• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Newsy

Garba Touré z zespołu Songhoy Blues – tak brzmi pustynny blues z Mali

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Bryan Adams mówi, że artystom… „tak naprawdę nie wolno działać dalej” po osiągnięciu sukcesu

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano maj 8, 2022
Bryan Adams, fot. YouTube, Bryan Adams
Udostępnij

Podczas niedawnego wywiadu z Ranganem Chatterjee z www.bbc.co.uk Bryan Adams twierdził, że mając wieloletnią karierę zawodową, o wiele trudniej jest utrzymać zainteresowanie branży i odbiorców efektami swojej pracy. W domyśle chodzi o to, że bardo ciężko dorównać artystycznie własnemu sukcesowi, jeśli ten był naprawdę duży.

 

Po wydaniu swojego debiutanckiego solowego debiutu w 1980 roku, Bryan Adams stał się jednym z najbardziej lubianych gitarzystów – wokalistów w Kanadzie. I chociaż Adams zostanie zapamiętany dzięki mega-hitom „Run To You”, „Summer of 69” i „Heaven”, które (z albumu „Reckless” z 1984 roku) zapewniły mu międzynarodową sławę i pieniądze, to w każdej dekadzie swojej dotychczasowej kariery udało mu się wydać coś świetnego – w latach 90. Adams kontynuował passę przebojami „Can’t Stop This Thing We Started” i „Have You Ever Really Loved A Woman”.

Jednak, jak Bryan powiedział we wspomnianym wywiadzie, czuł się tak przepracowany w tym okresie, że teraz niewiele pamięta z tego, co robił w latach 90. Było to również jednym z powodów, dla których Adams zredukował swój skład do tria: perkusisty Mickeya Curry i gitarzysty Keitha Scotta.

Oto co powiedział o tamtych czasach (spisane przez Ultimate Guitar): „Lata dziewięćdziesiąte były ciężkie, ponieważ z powodu ilości pracy naprawdę zapomniałem to, co robiłem. Kiedy nadeszła następna dekada, postanowiłem wszystko zmienić. Byłem zmęczony wciąż tą samą konfiguracją, chciałem się całkowicie odmienić. Zdecydowałem, że sprowadzę to do dwóch kolesi z mojego zespołu, którzy byli moimi najlepszymi przyjaciółmi, czyli Mickeya Curry’ego, mojego perkusisty i Keitha Scotta, mojego gitarzysty, którego znam odkąd 16. roku życia. Po prostu chciałem być w pobliżu moich najbliższych przyjaciół, załogi, która była mi najbliższa. Ponieważ to był początek internetu, czułem, że nadchodzi ogromna zmiana i że potrzebuję też jej dokonać”

Lata dziewięćdziesiąte były ciężkie, ponieważ z powodu ilości pracy naprawdę zapomniałem to, co robiłem. Kiedy nadeszła następna dekada, postanowiłem wszystko zmienić. Byłem zmęczony wciąż tą samą konfiguracją, chciałem się całkowicie odmienić. Zdecydowałem, że sprowadzę to do dwóch kolesi z mojego zespołu, którzy byli moimi najlepszymi przyjaciółmi, czyli Mickeya Curry’ego, mojego perkusisty i Keitha Scotta, mojego gitarzysty, którego znam odkąd 16. roku życia. Po prostu chciałem być w pobliżu moich najbliższych przyjaciół, załogi, która była mi najbliższa. Ponieważ to był początek internetu, czułem, że nadchodzi ogromna zmiana i że potrzebuję też jej dokonać

Bryan kontynuował: „Jakieś cztery lub pięć lat wychodziliśmy jako trio. Nagraliśmy też kilka koncertów we trzech, a jeden z nich, jak sądzę, jest najlepszą rzeczą, jaką kiedykolwiek zrobiłem na żywo – został nakręcony w Japonii i nazywa się „Live at The Budokan”. Ten program pokazuje najlepiej, że była w tym surowa energia. Kiedy teraz to widzę, to było o wiele lepsze, niż pamiętam”.

I teraz najciekawsze, choć nie takie znowu kontrowersyjne – Bryan nie zgadza się z opinią, że znani artyści mają łatwiej niż ich młodzi aspirujący koledzy: „Pod pewnymi względami czuję się teraz bardziej niż kiedykolwiek zainspirowany do dalszego tworzenia muzyki, ponieważ o wiele trudniej jest zrobić cokolwiek. Tak naprawdę to nie wolno ci kontynuować, po tym, jak odniosłeś całkiem spory sukces. Z wielu przyczyn czasopismom bardzo trudno jest zainteresować się tobą. Gdy już będziesz w takiej sytuacji, myślisz, że to będzie łatwe, ale tak nie jest. Właściwie jest łatwiej, jeśli masz dwadzieścia jeden lat.”

Czuję się teraz bardziej niż kiedykolwiek zainspirowany do dalszego tworzenia muzyki, ponieważ o wiele trudniej jest zrobić cokolwiek. Tak naprawdę to nie wolno ci kontynuować, po tym, jak odniosłeś całkiem spory sukces. Z wielu przyczyn czasopismom bardzo trudno jest zainteresować się tobą. Gdy już będziesz w takiej sytuacji, myślisz, że to będzie łatwe, ale tak nie jest. Właściwie jest łatwiej, jeśli masz dwadzieścia jeden lat

Zapytany, czy akceptuje taki stan rzeczy Adams odpowiedział: „Niczego nie akceptuję, naprawdę nie akceptuję tego. Po prostu radzę sobie z tym i akceptuję, że z muzyką jest trochę jak na dzikim zachodzie. Jeśli chcesz kontynuować, po prostu kontynuuj. Nie muszę akceptować niczyich zasad, mogę tworzyć własne.

Nie akceptuję tego. Po prostu radzę sobie z tym i akceptuję, że z muzyką jest trochę jak na dzikim zachodzie. Jeśli chcesz kontynuować, po prostu kontynuuj. Nie muszę akceptować niczyich zasad, mogę tworzyć własne

TAGI: bryan adams
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

Maciej Warda | TopGuitar maj 18, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King: „Granie z przyjaciółmi jest ważniejsze, niż mi się wydawało”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Eddie Van Halen: „Jeśli robienie muzyki, której ludzie chcą słuchać, to sprzedawanie się, to tak – sprzedaję się. I jestem z tego dumny.”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Marty Friedman: „Kiedy słyszysz muzykę i masz wizję kogoś siedzącego przed metronomem, to nie jest zbyt sexy”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Nuno Bettencourt o swoich komentarzach wobec Guns N’ Roses: „To było trochę aroganckie, teraz to rozumiem”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
ArtyściWywiady

Tommy Emmanuel: „Nie potrafię czytać nut”

Maciej Warda | TopGuitar maj 14, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?