• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Basista Jinjer, Jewgienij Abdukanow w poruszającym wywiadzie: „Wszystko wokół mnie zaczęło wybuchać. Znalazłem się pod ostrzałem”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano cze 22, 2022
Jinjer, fot. Abrisad is licensed under CC BY-NC 2.0
Udostępnij

Kilkanaście dni temu ukraiński zespół Jinjer zagrał swój pierwszy koncert od czasu inwazji Rosji na ich ojczyznę. Występ był możliwy dopiero po tym, jak ogłoszono, że zespół otrzymał od władz pozwolenie na opuszczenie ogarniętego wojną kraju i wyruszenie w trasę koncertową po Europie jako ambasadorzy tego kraju. W związku z tym basista Jinjer, Jewgienij Abdukanow udzielił bardzo poruszającego wywiadu.

 

Jewgienij Abdukanow został zapytany w wywiadzie dla fińskiego Chaoszine.net, jak to było dla niego i jego kolegów z zespołu wrócić na scenę po dramatycznych wydarzeniach ostatnich miesięcy. Basista Jinjer odpowiedział (spisane przez Blabbermouth.net): „Cóż, ma to swoje plusy i minusy. Z jednej strony bycie na scenie przez te 45, 50, czy godzinne sety jest dla mnie idealną terapią i to jedyny czas, kiedy mogę zapomnieć o wojnie – po prostu grać muzykę i łączyć się z tłumem. Bo w pozostałych momentach mój nastrój ciągle się zmienia – waha się w przód i w tył, w przód i w tył. W pewnym momencie czuję się zupełnie dobrze, ale po kilku minutach jestem całkowicie przygnębiony – przygnębiony w taki sposób, że ledwo mogę działać. A możliwość grania jest zdecydowanie lekarstwem”.

Bycie na scenie przez te 45, 50, czy godzinne sety jest dla mnie idealną terapią i to jedyny czas, kiedy mogę zapomnieć o wojnie – po prostu grać muzykę i łączyć się z tłumem. Bo w pozostałych momentach mój nastrój ciągle się zmienia – waha się w przód i w tył, w przód i w tył. W pewnym momencie czuję się zupełnie dobrze, ale po kilku minutach jestem całkowicie przygnębiony – przygnębiony w taki sposób, że ledwo mogę działać. A możliwość grania jest zdecydowanie lekarstwem

Odnosząc się do tego, jak blisko jego domu był konflikt, Jewgienij powiedział: „Poznałem wojnę dokładnie wtedy, kiedy się zaczęła. 24 lutego o piątej rano, jechałem samochodem i wszystko wokół mnie zaczęło wybuchać. Znalazłem się pod ostrzałem, byłem atakowany i pomyślałem: 'To już koniec’. Próbowałem się stamtąd wydostać, jadąc 180 km bardzo wąską drogą. Było jeszcze ciemno. I zobaczyłem rzeczy, które wcześniej widziałem tylko w filmach – ogromne eksplozje z tymi wszystkimi kawałkami latającymi wokół. Spadały tuż przede mną, a ja jechałem wokół nich i wokół nich unosił się dym. To było jak prawdziwy horror, w którym brało się udział.”

Poznałem wojnę dokładnie wtedy, kiedy się zaczęła. 24 lutego o piątej rano, jechałem samochodem i wszystko wokół mnie zaczęło wybuchać. Znalazłem się pod ostrzałem, byłem atakowany i pomyślałem: 'To już koniec’. Próbowałem się stamtąd wydostać, jadąc 180 km bardzo wąską drogą. Było jeszcze ciemno. I zobaczyłem rzeczy, które wcześniej widziałem tylko w filmach – ogromne eksplozje z tymi wszystkimi kawałkami latającymi wokół. Spadały tuż przede mną, a ja jechałem wokół nich i wokół nich unosił się dym. To było jak prawdziwy horror, w którym brało się udział

Abdukanow kontynuował bolesne wspomnienia: „Wracałem do Kijowa i starałem się jak najszybciej dotrzeć do domu. Widziałem te wszystkie korki – ludzie próbowali wydostać się z miasta – i te wszystkie zniszczenia spowodowane pierwszym atakiem. Pierwszy tydzień był najstraszniejszym okresem, ponieważ nikt nie wiedział, co się dzieje.”

Widziałem te wszystkie korki – ludzie próbowali wydostać się z miasta – i te wszystkie zniszczenia spowodowane pierwszym atakiem. Pierwszy tydzień był najstraszniejszym okresem, ponieważ nikt nie wiedział, co się dzieje

„Wróciłem do domu i jedną z pierwszych rzeczy, jakie zrobiłem, było skontaktowanie się z wszystkimi członkami zespołu. Napisaliśmy post na mediach społecznościowych. I wszyscy zostaliśmy w domach. Co pół godziny włączała się syrena. Trzeba było zejść do piwnic. Ja poszedłem do piwnicy sam, bo zostałem sam – zabrałem stamtąd rodzinę. Siedziałem sam, oglądałem wiadomości i wariowałem. Potem co pół godziny schodziłem do piwnicy, potem do góry, do piwnicy, do góry, pół nocy spędziłem w piwnicy. A dookoła były wielkie eksplozje, które pierwszej nocy nie były nawet blisko – pięć kilometrów, dziesięć kilometrów ode mnie. W naszej rzeczywistości to nie jest blisko, ale z powodu tego, jak potężne były te eksplozje, ziemia się trzęsła. I zaczął się prawdziwy horror. I to właśnie wtedy rozpoczęło się oblężenie Kijowa. Nie zdawałem sobie sprawy, że takie rzeczy mogą się wydarzyć…”.

Ziemia się trzęsła. I zaczął się prawdziwy horror. I to właśnie wtedy rozpoczęło się oblężenie Kijowa. Nie zdawałem sobie sprawy, że takie rzeczy mogą się wydarzyć…

Poniżej można wysłuchać piątego singla „Call Me A Symbol”, z ostatniego albumu Jinjer „Wallflowers”, wydanego przez Napalm Records.

TAGI: Eugene Abdukhanov, Jewgienij Abdukanow, jinjer, Wallflowers
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett anonimowo pozbywa się gitar na eBay i Reverb: „Po prostu je wystawiam. Nie piszę, że są moje”

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?