• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Pete Townshend wydał utwór "Can’t Outrun The Truth" - pierwszy solowy singiel od 29 lat

      Pete Townshend wydał utwór "Can’t Outrun The Truth" - pierwszy solowy singiel od 29 lat

      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

    • Newsy sprzętowe
      CE24 Satin Nitro Ltd – limitowana gitara PRS

      CE24 Satin Nitro Ltd – limitowana gitara PRS

      Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

      Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

    • TopVideo
      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

  • Artyści
    • Wywiady
      Andrzej Czaplewski z ATAN w wywiadzie dla TopGuitar: "Jesteśmy otwarci na wszelkie dziwactwa w muzyce, jeśli są spójne i mają sens"

      Andrzej Czaplewski z ATAN w wywiadzie dla TopGuitar: "Jesteśmy otwarci na wszelkie dziwactwa w muzyce, jeśli są spójne i mają sens"

      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

    • Artykuły
      John Cooper z zespołu Skillet: "W chrześcijaństwie, w kościele, jest mnóstwo hipokryzji"

      John Cooper z zespołu Skillet: "W chrześcijaństwie, w kościele, jest mnóstwo hipokryzji"

      James Hetfield powiedział że on i jego koledzy z zespołu są „naprawdę przeciętnymi” muzykami

      James Hetfield powiedział że on i jego koledzy z zespołu są „naprawdę przeciętnymi” muzykami

      The Edge: "Myślę, że gitara wraca. Naprawdę to czuję"

      The Edge: "Myślę, że gitara wraca. Naprawdę to czuję"

      Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

      Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      „Jest tu kilka takich miejsc, gdzie nie warto się pałętać…”, czyli Pidżama Porno w trasie

      „Jest tu kilka takich miejsc, gdzie nie warto się pałętać…”, czyli Pidżama Porno w trasie

      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"   

      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"  

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

    • Patronat TopGuitar
      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

    • TopSpecial-Zestawienia
      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Jacek Kieller – wywiad

Jacek Kieller – wywiad

28 marca 2016 Maciej Warda | TopGuitar 1602

Przeczytaj również

Co słychać u polskich gitarzystów elektrycznych? Update 2021.
Co słychać u polskich gitarzystów elektrycznych? Update 2021.
Jacek Kieller gra "Creeping Crocodile", wersja A.D. 2020
Jacek Kieller gra "Creeping Crocodile", wersja A.D. 2020
Jacek Kieller to gitarzysta z ponad dwudziestoletnim stażem gry, który dopiero teraz wbija się w świadomość muzyków i fanów gitarowego grania w Polsce. Urodzony w 1984 roku, pierwsze kroki stawiał na gitarze klasycznej, ale z biegiem lat przestawała ona być jedynym instrumentem do wyrażania emocji. Potrzeba przeżywania innego poziomu ekspresji sprawiła, że Jacek sięgnął po gitarę elektryczną. Okazuje się, że był to najważniejszy ruch w jego muzycznym życiu, o czym świadczy wydana w zeszłym roku płyta „Creeping Crocodile”. O unikalnym stylu gry Jacka i powstawaniu tego niezwykłego albumu rozmawiał z nim Maciej Warda.

 

Maciej Warda: Jeszcze w 2015 roku zdążyłeś wydać jedną z najciekawszych gitarowych płyt roku – i to debiutancką! Ciężko było związać wszystkie sznurki i doprowadzić „Creeping Crocodile” do szczęśliwego końca?

Jacek Kieller: Nagranie i wydanie materiału autorskiego w formie długogrającego albumu to bardzo trudny, czasochłonny i złożony proces. Dodatkowym utrudnieniem jest sytuacja, kiedy zdany jesteś praktycznie sam na siebie z racji solowego wydawnictwa. Okres, jaki minął, odkąd miałem gotowe wszystkie numery, do momentu wydania albumu, to ponad cztery lata. Porywając się na takie przedsięwzięcie, trzeba liczyć się z wszelkiego rodzaju trudnościami, obsuwami, problemami wszelakiej maści. Niemniej jednak nie należy się poddawać, trzeba uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie brnąć do przodu!

 

Jak zebrałeś skład do studia? Starzy znajomi czy poznawaliście się dopiero w studiu? Przedstaw chłopaków i powiedz o nich kilka słów.

Z większością składu znam się już od jakiegoś czasu. Z Sebastianem Kucharskim (bas) przyjaźnimy się od wielu lat, graliśmy już razem w przeszłości w jednej kapeli. Wiedziałem, czego mogę się po nim spodziewać, i byłem przekonany, że zawodowo nagra mi partie basowe na płytę. Do tej pory nie miałem okazji współpracować z lepszym basistą od niego. Adama Rybaka (instrumenty klawiszowe) poznałem przy zakupie gitary kilka lat temu. Adam pracował wtedy w sklepie muzycznym w Katowicach i pośredniczył niejako w sprzedaży gitary swojego kolegi. Wtedy go poznałem, zaprzyjaźniliśmy się i zaproponowałem mu współpracę, prosząc o nagranie partii klawiszowych na płytę. Efekt jest powalający. Grzegorza Grzyba poznałem dopiero podczas sesji nagraniowej perkusji na mój album. Przed Grześkiem swoje partie miał nagrywać inny perkusista – niestety, z powodów osobistych nagranie nie mogło dojść do skutku. Wtedy z pomocą przyszedł mój przyjaciel Krzysztof Kłos, który notabene pomagał mi przy realizacji nagrań w studio. Zaproponował Grześka Grzyba i się z nim skontaktował. Dogadaliśmy szczegóły i po kilku tygodniach przygotowań mogliśmy rozpocząć nagrywanie bębnów. Grzesiek to zawodowiec, nagrał takie partie, których nie powstydziłby się żaden perkusista na świecie! Poza podstawowym składem w utworze „Whatever I Want” zaśpiewały gościnnie dwie fantastyczne wokalistki, Asia Januszewska oraz Marta Fedyniszyn, z którymi znam się już od kilku lat. Asia jest także autorką tekstu.

 

Zazwyczaj nie pytam o takie rzeczy, ale tym razem zrobię wyjątek: skąd pomysł na okładkę?

Pierwszy numer, jaki został skomponowany na ten album, to był właśnie „Creeping Crocodile”. Poczułem wtedy, że czeka mnie długa droga, zanim ten album ujrzy światło dzienne. Postanowiłem jednak być cierpliwy i w zaciszu czterech ścian spokojnie układać kolejne numery na płytę. Od początku założenie było takie, że robię wszystko najlepiej, jak się da, dopinam wszystko na ostatni guzik, a to będzie ode mnie wymagać ogromnej cierpliwości. Wtedy zdałem sobie sprawę, że jest to swojego rodzaju skradanie się, czajenie, by w końcu 15 listopada 2015 roku zaatakować świat pierwszym solowym wydawnictwem. Myślę, że okładka obrazuje dokładnie ostatnie prawie pięć lat mojego życia.

 

Grasz także na gitarze klasycznej. Czy pomogła ci ona w nauce na elektryku? Czy ma ona wpływ na to, co i jak grasz dzisiaj?

Zanim sięgnąłem po gitarę elektryczną, pierwsze lata nauki gry na gitarze odbywały się wyłącznie na gitarze klasycznej. Wiele nauczyłem się w tamtym okresie. Poza oczywistym rozwojem technicznym, od początku zwracano mi uwagę na dynamikę czy artykulację. Dodatkowo granie klasycznych utworów na gitarze klasycznej wymaga nieco innej wrażliwości niż granie rock’n’rolla. Myślę, że wszystko, co było związane z gitarą klasyczną na początkowym etapie, dało swój rezultat mniej lub bardziej oczywisty i zauważalny w późniejszym okresie. Z namacalnych dowodów mogę podać przykład, kiedy zacząłem oswajać się z techniką hybrydową na gitarze elektrycznej, czyli jednoczesnym użyciem kostki i palców prawej ręki. Grając na gitarze klasycznej, używamy do gry tylko palców. Przez lata palce zyskały pewną sprawność, która później ogromnie przydała mi się właśnie przy technice hybrydowej. W zasadzie nie specjalnie jej się uczyłem, musiałem tylko zmienić drobne nawyki i już.

 

Twoja gra jest imponująca – przemyślana, nie na wyścigi, ale zaawansowana technicznie i bardzo stylowa. Nie do podrobienia. Pracujesz nad czymś takim jak własny styl?

Dziękuję, to dla mnie największy komplement, kiedy ludzie mówią mi, że słyszą w mojej grze mój własny styl. Nigdy nie grałem czegoś pod kątem stylu, nie ćwiczyłem żadnej zagrywki czy techniki, mówiąc, że to właśnie będzie mój styl. Wydaje mi się, że takie rzeczy kształtują się same, z biegiem lat i samorozwoju. Na początku chcesz być jak „ktoś tam”, potem zaczynasz interesować się różnymi innymi zespołami, artystami czy stylami muzycznymi. Dalej wyrabia ci się własny pogląd na pewne muzyczne aspekty, próbujesz różnych rzeczy i sam oceniasz, co ci się podoba, a co nie, którą techniką lubisz się posługiwać, a którą nie. Wtedy właśnie, moim zdaniem, zaczyna kształtować się twój własny styl. Grunt to mieć otwartą głowę i podążać za głosem własnego serca – tak w życiu, jak i w muzyce.

 

Niektóre aranże na płycie są światowe! Cały skład maczał w nich palce czy to twoje własne pomysły?

Dzięki, bardzo miło mi to słyszeć! Przygotowując piloty do sesji nagraniowej, miałem ustaloną formę wszystkich utworów oraz zaaranżowane wszystkie partie poszczególnych instrumentów. Podczas komponowania, kiedy wpadnie mi do głowy jakiś pomysł – czy to konkretny riff, melodia czy jakaś progresja akordów – staram się od razu usłyszeć wszystkie partie pozostałych instrumentów. Dlatego, powiedzmy, do świeżo wymyślonego i nagranego riffu od razu wklepuję w MIDI perkusję, bas i klawisz, by mieć kompletny obraz tego fragmentu. Oczywiście korzystam wtedy z wtyczek VST. Tak przygotowane piloty otrzymał każdy z muzyków, niemniej zawsze jestem otwarty na sugestie kolegów – wręcz liczę na to, że każdy z nich zagra wiele partii po swojemu i pokaże swój charakter.

 

Opisz swoje podstawowe wiosło – czy na tym les paulu nagrałeś większą część płyty „Creeping Crocodile”?

Moim głównym instrumentem jest niezmiennie od lat Gibson Les Paul Custom Black Beauty z 1994 roku. Dla wielu ludzi „gibole” to toporne wiosła, lecz u mnie ta gitara po prostu leży w łapach. Bardzo się do niej przyzwyczaiłem i myślę, że już nigdy się nie rozstaniemy. Co do partii gitarowych, to tak – większość gitar na płycie „Creeping Crocodile” została nagrana właśnie na tej gitarze. Dodatkowo na cleanach używałem gitar Suhr oraz Fender Stratocaster.

 

A jak wyglądał tor sygnału z twoich gitar zanim trafił do programu DAW? Zakładam, że nagrywałeś w domenie cyfrowej, ale co wzmacniało i modulowało sygnał po drodze?

Cały proces nagrywania gitar odbywał się najbardziej tradycyjną metodą, czyli gitara – kabel – wzmacniacz Bogner XTC 101B – kolumna Mesa Boogie Road King 212. Dalej mikrofonami zebrany sygnał z paczki i zarejestrowany w programie. Dodatkowo nagrywaliśmy jednocześnie czystą linkę na potrzeby ewentualnego reampu jakiś fragmentów, gdybyśmy po fakcie doszli do wniosku, że w jakimś fragmencie można jednak delikatnie poprawić brzmienie. Wszelkie efekty modulacyjne (reverb, delay) były już dodawane na etapie miksu.

 

Nagrywasz obecnie materiał z zespołem Afterload. Powiedz nam, co to za skład i jakie macie plany.

Afterload to czteroosobowy skład grający szeroko pojętego rocka. Za bębnami zasiada Paweł Gajewski (Qube), na basie Piotr Torbicz (Qube, Exlibris), a na wokalu i gitarze ojciec całego zamieszania, czyli Kamil Tynecki. To właśnie Kamil skrzyknął nas wszystkich razem, gdy jeszcze wszyscy stacjonowaliśmy w Lublinie. Obecnie pracujemy nad debiutanckim albumem, który powinien ukazać się jesienią tego roku. Dalej w planach mamy rozpoczęcie aktywnego okresu koncertowego.

Fot. Maciej Niećko
Fot. Maciej Niećko
Fot. Maciej Niećko
Fot. Maciej Niećko

Wywiad Maćka Wardy z Jackiem Kiellerem ukazał się w marcowym wydaniu magazynu TopGuitar (TG 3/2016).

  • Tags
  • Jacek Kieller

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Piotr Łukaszewski – wywiad z gitarzystą zespołu FUZZ
Previous article Andrzej Paprot – wywiad z gitarzystą zespołu Kontrabanda

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

John Cooper z zespołu Skillet: "W chrześcijaństwie, w kościele, jest mnóstwo hipokryzji" Artykuły o artystach
28 marca 2023

John Cooper z zespołu Skillet: "W chrześcijaństwie, w kościele, jest mnóstwo hipokryzji"

James Hetfield powiedział że on i jego koledzy z zespołu są „naprawdę przeciętnymi” muzykami Artykuły o artystach
27 marca 2023

James Hetfield powiedział że on i jego koledzy z zespołu są „naprawdę przeciętnymi” muzykami

The Edge: "Myślę, że gitara wraca. Naprawdę to czuję" Artykuły o artystach
26 marca 2023

The Edge: "Myślę, że gitara wraca. Naprawdę to czuję"

Andrzej Czaplewski z ATAN w wywiadzie dla TopGuitar: "Jesteśmy otwarci na wszelkie dziwactwa w muzyce, jeśli są spójne i mają sens" Artyści
25 marca 2023

Andrzej Czaplewski z ATAN w wywiadzie dla TopGuitar: "Jesteśmy otwarci na wszelkie dziwactwa w muzyce, jeśli są spójne i mają sens"

Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością" Artykuły o artystach
24 marca 2023

Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę Artykuły o artystach
22 marca 2023

Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów" Artyści
22 marca 2023

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”. Artykuły o artystach
21 marca 2023

Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah" Artykuły o artystach
20 marca 2023

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
28 marca 20:29
Artyści

John Cooper z zespołu Skillet: „W chrześcijaństwie, w kościele, jest mnóstwo hipokryzji”

28 marca 10:52
Newsy

Pete Townshend wydał utwór „Can’t Outrun The Truth” – pierwszy solowy singiel od 29 lat

28 marca 8:24
Imprezy

„Jest tu kilka takich miejsc, gdzie nie warto się pałętać…”, czyli Pidżama Porno w trasie

27 marca 19:00
Tygodnik

Tygodnik 12/2023 (244)

27 marca 13:00
Newsy

CE24 Satin Nitro Ltd – limitowana gitara PRS

27 marca 8:11
Artyści

James Hetfield powiedział że on i jego koledzy z zespołu są „naprawdę przeciętnymi” muzykami

26 marca 20:58
Artyści

The Edge: „Myślę, że gitara wraca. Naprawdę to czuję”

25 marca 21:20
Artyści

Andrzej Czaplewski z ATAN w wywiadzie dla TopGuitar: „Jesteśmy otwarci na wszelkie dziwactwa w muzyce, jeśli są spójne i mają sens”

24 marca 15:05
Artyści

Steve Vai o grze Zakka Wylde’a: „Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością”

23 marca 11:39
Newsy

Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

23 marca 8:40
Po godzinach

John Frusciante w mgnieniu oka poradził sobie z problemem podczas solówki

22 marca 16:11
TopSpecial

45 lat przetwornika Palathetic firmy Takamine

22 marca 14:07
Artyści

Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

22 marca 10:30
Newsy

17-minutowy utwór „Abnormal Road” zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

22 marca 9:11
Sprzęt

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press