• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

John Petrucci o sytuacji na rynku muzycznym: „Robienie tego na jakimkolwiek poziomie jest bardzo drogie dla młodych zespołów”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 30, 2023
Fot. A.PAES/Shutterstock
Udostępnij

Gitarzysta Dream Theater wypowiedział się o tym, jak młode zespoły powinny podchodzić do budowania swojej kariery. Zauważył, że wielu artystów musi weryfikować swoje oczekiwania wobec kariery, biorąc pod uwagę, jak obecnie trudna może być praca muzyka. 

 

Dream Theater zdobył w końcu pierwszą nagrodę Grammy w kategorii „Najlepszy metalowy występ” za epicki utwór „The Alien” pochodzący z albumu „A View from the Top of the World” z 2021 roku. W dzisiejszych czasach (to nie prawda, że ich nie ma…). Nie często się zdarza, że taka ambitna kompozycja wygrywa Grammy ale dorobek zespołu i jego bezkompromisowość na pewno tutaj pomogły.

W dzisiejszych czasach chyba jednak trudniej jest rozwijać stabilną karierę opartą na własnej twórczości, niż miało to miejsce kiedyś. Nie ma wątpliwości, że branża bardzo się zmieniła (szczególnie w ciągu ostatnich dwóch dekad), a dodatkowo pandemiczne realia wprowadził jeszcze kilka zaskakujących zwrotów akcji. Nawet takie asy jak Devin Townsend i Dino Cazares z Fear Factory, argumentowały niedawno, że ograniczenie miejscówek do grania, braki w personelu koncertowym, a także zwiększone koszty logistyczne sprawiły, że… koncertowanie stało się mało opłacalne. Tak, dobrze słyszycie – nie dość, że płyty się słabo sprzedają, serwisy takie jak Spotify i YouTube płacą grosze, to jeszcze (wg. Townsenda) koncertowanie zaczyna tego nie rekompensować. Przypomnijmy sobie co ostatnio o obfitości artystów w erze cyfrowej powiedział Nergal, a będziemy mieli szkic obrazu obecnej sytuacji na rockowym rynku muzycznym.

I w takiej właśnie sytuacji, w nowym wywiadzie z „The Heavy Hooks Show”, John Petrucci przekonywał, że początkujący naprawdę muszą być świadomi realiów ekonomicznych, zanim poważnie zaczną myśleć o karierze muzycznej (spisane przez Ultimate Guitar): „Cóż, teraz jest to naprawdę, naprawdę trudne. Wyjście i robienie tego na jakimkolwiek poziomie jest bardzo drogie dla młodych zespołów. A moja rada jest taka: musisz być gotów włożyć ciężką pracę i dokonać naprawdę dużych poświęceń, jeśli chcesz to robić.”

Moja rada jest taka: musisz być gotów włożyć ciężką pracę i dokonać naprawdę dużych poświęceń, jeśli chcesz to robić

Petrucci wspominał: „Pamiętam, że też to robiłem, kiedyś, podczas naszej pierwszej trasy. Mieliśmy furgonetkę i jeździliśmy sami, nie spaliśmy i nie dostawaliśmy żadnych pieniędzy za występ. I w końcu, wiesz, sprawiliśmy, że coś się wydarzyło. Myślę, że młode kapele muszą zweryfikować  rzeczywistość. To trudne, ciężkie życie na takim wczesnym etapie. Ale wiesz, my robimy to z tego samego powodu – z miłości do muzyki, grania i bycia w tej sytuacji – zawsze tak mówię, zapewniając rozrywkę na wieczór. Uwielbiamy to”.

Robimy to z tego samego powodu – z miłości do muzyki, grania i bycia w tej sytuacji

TAGI: DREAM THEATER, John Petrucci, nowe zespoły, prog rock
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Scott Ian o próbach uzyskania brzmienia Tony’ego Iommiego: „Próbowałem grać lewą ręką… ale to się nie udało”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

Maciej Warda | TopGuitar lip 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Maciej Warda | TopGuitar lip 1, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Rob Trujillo o ostrzeżeniach, które dostawał przed pierwszymi koncertami z Ozzym: „Może zejdziesz ze sceny z podrapaniami. Może cię też ugryźć”

Maciej Warda | TopGuitar cze 30, 2025
ArtyściWywiady

Patrycja Kosiarkiewicz o gitarze: „Kocham ten instrument. Przenosi największy ładunek emocjonalny”

Maciej Warda | TopGuitar cze 29, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?