• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystach

Michał Grymuza i Piotr Dziki Chancewicz o Marshallu

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano kwi 8, 2013
MECH Piotr Dziki Chanewicz, fot. materiały prasowe
MECH Piotr Dziki Chanewicz, fot. materiały prasowe
Udostępnij

Michał Grymuza o Marshallu

     Marshall – białe charakterystyczne logo tego brytyjskiego producenta wzmacniaczy jest chyba najbardziej rozpoznawalnym znakiem graficznym w całych dziejach muzyki rockowej. Charakterystyczne czarne skrzynki przez kilka dziesięcioleci królowały na scenach po obu stronach Atlantyku, będąc obiektem marzeń wszystkich początkujących gitarzystów. Nie inaczej było ze mną, tak więc nagrania, których dokonywałem w pierwszych latach pracy w studiu, zawsze zaczynały się od oględzin nowo pożyczonego wzmacniacza. Pożyczonego, bo pierwszą własną osiemsetkę kupiłem dopiero po kilku latach grania. Do dnia dzisiejszego grałem już na pewno na kilkudziesięciu „marszałkach”: starych, nowych, małych, dużych, lampowych, tranzystorowych, lepszych i gorszych, ale zawsze mających to „coś”, co powodowało, że od razu po włączeniu miało się ochotę odkręcić gałki na 11! I o ile wśród gitarzystów spór o wyższość Fendera nad Gibsonem zdaje się nie mieć końca, to podobna dyskusja na temat króla wzmacniaczy z całym szacunkiem i uwielbieniem, jakim darzę Voxy, Mesy i Fendery, nie ma sensu. I choć panowanie Marshalla dobiegło do nieuchronnego końca, to jego pozycja pieca numer jeden w historii rocka jest niepodważalna.

Spis treści
Michał Grymuza o MarshalluPiotr „Dziki” Chancewicz o Marshallu
Michal Grymuza, fot. Materiały prasowe
Michal Grymuza, fot. Materiały prasowe

Piotr „Dziki” Chancewicz o Marshallu

     Ja wzmacniacze dzielę w bardzo prosty sposób, są wzmacniacze (czytaj: Marshall) oraz cała reszta urządzeń do grania – jakieś Mesy, Engle i inne, które mnie kompletnie nie interesują, to oczywiście żart, ale w swojej kolekcji mam 5 Marshalli i to wszystko model JCM 800 w różnych odmianach. Jim Marshall naprawdę rozumiał, o co chodzi w rockowym graniu. Po tym, jak położysz G-dur, może nastapić tylko III wojna światowa – taki jest właśnie Marshall i taki był Jim Marshall. Pierwszym modelem, który stworzył, był JTM-45 – do dzisiaj powala na kolana i uczy pokory, to jest zawsze walka. Jeden błąd na tym piecu i leżysz, ale jeśli go opanujesz, słuchaczom pourywa nogi. Przed śmiercią Jim wypuścił serię replik, zaczął od JTM – te repliki mają ylko jeden wat mocy, ale ryczą jak tyranozaur (oczywiście wszystko lampowe). Właśnie taki kupiłem i chyba już na zawsze pozostanę wierny tej marce.

MECH Piotr Dziki Chanewicz, fot. materiały prasowe
MECH Piotr Dziki Chanewicz, fot. materiały prasowe
TAGI: MARSHALL – Testy sprzętu i newsy, Michał Grymuza, Piotr Chancewicz
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett anonimowo pozbywa się gitar na eBay i Reverb: „Po prostu je wystawiam. Nie piszę, że są moje”

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?