Orange OB1-500

Udostępnij:

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Next article Traveler Sonic L-22 Sunburst – test gitary elektrycznej w TopGuitar
Previous article Mooer Ensemble King – mini-test efektu gitarowego w TopGuitar

Maciej Warda | TopGuitar

Jego muzyczna podróż zaczęła się wiele lat temu, gdy jako 13-latek usłyszał klasyczny album Deep Purple “Nobody's Perfect”. Nauczył się grać na gitarze, potem na basie, założył swój pierwszy zespół, napisał swoje pierwsze piosenki... Jego muzycznym mentorem jest wokalista Jacek Siciarek, z którym grał w funk-bluesowym zespole DzieńDobry. Potem trafił do gdyńskiej formacji FARBA, z którą nagrał kilka płyt i wylansował kilka przebojów. W międzyczasie rozpoczęła się jego pasja dziennikarska, najpierw w czasopiśmie Gitara i Bas, potem w magazynie TopGuitar. Pisze także artykuły do czasopism TopDrummer i Muzyk. Jakieś pasje? Tak: gitara basowa, gitara basowa i... gitara basowa!

Zobacz także

Kala U-Bass SUB 5 Sunburst Testy
7 stycznia 2019

Kala U-Bass SUB 5 Sunburst

Electro-Harmonix Operation Overlord Testy
7 stycznia 2019

Electro-Harmonix Operation Overlord

Tech 21 Geddy Lee Signature SansAmp Testy
7 stycznia 2019

Tech 21 Geddy Lee Signature SansAmp

Facebook Comments

TOPGUITAR – STYCZEŃ 2019 + GITAROWY KALENDARZ 2019
Dołącz do nas!
Najnowsze artykuły
16 lutego 16:57
Newsy

Nowe efekty Dunlop MXR na targach NAMM 2019

15 lutego 14:40
TopSpecial

Raport z fabryki Keeley Electronics: Człowiek, mit i jego legenda

15 lutego 14:22
Muzyka

Farmer Boys – „Born Again”

15 lutego 14:07
Muzyka

Farben Lehre – „Stacja Wolność”

15 lutego 14:02
Muzyka

Wojtek Pilichowski – „Vandal”

15 lutego 13:56
Muzyka

Sosnowski – „The Hand Luggage Studio”

15 lutego 13:51
Muzyka

Jason Becker – „Triumphant Hearts”

15 lutego 13:47
Muzyka

List Otwarty – „Hologramy”

15 lutego 13:42
Muzyka

Pinn Dropp – „Perfectly Flawed”

15 lutego 12:58
Artyści

Jon Schaffer. Doświadczenie

15 lutego 12:26
Artyści

Michał Gołąbek, Rust

15 lutego 12:20
Artyści

Artysta ESP: George Lynch

  • TopGuitar na tablety (Android)
  • TopGuitar na tablety (iOS)
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2017. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press

Cookies

Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Więcej informacji