• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

      Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

      Marcin Patrzałek interpretuje "Cry Me A River" w stylu flamenco

      Marcin Patrzałek interpretuje "Cry Me A River" w stylu flamenco

      Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

      Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

      Sammy Hagar i Michael Anthony dopuszczeni do rozmów o koncertach w hołdzie Van Halen

      Sammy Hagar i Michael Anthony dopuszczeni do rozmów o koncertach w hołdzie Van Halen

    • Newsy sprzętowe
      PRS Private Stock Special Semi-Hollow Limited Edition

      PRS Private Stock Special Semi-Hollow Limited Edition

      Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

      Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

      Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

      Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

      RCF TRK PRO1 i TRK PRO2 – nowe interfejsy audio

      RCF TRK PRO1 i TRK PRO2 – nowe interfejsy audio

    • TopVideo
      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

  • Artyści
    • Wywiady
      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Eric Johnson opowiada jak nagrania z kaset i taśm szpulowych stały się materiałem na jego dwie nowe płyty

      Eric Johnson opowiada jak nagrania z kaset i taśm szpulowych stały się materiałem na jego dwie nowe płyty

      John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

      John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

      Wywiad z Mårtenem Hagströmem (Meshuggah)

      Wywiad z Mårtenem Hagströmem (Meshuggah)

    • Artykuły
      Gitarzysta UFO Neil Carter twierdzi, że Ozzy odnosił sukcesy dzięki muzykom ze swojego zespołu

      Gitarzysta UFO Neil Carter twierdzi, że Ozzy odnosił sukcesy dzięki muzykom ze swojego zespołu

      Angus Young o rockowych gwiazdach. Oberwało się Led Zeppelin, The Rolling Stones i Deep Purple

      Angus Young o rockowych gwiazdach. Oberwało się Led Zeppelin, The Rolling Stones i Deep Purple

      John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

      John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

      Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

      Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Alice Cooper po prawie 10 latach powróci do magicznej Doliny Charlotty

      Alice Cooper po prawie 10 latach powróci do magicznej Doliny Charlotty

      Dire Straits Legacy - muzycy Dire Straits na koncercie w Polsce. Takie rzeczy tylko na Gitarowym Rekordzie Świata 2022

      Dire Straits Legacy - muzycy Dire Straits na koncercie w Polsce. Takie rzeczy tylko na Gitarowym Rekordzie Świata 2022

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Lipali, Fish Basket - koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

      Lipali, Fish Basket - koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata, a jego liczba to 7676!

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata, a jego liczba to 7676!

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

    • Patronat TopGuitar
      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      „Make Music Not War!” Serce z tysiąca gitar dla Ukrainy podczas 20. Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      „Make Music Not War!” Serce z tysiąca gitar dla Ukrainy podczas 20. Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Gitarowy Rekord Świata ogłasza casting na gitarową osobowość. Przesłuchania już 2 kwietnia we Wrocławiu!

      Gitarowy Rekord Świata ogłasza casting na gitarową osobowość. Przesłuchania już 2 kwietnia we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Nano Mark II - test

      Markbass Nano Mark II - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

      Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

      MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

      MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • TopSpecial
    • Felietony
      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

    • TopSpecial-Zestawienia
      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Jacek Królik
Home
Artyści
Wywiady

Jacek Królik

27 lutego 2018 Dariusz Domanski | TopGuitar 3644

Przeczytaj również

Tygodnik 11/2022 (191)
Tygodnik 11/2022 (191)
Polish Guitar Masters for Ukraine - gitarowy Hymn Ukrainy
Polish Guitar Masters for Ukraine - gitarowy Hymn Ukrainy

Jacek Królik, jeden z najwybitniejszych polskich gitarzystów, skończył niedawno pięćdziesiąt lat. W rozmowie z „TopGuitar” opowiada o tym, co uważa za swój największy sukces, o jubileuszowym koncercie oraz swoim instrumentarium. 

Dariusz Domański: W grudniu obchodziłeś pięćdziesiąte urodziny. W swoim dorobku artystycznym masz naprawdę wór osiągnięć, którego nie udźwignąłby chyba nawet święty Mikołaj i właśnie w związku z tymi dwoma faktami mam pytanie: co dla ciebie osobiście jest największym sukcesem?

Jacek Królik: To trudne pytanie. Rzeczywiście, odczuwam satysfakcję z liczby płyt, w których nagraniu wziąłem udział. To liczby na tyle duże, że obiektywnie dają powód do dumy i chociaż częściowo poczucie zawodowego spełnienia. Z drugiej strony, choć wiele z tych płyt tworzyło historię polskiej muzyki, dzisiaj, w tym szczególnym momencie, największym dla mnie sukcesem jest zamknięcie pięćdziesiątki pierwszą autorską płytą. Owszem, zwykle debiutanckie solowe albumy nagrywa się w młodym wieku… Jednak ja przez wiele lat całkowicie spełniałem się zawodowo, pracując jako muzyk sesyjny oraz współtworząc, często równolegle, rozmaite zespoły, przy tym zwykle jeszcze w bardzo wielu stylistykach. Trudno tę moją solową płytę nazwać stricte debiutem, dla mnie jest ona raczej podsumowaniem wielu lat mojej pracy na scenie i w studiu. To obraz, rezultat i świadectwo moich fascynacji muzycznych, nie zawsze związanych z muzyką, którą gram na co dzień. Przez wiele lat chętnie podejmowałem wyzwania grania w wielu zespołach, lubiłem też spędzać mnóstwo czasu w studiu. Zawsze jednak była to praca dla innych wykonawców. Wreszcie udało mi się tak ustawić mój kalendarz, przynajmniej czasowo zweryfikować priorytety i pokusy kolejnych tras i nagrań, by płyta, zawierająca osobistą muzykę, mogła w końcu powstać. I niewątpliwie pięćdziesiątka odegrała tutaj decydującą rolę.

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Właśnie, porozmawiajmy chwilę o tej płycie. Zaprosiłeś na nią Ryszarda Sygitowicza.

Rysio wystąpił tylko w jednym utworze, ale jest istotnym gościem na tym krążku, a generalnie niezwykle ważną osobą w moim życiu. Przyjaźnimy się i współpracujemy od bardzo wielu lat. Udział Sygita w jego słynnej ponadczasowej kompozycji „Cavalcado” ma charakter osobisty i symboliczny. Drugim gościem na tej płycie jest wirtuoz basu, eks-krakowianin – obecnie basista klasy światowej Robert Kubiszyn. Z Robertem współpracujemy już ponad dwadzieścia lat, dlatego cieszę się, że pojawił się na tym krążku w jednej solówce. Na tym zamyka się lista gości, bo ta płyta jest z założenia monolitem pod względem składu. Została zdefiniowana od początku do końca w kwartecie, z udziałem wybitnych krakowskich muzyków, których niezwykle cenię, z którymi od lat się przyjaźnię i współpracuję. Są to Wojtek Fedkowicz na perkusji, Łukasz Adamczyk na basie i Michał Jurkiewicz na instrumentach klawiszowych. Jestem przekonany, że to nazwiska nie wymagające dodatkowego omawiania. Nie planowałem udziału dużej liczby gości, choć naturalnie kusiło mnie zaproszenie do zagrania wielu ze znakomitych kolegów, z którymi przyjaźnię się muzycznie i nie tylko. Na pewno nie wykluczam w przyszłości nagrań z wybitnymi gośćmi, są takie pomysły.

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Muszę to potwierdzić, bo choćby ostatnio, w te dni twoich urodzin, na Facebooku pojawiły się życzenia dla ciebie od tylu osób, że nie było szans ich wszystkich przejrzeć. Setki, jeśli nie tysiące ludzi gratulowało ci i życzyło wszystkiego najlepszego. Ja osobiście, jak i redakcja „TopGuitar” dołączamy się do nich oczywiście!

Darku, dziękuję bardzo! Cenię miesięcznik „TopGuitar”, którego jesteś redaktorem naczelnym. Znamy się przecież jeszcze od czasów naszej współpracy ze wspaniałym, nieodżałowanym Januszem Popławskim. Dziękuję za wasze wieloletnie wsparcie i sympatię.

Rzeczywiście, liczba życzeń w okresie urodzin przerosła moje wyobrażenie. To bardzo wzrusza, utwierdza w obranej życiowej drodze, ale i mobilizuje. Tak liczne życzenia w dniu pięćdziesiątych urodzin odbieram nie tylko jako aprobatę mojego muzykowania. I zawsze podkreślam, że jest to dla mnie ważne, a czasem wręcz wzruszające.

A w tym roku liczne wirtualne życzenia z Facebooka, maila i telefonu potwierdziły się dodatkowo w realu, na mojej jubileuszowej imprezie. Koncert urodzinowy miał zaskakującą, imponującą frekwencję. Pojawiła się spora grupa moich przyjaciół z całej Polski na scenie, jak i na widowni. Paru kolegów przybyło specjalnie na ten wieczór z zagranicy.

Pierwsza część koncertu zawierała obszerne premierowe fragmenty mojej płyty, w drugiej wystąpił zespół Giganci Gitary ze znakomitymi gośćmi. Nie obyło się bez niespodzianek na scenie, rymowanych starannych życzeń zapisanych na bardzo długim papirusie, a nawet wspaniałym występie góralskiej rodziny Piotrka, Doroty, Kasi i Marysi Majerczyków. Od wielu lat przyjaźnię się ze środowiskiem góralskim, związanym z zespołem Siwy Dym. Ten niezwykły występ nadał mojemu koncertowi niezwykle oryginalny charakter. Dzięki życzliwym ludziom i wspaniałej atmosferze po obu stronach sceny mogłem bezboleśnie i wzruszająco przekroczyć próg „dorosłości”, bo przyznam piątka z przodu nieco deprymuje.

Koncert był bardzo długi.

Rzeczywiście, jego oficjalna część trwała prawie cztery godziny, co w niczym nie zaburzyło jego atrakcyjności. Podziwiam zarówno wykonawców, jak i wytrzymałość do końca rozentuzjazmowanej widowni. Wojtek Fedkowicz przez cały ten wieczór nie wychodził zza perkusji. Mistrz Mietek Jurecki, co prawda nie grał w pierwszej części, która basowo należała do Łukasza Adamczyka, za to potem był fundamentem sekcji Gigantów Gitary, a jeszcze później filarem i animatorem jam session, które nastąpiło niemal od razu po koncercie i trwało kolejne półtorej godziny. Przez udział kapitalnych muzyków, ta część wypadła równie atrakcyjnie. Wzruszyła mnie sceniczna forma Sygita, który tego dnia jakby zapomniał o kłopotach z sercem i fruwał ze swoim Music Manem. Jestem pod sporym wrażeniem wszystkiego, co jako wspaniały gitarzysta i wokalista, pokazał tego dnia Wojtek Cugowski. Czuję olbrzymią wdzięczność wobec wszystkich pozostałych artystów, którzy uświetnili moje urodziny swoim występem. Sam nie wiem, czy powinienem się czuć bardziej współwykonawcą, czy również trochę widzem tego spektaklu.

W każdym razie z pozycji sceny z gitarą w ręku mogłem podziwiać rewelacyjne występy poszczególnych wykonawców: Roberta Chojnackiego, Oli Królik, Grzegorza Turnaua i Andrzeja Sikorowskiego.

Wrócę jeszcze na moment do pierwszej części wieczoru, czyli premierowego wykonania obszernych fragmentów mojej płyty. Kiedy już na paręnaście dni przed urodzinami, ukończyłem ostatecznie wszelkie prace nad płytą, miałem spore obawy, jak po dłuższej przerwie w działalności kwartetu „Królik” ten materiał zabrzmi na żywo. Ten projekt był zawieszony przez wiele miesięcy. Wszyscy muzycy, z którymi współtworzyłem tę płytę są bardzo zajętymi artystami; do tego stopnia, że próbując zsynchronizować nasze kalendarze, znalazłem tylko dwa dni na przestrzeni dwóch miesięcy, w których moglibyśmy pograć wspólnie materiał z płyty. Już na pierwszej próbie okazało się, że ta hibernacja muzyczna w żadnym stopniu nie naruszyła świeżości utworów i radości z ich zagrania. Nie jest to łatwa do scenicznego wykonania płyta, tym większą miałem radość, że wszystko właściwego dnia zadziałało bez zarzutu. Dawno nie widziałem takiego skupienia przy jednoczesnej maksymalnej witalności w naszym zespole. To również dowód na wiele pracy indywidualnej włożonej w przygotowanie do tej płyty, jak również do koncertu.

Zastanawiałem się później, czy nie powinienem był wtedy doprowadzić do rejestracji i późniejszego udostępnienia tego wydarzenia. Nie chciałem jednak burzyć swobodnego nastroju, towarzyszącego wszystkim artystom przez cały urodzinowy wieczór.

Tak, gdyby był rejestrowany, to pewnie wyszłoby to delikatnie inaczej.

Muzycy tej klasy, grający ze świadomością rejestracji, siłą rzeczy nabierają pewnej zachowawczości i powściągliwości wypowiedzi scenicznej. Pojawia się pewien rodzaj staranności i ważenie nut, z ograniczeniem spontaniczności. A w tym akurat dniu chodziło nam wszystkim o coś kompletnie innego. Tego wieczoru najbardziej pożądana była niczym nieskrępowana radość na scenie, interakcja, prowokacja, spontaniczność, wirtuozeria, dialog i żywiołowość. Ten koncert nie miał w żadnym wymiarze aspiracji komercyjnych. To była wspaniała, totalna biba muzyczna z liczną publicznością. Proszę mi wierzyć – nie sądzę, abym kiedykolwiek dostąpił takiego zaszczytu i takich doznań artystycznych jak podczas tego wyjątkowego koncertu. Po swoim benefisie jestem absolutnie spełniony artystycznie i towarzysko. Chyba już nie muszę robić kolejnych i czegokolwiek sobie udowadniać. Za to wspomogę, rzecz jasna, kolegów przy organizacji ich ewentualnych jubileuszy…

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Tak, to świetnie, że tak dołożyliście do pieca, ale wiadomo też, że aby koncert był wspaniały, potrzeba zarówno ludzi, jak i sprzętu. I tutaj chciałbym porozmawiać o tym drugim…

Tak, oczywiście przy tak skomplikowanym, prawie festiwalowym koncercie i sporych rotacjach na scenie, potrzeba profesjonalnego, wysokiej klasy sprzętu, ale przede wszystkim sprawdzonej ekipy technicznej. To ważny aspekt, cieszę się, że „TopGuitar” dostrzega potrzebę pokazania tej sfery działań. Osoby, które dbają o należyty przebieg i odbiór koncertu, z reguły są niewidoczne, a tak naprawdę na nich spoczywa największa odpowiedzialność Ten koncert spoczywał na barkach pary branżowych snajperów – Łukasza Błasińskiego, mającego niemałe zasługi przy powstawaniu płyty „Królika” i Oskara Tarczyńskiego. Scenę zaś niezwykle ofiarnie i skutecznie obsługiwał jeden z moich ulubionych techników scenicznych – Bartek „Kołtun” Pyczek. Dla tej trójki to był szczególnie trudny i długo dzień. Dlatego bardzo się cieszę, mogąc wyróżnić tych wybitnych fachowców na łamach branżowego pisma. Plus niestrudzony manager klubu Forty Kleparz Janek Malski, który sprawiał wrażenie bilokacji. Był po prostu wszędzie.

Wiem, że niedawno otrzymałeś nowiutką gitarę akustyczną Yamaha LS36 ARE. Ten przepiękny instrument ma ręcznie wykonane zdobienia z masy perłowej, a korpus pokryty jest cienką warstwą lakieru nitrocelulozowego. Wygląda luksusowo. A jak gra?

Ostatnio sobie uzmysłowiłem, że moja owocna współpraca z firmą Yamaha w sferze instrumentów akustycznych trwa już prawie dekadę. To bardzo wiele koncertów i prezentacji na rozmaitych instrumentach, głównie z wysokiej serii L, ale nie tylko. To sporo niezwykle udanych tras koncertowych z Markiem Napiórkowskim, Grzegorzem Turnauem, swoim akustycznym trio (Łukasz Adamczyk, Mirek Hady), supergrupą Yamaha Recording Band (Wojtek Olszak, Wiktor Tatarek, Michał Grott, Hubert Kostyra), ale to przede wszystkim własna działalność studyjna i koncertowa z użyciem tychże wyśmienitych instrumentów. Intensywność i mnogość pracy oraz nowe, niezwykle prestiżowe wyzwania, spowodowały konieczność uzupełnienia i wzmocnienia mojej kolekcji gitar. Moje L-ki, pomimo tysięcy wygranych roboczogodzin, wielu blizn i paru zreperowanych uszkodzeń, nieuniknionych przy tak dużym nakładzie pracy, nadal radzą sobie świetnie, niemal nieustannie koncertując, ale pojawiła się potrzeba posiadania kolejnego instrumentu z najwyższej półki. Mogę z radością powiedzieć, że po wielomiesięcznych poszukiwaniach w niemal całej Europie instrumentu, który by spełniał moje kryteria i oczekiwania, znaleziono naprawdę wybitną, ręcznie zrobioną gitarę. To kapitalny, dopracowany w każdym detalu i wyjątkowy instrument – zarówno jeżeli chodzi o jego barwę, jak i precyzję wykonania.

Aktualnie prowadzę wyścig z czasem, chcąc do czasu kolędowej trasy Zbigniewa Preisnera wyposażyć tę gitarę w wysokiej klasy układ, posiadający trójdrożny system transmisji za pomocą punktowych pickupów, regulowanego mikrofonu i przystawki piezo. W tym momencie jesteśmy w fazie testów takiego zestawu. Myślę, że niebawem opowiem więcej o tym zagadnieniu.

Bardzo cenię sobie współpracę z moimi przyjaciółmi z Yamahy, przede wszystkim z Markiem Lamertem i Wojtkiem Jeliczem, jak również serwisem prowadzonym niezwykle szybko i doskonale przez Marka Leuto. Dla całego polskiego działu gitarowego Yamaha nie ma rzeczy niemożliwych. Koledzy bez problemów i ekspresowo realizują na bieżąco moje oczekiwania i indywidualne preferencje wobec instrumentów. System naszej symbiotycznej współpracy funkcjonuje niezawodnie i niezwykle kreatywnie od lat. W przyszłym roku myślimy wspólnie o kolejnym unikalnym instrumencie dla mnie. Z biegiem lat znacznie rozszerzyłem swoje zainteresowanie gitarą akustyczną, w jakimś sensie reagując również na potrzeby rynku. Sądzę, że aktualnie liczba koncertów, które gram na gitarach akustycznych, jest porównywalna z moim wcieleniem elektrycznym, a niejednokrotnie nawet jest większa. Kocham świat gitary akustycznej, poświęcam jej coraz więcej czasu i świetnie się czuję w takiej odsłonie artystycznej.

Właśnie, jeśli chodzi o elektryki, to dalej jesteś wierny Music Manowi?

Jak najbardziej tak. Można rzec, że dzięki mojej kolekcji doskonałych gitar tej firmy, od wielu lat jestem jej ambasadorem. Pierwsze gitary Music Mana pojawiły się w moich rękach już w połowie lat dziewięćdziesiątych, a do dzisiaj w sumie było ich ponad dziesięć. Mój wysłużony, ale nadal niezwykle skuteczny Axis został kiedyś nazwany przez technika Bartka Pyczka – żoną. Pokrowiec z tej gitary nosi od dawna naklejkę ułatwiającą na scenie identyfikację tego instrumentu, z takim właśnie napisem. Na przestrzeni lat dzięki przyjaźni z polskim dystrybutorem, znakomitym fachowcem od muzyki – Grzegorzem Rybickim, stałem się posiadaczem większości flagowych instrumentów tej marki. W tym momencie mam chyba siedem gitar Music Man. Niektóre z nich w ścisłym porozumieniu z amerykańską centralą, mają innowacje, stworzone według moich życzeń. To moje podstawowe narzędzia pracy zarówno w studiu, jak i na scenie. Zawsze podkreślam niezawodność i skuteczność tych wioseł. Nie zamykam sobie oczywiście w żadnym stopniu drogi do wykorzystywania przeze mnie gitar innych marek. Lubię i – jako gitarzysta sesyjny – wręcz muszę mieć do dyspozycji wiele charakterystycznych i różnych instrumentów.

Korzystam w dużym stopniu z gitar firmy Washburn, mam fajną Yamahę Revstar, cztery bardzo tęgie gibsony, w tym dwa wybitne limitowane les paule, dwa wiekowe fendery i wiele innych gitar. Lubię pracować w otoczeniu interesujących i inspirujących instrumentów, nie zamykając się w stereotypach brzmienia. Czerpię satysfakcję z różnych odcieni barw i odmiennej filozofii wioseł. Moje gitary nie konkurują ze sobą, potrafią w symbiozie kreować wielobarwny gitarowy świat. Podczas pracy w studiu jestem niezmiennie niepoprawnym bałaganiarzem.

Z własnej woli zabieram na nagrania możliwie dużo instrumentów, które rozkładam w każdym możliwym zakątku reżyserki, często również gdzieś na korytarzu, chcąc mieć do nich natychmiastowy dostęp. Niejednokrotnie ciężko się wręcz po studiu poruszać. Czasem też nie ma gdzie usiąść. Potrafię co prawda pracować z małą liczbą gitar, ale jeżeli mogę, to tego unikam. A zwykle mogę. Nie przepadam za popularnym skrótem myślowym typu „weź jakiegoś strata, gibona, tele i styknie…”.

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

Jacek Królik, fot. Jacek Dyląg

To ile w sumie masz tych instrumentów?

Czterdzieści parę. Wliczając mandoliny, rozmaite gitary akustyczne, ukulele i inne dziwne instrumenty strunowe.

A gdzie je trzymasz?

W bardzo wielu miejscach. Są rozlokowane w salach prób i studiach, w których pracuję. Niektóre czasowo rezydują u moich przyjaciół. Kilka mam w domu. Ostatnio podczas sesji fotograficznej do płyty zrobiłem zdjęcie większości swoich gitar w studiu nagrań. Sam się trochę zdziwiłem, ile ich jest i ile zajmują miejsca, kiedy są jednocześnie wyciągnięte z futerałów. Dość mocno zszokowana była również obecna na sesji moja żona Ola, która powiedziała: „I my to wszystko mamy?”. Oczywiście jest nadal wiele wspaniałych instrumentów, których nie posiadam i które kuszą. Staram się jednak nie rozszerzać tego zbioru, również z uwagi na zbyt małą ilość czasu, którą mogę każdemu z tych instrumentów poświęcić. Gitary, aby dobrze funkcjonowały, powinny być rozgrywane i możliwie dużo pracować. Do dziś pamiętam, jak na początku lat dziewięćdziesiątych nieodżałowany Jarek Śmietana chętnie pożyczał mi swoje instrumenty, twierdząc, że ma do mnie zaufanie i cieszy się, że powoduję ich rozegranie, używając ich podczas sesji. I to jest prawda, Niegrane wiosła tracą swoją skuteczność. Potrzebują czasu do odzyskania blasku. Dlatego dalsze rozszerzanie instrumentarium w dzisiejszych, minimalistycznych pod względem wymagań i szybkich czasach, trochę traci sens. Może powinienem lekko kolekcję odchudzić, ale z wielkim trudem przychodzi mi pozbywanie się jakichkolwiek instrumentów, więc jest jak jest. Wolę nie żałować, że pozbyłem się jakiegoś instrumentu, którego potem kiedyś, chociażby przez moment, mi brakowało. A niestety, już się tak parokrotnie zdarzyło.

A jeśli chodzi o wzmacniacze i efekty, to co jest teraz u ciebie na topie?

W związku z pracami nad płytą użyłem znacznie więcej wzmacniaczy niż zwykle. Nadal jestem wierny modułowemu Randallowi MTS, którego w studiu uzupełniam ostrym mocno rockowym Randallem 667. Od paru lat chętnie nagrywam na Eleven Racku, szczególnie podczas produkcji radiowych jingli i reklam. Chcąc mocno zróżnicować swoje brzmienie na płycie, wyjątkowo dużo gitar nagrałem, korzystając z zewnętrznych kostek gitarowych. Parę osób mocno pomogło mi w kompletowaniu zestawu zewnętrznych rozmaitych drive i modelowaniu barw gitarowych. Przede wszystkim gitarzysta Krzysztof Siewruk – erudyta w temacie peryferii gitarowych, który dostarczył mi na płytę niesamowite efekty gitarowe w ilości hurtowej. Najbardziej przypadły mi do gustu i w związku z tym sporo zagrały efekty Antique Cornerstone, No 5 Sinvertek i Mucho Boosto Durham. Inne klasyczne przestery zarejestrowałem, korzystając ze świetnej polskiej konstrukcji Przemka Marciniaka i Piotra Malickiego – Root Vintage Drive. To zresztą jeden z efektów, z którym się praktycznie nie rozstaję. Jak zwykle użyłem wiele barw z kostek T-Rex. Modulatory głównie to Eventide i Electro-Harmonix.

Muszę wrócić do tematu wzmacniaczy. Część tracków, szczególnie partie solowe, nagrałem na piecu Brunetti Mercury – świetnej włoskiej butikowej konstrukcji. Użyłem również bardzo interesującego wzmacniacza ze śląskim rodowodem, skonstruowanego przez pana Jerzego Karzełka – JK Amplifiers. Nie mogę jednak zapomnieć o mojej najnowszej fascynacji, czyli o świetnym wzmacniaczu Laboga Diamond. Dzięki talentowi Adama Labogi powstał znakomity, bardzo konkretny wzmacniacz, który zaczyna nieźle sobie radzić na naszej rodzimej scenie. Miałem możliwość przetestować ten wzmacniacz na etapie jego debiutu, zabrałem go na duże przedsięwzięcie z orkiestrą Adama Sztaby i od razu wzbudził moje szczere zainteresowanie i respekt kolegów. To miłe, że w naszym kraju da się zrobić coś unikalnego i naprawdę fajnego. Podziwiam rodzinę Labogów za wieloletnią konsekwencję i pracowitość, która zaowocowała tak interesującą konstrukcją, bez kompleksów nawiązującą dialog z wiodącymi markami światowych wzmacniaczy. Przy tym jest to niezwykle estetyczne urządzenie.

Można mnie z tym wzmacniaczem zobaczyć, a przede wszystkim usłyszeć podczas całej trasy „L” Grzegorza Turnaua. Równolegle nadal oczywiście korzystam ze swoich dotychczasowych wzmacniaczy. Do gitar akustycznych niezmiennie od początku powstania tej firmy, entuzjastycznie używam kilku modeli wzmacniaczy firmy AER. Niebawem planuję rozszerzyć swoją kolekcję tych unikatowych pieców.

Powiedz jeszcze, jakie struny nawijasz na swoje gitary?

Od wielu lat są to niezmiennie Ernie Ball. Na większości moich elektryków komplet 10–46, zwykle zielone Regular Slinky. Bardzo podoba mi się też seria M-Steel. Jeżeli chodzi o akustyki, to jestem wielkim entuzjastą stosunkowo nowej konstrukcji Aluminium Bronze 11–52. Można rzec, że czekałem wiele lat na tak doskonałe i wytrzymałe struny. W gitarach jazzowych używam zestawów Ernie Ball 11–48, a jeżeli chodzi o gitarę klasyczną, to również od lat struny marki Savarez, Alliance i Corum Alliance, zresztą chyba podobnie jak ty, Dariuszu.

  • Tags
  • Cavalcado
  • Jacek Królik
  • Ryszard Sygitowicz

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Przecieki na temat „stratopodobnej” sygnatury Johna Mayera od PRS Guitars
Previous article Bruce Dickinson - fragmenty autobiografii

Dariusz Domanski | TopGuitar

Gitarzysta, dziennikarz, pedagog. Redaktor naczelny magazynu TopGuitar. Właściciel wydawnictwa International MUSCI Press. Dyrektor Instyutu Muzyki Akademii Pomorskiej w Słupsku oraz wykładowca akademicki. Doktor sztuk muzycznych o specjalności gitara. Jest autorem ok. 500 artykułów na temat gitary.

INNE

Gitarzysta UFO Neil Carter twierdzi, że Ozzy odnosił sukcesy dzięki muzykom ze swojego zespołu Artykuły o artystach
20 maja 2022

Gitarzysta UFO Neil Carter twierdzi, że Ozzy odnosił sukcesy dzięki muzykom ze swojego zespołu

Angus Young o rockowych gwiazdach. Oberwało się Led Zeppelin, The Rolling Stones i Deep Purple Artykuły o artystach
19 maja 2022

Angus Young o rockowych gwiazdach. Oberwało się Led Zeppelin, The Rolling Stones i Deep Purple

John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen" Artykuły o artystach
17 maja 2022

John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii Artykuły o artystach
17 maja 2022

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha Artykuły o artystach
15 maja 2022

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę" Artykuły o artystach
15 maja 2022

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w "A Night in Tunisia" Artykuły o artystach
15 maja 2022

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w "A Night in Tunisia"

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin Artykuły o artystach
13 maja 2022

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin

Steve Vai o Deep Purple z Coverdalem: "Kupiłem płytę 'Burn' i, mój Boże, oniemiałem!" Artykuły o artystach
12 maja 2022

Steve Vai o Deep Purple z Coverdalem: "Kupiłem płytę 'Burn' i, mój Boże, oniemiałem!"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
20 maja 12:25
Tygodnik

Tygodnik 20/2022 (200)

20 maja 8:38
Artyści

Gitarzysta UFO Neil Carter twierdzi, że Ozzy odnosił sukcesy dzięki muzykom ze swojego zespołu

19 maja 12:09
Nauka gry na gitarze

Polecamy szkołę Piotra Wójcickiego „Gitara blues-rockowa – teoria i praktyka”

19 maja 9:41
Newsy

Po długiej chorobie zmarł Dominik Jokiel, gitarzysta zespołów Aion i Turbo

19 maja 8:16
Artyści

Angus Young o rockowych gwiazdach. Oberwało się Led Zeppelin, The Rolling Stones i Deep Purple

18 maja 12:48
Newsy

PRS Private Stock Special Semi-Hollow Limited Edition

17 maja 21:21
Imprezy

Trochę metalowych zdjęć – fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

17 maja 14:05
Newsy

Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

17 maja 12:31
Artyści

John Frusciante: „Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen”

17 maja 10:55
Artyści

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

17 maja 10:03
Newsy

Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

16 maja 15:01
Newsy

Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

16 maja 9:59
Imprezy

Lipali, Fish Basket – koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

16 maja 9:07
Newsy

Marcin Patrzałek interpretuje „Cry Me A River” w stylu flamenco

15 maja 22:20
Artyści

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press