• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Joe Bonamassa potwierdza, że zespoły nie mogą zarabiać większych pieniędzy na muzyce

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano gru 13, 2024
Joe Bonamassa, fot. YouTube Inside Blackbird
Udostępnij

Przeglądając platformy społecznościowe można natknąć się na ciekawe dyskusje o branży muzycznej, w tym te, prowadzone przez znanych gitarzystów. Podczas jednej z takich zupełnie przypadkowych wymian zdań na portalu X, którą rozpoczął Sebastian Danzig z Palaye Royale, Joe Bonamassa wyjaśnił, dlaczego zespoły i muzycy nie mogą już zarabiać pieniędzy na muzyce.

Wszystko zaczęło się, gdy wspomniany Sebastian Danzig rozpoczął dyskusję tymi słowami:. „Skoro temat jest otwarty… Ciekawi mnie, ile według ciebie zespół dostaje za koncert. Wyprzedało się 2000 osób – bilety po 40 dolarów. Chcę tylko zobaczyć, co o tym myślisz”.

Nieoczekiwanie odpowiedział mu na to Joe Bonamassa, bardzo rzeczowo i analitycznie: „Zależy, po której stronie oceanu jesteś.”

Zazwyczaj po uzgodnieniu kosztów miejsca, odlicza się wliczoną opłatę promotorską i catering, zakładając, że twój agent jest wart swoich 10 procent i że zapunktował za wyprzedany koncert. Przypuszczam, że wychodzisz z 50 do 55 procentami brutto, robiąc to w ten tradycyjny sposób

Danzig wspomniał później o koncercie Palaye Royale w 2022 r., ujawniając, jakie mieli koszty: „Z naszej kwoty gwarantowanej zapłaciliśmy za: prowizje dla menedżera i agenta. Oprócz tego za menedżera trasy, oświetleniowca, inżyniera dźwięku, technika, kierownika sceny, zatrudnionych muzyków, autobus, kierowcę, fotografa, produkcję i sprzedawcę gadżetów, który nie mógł nawet wyprzedać gadżetów, a miejsce zostało sprzedane”.

Bonamassa wtrącił się z kolejnym tweetem: „To jest powód, dla którego zespoły nie mogą już zarabiać pieniędzy. Ale… Istnieje rozwiązanie tego problemu”. Oprócz Danziga, wiele innych osób pytało Bonamassę o zaproponowane przez niego rozwiązanie, ale Joe nie odpowiedział.

Później gitarzysta otrzymał pytanie o „zarobienie miliona dolarów i prowadzenie uprzywilejowanego stylu życia”. Odpowiedział posługując się telewizyjnym przykładem: „W każdym tłumie jest ktoś taki. Pozwól, że wyjaśnię. Syndykacja telewizyjna i filmowa (programy telewizyjny emitowane w innej sieci telewizyjnej niż ta, która go pierwotnie emitowała. Tego typu programy są tworzone, a następnie sprzedawane wielu różnym stacjom telewizyjnym w celu emisji – przyp. red.) jest równoważna z naziemnym odtwarzaniem radiowym. Generuje tantiemy, z których żyją artyści.

Streaming natomiast płaci zaledwie ułamek tego, co kiedyś. W naszym przypadku 0,005 procenta centa za jeden stream

Depends on what side of the pond you are on. Generally after agreed upon venue expenses, baked in promoter fee and catering are deducted and assuming your agent is worth his/her 10 percent and they got you back end points on the sold out show. My guess is you are walking out… https://t.co/keicgwytBh

— Joe Bonamassa (Official) (@JBONAMASSA) December 9, 2024

TAGI: Joe Bonamassa, Palaye Royale, Sebastian Danzig, zarabianie
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett anonimowo pozbywa się gitar na eBay i Reverb: „Po prostu je wystawiam. Nie piszę, że są moje”

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?