• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

      Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

      Marcin Patrzałek interpretuje "Cry Me A River" w stylu flamenco

      Marcin Patrzałek interpretuje "Cry Me A River" w stylu flamenco

      Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

      Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

      Sammy Hagar i Michael Anthony dopuszczeni do rozmów o koncertach w hołdzie Van Halen

      Sammy Hagar i Michael Anthony dopuszczeni do rozmów o koncertach w hołdzie Van Halen

    • Newsy sprzętowe
      Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

      Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

      Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

      Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

      RCF TRK PRO1 i TRK PRO2 – nowe interfejsy audio

      RCF TRK PRO1 i TRK PRO2 – nowe interfejsy audio

      Gibson Dave Mustaine Songwriter

      Gibson Dave Mustaine Songwriter

    • TopVideo
      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

  • Artyści
    • Wywiady
      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Eric Johnson opowiada jak nagrania z kaset i taśm szpulowych stały się materiałem na jego dwie nowe płyty

      Eric Johnson opowiada jak nagrania z kaset i taśm szpulowych stały się materiałem na jego dwie nowe płyty

      John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

      John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

      Wywiad z Mårtenem Hagströmem (Meshuggah)

      Wywiad z Mårtenem Hagströmem (Meshuggah)

    • Artykuły
      John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

      John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

      Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

      Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

      Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

      Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

      Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

      Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Alice Cooper po prawie 10 latach powróci do magicznej Doliny Charlotty

      Alice Cooper po prawie 10 latach powróci do magicznej Doliny Charlotty

      Dire Straits Legacy - muzycy Dire Straits na koncercie w Polsce. Takie rzeczy tylko na Gitarowym Rekordzie Świata 2022

      Dire Straits Legacy - muzycy Dire Straits na koncercie w Polsce. Takie rzeczy tylko na Gitarowym Rekordzie Świata 2022

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Lipali, Fish Basket - koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

      Lipali, Fish Basket - koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata, a jego liczba to 7676!

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata, a jego liczba to 7676!

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

    • Patronat TopGuitar
      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      „Make Music Not War!” Serce z tysiąca gitar dla Ukrainy podczas 20. Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      „Make Music Not War!” Serce z tysiąca gitar dla Ukrainy podczas 20. Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Gitarowy Rekord Świata ogłasza casting na gitarową osobowość. Przesłuchania już 2 kwietnia we Wrocławiu!

      Gitarowy Rekord Świata ogłasza casting na gitarową osobowość. Przesłuchania już 2 kwietnia we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Nano Mark II - test

      Markbass Nano Mark II - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

      Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

      MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

      MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • TopSpecial
    • Felietony
      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

    • TopSpecial-Zestawienia
      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Kenny Wayne Shepherd – wywiad
Home
Artyści
Wywiady

Kenny Wayne Shepherd – wywiad

4 maja 2020 Maciej Warda | TopGuitar 1088

Przeczytaj również

Kenny Wayne Shepherd i Shemekia Copeland w energetycznym kawałku „Hit 'Em Back”
Kenny Wayne Shepherd i Shemekia Copeland w energetycznym kawałku „Hit 'Em Back”
Hank Marvin i pierwszy Stratocaster w Wielkiej Brytanii
Hank Marvin i pierwszy Stratocaster w Wielkiej Brytanii

Kenny to jedna z gwiazd współczesnej gitary elektrycznej, który faktycznie robi z nią rzeczy zachwycające, ale nie boi się też całymi garściami czerpać z rockowej tradycji. Powiedzmy sobie też jasno, że podobnie jak inni wielcy panowie z gitarą, Shepherd potrafi śpiewać, ma charakterystyczny, ciekawy timbre głosu i właśnie to w połączeniu z płodnością artystyczną czyni z niego gwiazdę pierwszej jasności na współczesnym gitarowym firmamencie. Polecamy rozmowę o jego ostatniej, przesiąkniętej duchem Ameryki, płycie “The Traveler”, a także o tym, jak znalazł się w tym miejscu, w którym jest dzisiaj.

 

Witaj Kenny. Dzięki, że znalazłeś chwilę na ten wywiad. Masz teraz bardzo intensywny okres – album, trasa koncertowa.
Tak, tak. Ale to ja dziękuję za wywiad.

 

Zacznijmy od tego, że twój zespół, Kenny Wayne Shepherd Band,  2019 wydał płytę, a jej tytuł to „The Traveler” [„Podróżnik” – przyp. red.]. Na swojej stronie internetowej piszesz „Wszyscy jesteśmy kompanami w podróży przez życie”. Co zatem kryje się za tym tytułem? Co on oznacza?
Piosenka „Tailwind” mówi o tym, że życie jest pełne chaosu, ciągłych wzlotów i upadków. W refrenie pojawiają się słowa „Hej kompani, jedźcie dalej”. Chcę w nich przekazać, że wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, którzy decydując się podjąć tę podróż przez życie powinni mądrze doprowadzić ją do celu. Mamy inne korzenie, pochodzimy z różnych części świata, ale wszyscy jesteśmy towarzyszami podróży, i dlatego musimy darzyć się wzajemnie szacunkiem. Uznałem, że to świetne przesłanie. Poza tym, jako muzyk, faktycznie jestem w drodze przez całe swoje życie. Występowałem w najróżniejszych zakątkach świata, więc dosłownie też jestem podróżnikiem.

 

Kenny Wayne Shepherd

Fot. Mark Seliger

 

Na albumie „The Traveler” znajdziemy dziesięć utworów – osiem oryginalnych kompozycji i dwa covery. Kawałki wydają się bardzo zróżnicowane, dlatego pozwól, że zapytam – czym kierowałeś się, pisząc, a następnie wybierając piosenki na ten krążek?
Utwory na ten konkretny album pisałem w przeciągu ostatniego roku. Komponowałem pomiędzy wyjazdami i cyklami koncertów, do momentu aż uznałem, że mam wystarczająco dobrego materiału na nowy krążek. Za dwoma coverami kryją się ciekawe historie. Grałem utwór „Mr. Soul” z Neilem Youngiem i Stephenem Stillsem na koncercie charytatywnym, który wspólnie przygotowaliśmy. To było dla mnie tak niesamowite przeżycie, że postanowiłem zarejestrować ten kawałek w studiu. Jeśli chodzi o „Turn to Stone”, brałem udział w koncercie poświęconym twórczości Joe Walsha. Mnie, a także wielu innych artystów poproszono o zagranie muzyki Joego. Piosenka „Turn to Stone” była właśnie jednym z utworów, które wybrałem. Podobnie jak w przypadku „Mr. Soul”, nagrałem ją na album, aby uczcić tamto ważne dla mnie wydarzenie. Co do pozostałych piosenek na płycie, tak jak wspomniałem, są to kawałki, które skomponowaliśmy przez ostatni rok. Oczywiście, napisaliśmy więcej niż osiem piosenek. Na albumie znalazły się te, które uznaliśmy za najlepsze.

 

Myślę o sobie przede wszystkim jako o gitarzyście. Śpiewanie nie jest dla mnie niczym nowym, jakoś od 2004 roku moje wokale można było znaleźć na albumach KWS Band. Jest to natomiast coś, z czym rzeczywiście musiałem się oswajać. Wraz z kolejnymi krążkami śpiewanie przychodzi mi coraz łatwiej, ale mam w zespole naprawdę świetnego wokalistę, Noah Hunta.

 

Faktycznie, historie z coverami są bardzo ciekawe! A czy za resztą utworów też kryją się jakieś anegdoty? Na „The Traveler” nie ma piosenki tytułowej, ale gdybyś miał wybrać jeden kawałek, który najlepiej oddaje myśl przewodnią albumu, co by to było?
Tak jak już wspomniałem, tytuł „The Traveler” odnosi się do refrenu piosenki „Tailwind”, więc jest to chyba najbardziej reprezentatywna piosenka albumu. Ale tak naprawdę wszystkie utwory składają się w historię, każdy dopowiada jakąś jej część. Tak właśnie wybierałem te piosenki – materiał na płytę musiał być nie tylko świetnie nagrany, ale też przekazywać coś ciekawego.

 

No właśnie, nagrania. Co oczywiste, na albumie znajdują się twoje partie gitarowe. Ale nie tylko – śpiewasz również w czterech czy pięciu utworach, prawda?
Tak, dokładnie. Śpiewam główne partie w czterech kawałkach, a w „We All Alright” dzielę je z Noah [Huntem – przyp.red]. On śpiewa zwrotki, ja refreny.

 

To połowa piosenek na albumie. Powiedz mi w takim razie, myślisz o sobie bardziej w kategorii gitarzysty czy wokalisty? Która z tych dwóch ról jest ci bliższa?
Myślę o sobie przede wszystkim jako o gitarzyście. Śpiewanie nie jest dla mnie niczym nowym, jakoś od 2004 roku moje wokale można było znaleźć na albumach KWS Band. Jest to natomiast coś, z czym rzeczywiście musiałem się oswajać. Wraz z kolejnymi krążkami śpiewanie przychodzi mi coraz łatwiej, ale mam w zespole naprawdę świetnego wokalistę, Noah Hunta. On idealnie wykonuje swoją robotę, więc muszę zostawić trochę piosenek dla niego! Obecnie staram się rozdzielać wokale pomiędzy nas tak, jak wydaje mi się to stosowne. Zawsze mam konkretne wizje co do materiału, więc sprawdzam, czyj głos lepiej wpasuje się w jakąś piosenkę i wtedy decyduję.

 

Kenny Wayne Shepherd

Fot. Mark Seliger

 

Przejdźmy w takim razie do ciebie jako gitarzysty. Zacząłeś grać jako bardzo młody chłopak. Po internecie krąży historia, że do ćwiczenia na gitarze elektrycznej zainspirowało cię spotkanie ze Steviem Ray Vaughanem gdy miałeś siedem lat. To prawda? Mógłbyś coś o tym opowiedzieć?
Grałem na gitarze jeszcze zanim spotkałem Steviego, ale nie była to gitara elektryczna. Miałem takie małe gitary klasyczne z nylonowymi strunami. Grałem rzeczy typu „Smoke On The Water”, czy „Mary Had a Little Lamb”. Jednak gdy zobaczyłem Steviego, zacząłem marzyć o gitarze elektrycznej. Chciałem nauczyć się grać z taką samą pasją, uczuciem, zaangażowaniem jak on.

 

Myślę, że również w Twojej muzyce słychać, jak wielką inspiracją był dla ciebie Stevie. A czy teraz, jako uznany gitarzysta, mógłbyś podzielić się tym, jak szukać takich inspiracji, a także jak motywować się do grania? Myślę bowiem, iż większość gitarzystów zgadza się, że o ile występowanie przed publiką jest niewiarygodnym uczuciem, o tyle sam proces nauki, ciągłe powtarzanie jakichś ćwiczeń technicznych może być zniechęcające.
Tak, nie da się ukryć, że dojście do mojego obecnego poziomu gry zajęło mi całe lata ćwiczeń, starannego powtarzania różnych zagrywek. Ale dla mnie, nawet gdy byłem mały, nie było to zniechęcające. Ja po prostu kochałem ten instrument i uwielbiałem obserwować postępy, które robiłem. Jeśli robisz coś, co kochasz, to skupianie się na tym godzinami nie jest trudne. W ogóle nie masz wrażenia, że ciężko pracujesz. Czasem możesz czuć frustrację, jeśli na przykład jeszcze nie jesteś w stanie zagrać jakiejś rzeczy, ale taka frustracja tylko pomaga ci odnaleźć determinację do dalszych ćwiczeń, aż osiągniesz cel. Ćwiczcie pamiętając, że kochacie to robić, że kochacie grać. Największa rada, jaką mogę przekazać, to grajcie sercem i duszą. Ja staram się robić to każdego dnia.

Największa rada, jaką mogę przekazać, to grajcie sercem i duszą. Ja staram się robić to każdego dnia

Czyli motywacją jest dla ciebie sam kontakt z instrumentem i obserwowanie własnych postępów?
Tak. Oprócz tego czuję ogromną motywację, gdy ludzie mówią mi, że moja płyta jest dla nich ważna. Albo że przyszli na mój koncert i poczuli tam coś specjalnego. Takie momenty są dla mnie bardzo inspirujące.

 

Takiej inspiracji musiałeś mieć chyba ostatnio naprawdę dużo, bo na „The Traveler” partie gitar są świetne! Powiedz, co stoi za brzmieniem twojej gitary na tym albumie? Jakiego sprzętu używałeś, nagrywając piosenki? Na przykład bardzo ciekawi mnie brzmienie z „I Want You”. Jest bezbłędne!
W każdej piosence wyglądało to trochę inaczej. W czasie nagrywania korzystałem z sześciu różnych wzmacniaczy. Każdy kawałek grałem na dwóch lub trzech z nich, a później miksowaliśmy ich brzmienie. Wszystkie te wzmacniacze zostały zbudowane specjalnie dla mnie przez Alexandra Dumble’a, który jest chyba najbardziej utalentowanym twórcą wzmacniaczy na świecie. Na „The Traveler” pojawiają się też różne modele gitar. W „I Want You” gram na stratocasterze, którego nazywam „Copperboy”. Zaprojektowałem tę gitarę razem z Custom Shopem Fendera, a później oni wykonali ją według moich wskazówek. Przez większość „I Want You” gram na gitarze wpiętej prosto do wzmacniacza. Tylko w ostatniej solówce włączyłem tam overdrive w kostce. To jedyny efekt, którego użyłem w tej piosence. W innych utworach można usłyszeć mojego Stratocastera ‘61, Stratocastery ’58 i ‘59, , kilka Les Pauli oraz kilka gitar zrobionych na moje zamówienie. W dwóch utworach gram na gitarze z mojej sygnowanej serii, w dwóch wykorzystuję też Gibsona ES-335. Także przez album przewija się naprawdę sporo wioseł. Jeśli chodzi o efekty, na płycie można usłyszeć delay i univibe. Univibe’u używałem tu więcej niż na jakimkolwiek wcześniejszym albumie. Ogólnie jednak na tym krążku pojawia się niewiele efektów. Używałem dwóch overdrive’ów: TS808 Tubescreamera i King of Tone od Analogmana, wspomnianych univibe’u i delay’a. Nie jestem teraz pewien, czy w końcu wykorzystałem kaczkę, ale jeśli tak, był to Vox Clyde McCoy. I to właściwie tyle. Staram się, żeby moje brzmienie było bardzo naturalne.

 

Kenny Wayne Shepherd

Fot. Mark Seliger

 

Wspomniałeś o gitarach wykonanych na twoje zamówienie, a także o twojej sygnaturze, wyprodukowanej przez Fendera. Czym się kierujesz, projektując takie gitary? Jakie cechy, jakie elementy specyfikacji gitar są dla ciebie najważniejsze?
Cechami charakterystycznymi mojej ostatniej serii sygnatur były progi w rozmiarze jumbo (mam takie we wszystkich gitarach), gruby gryf i 12-calowy radius podstrunnicy, dzięki któremu wydaje się ona bardziej płaska. Oprócz tego gitary te posiadają mostki tremolo z siodełkami Graph Tech, które zapobiegają pękaniu strun, a także moje customowe przetworniki single-coil, zrobione przez Fendera. Współtworzenie gitar z tej serii było dla mnie naprawdę ekscytujące. To wspaniałe uczucie, dojść do takiego momentu kariery, że jakaś firma chce wyprodukować dokładnie takie gitary, jakich sobie zażyczysz.

 

To na pewno duże wyróżnienie. Na koniec chcę cię zapytać o trasę koncertową. W najbliższych miesiącach będziesz wraz z zespołem wiele koncertował, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie, w tym także w Polsce. Oczekujesz tych koncertów z niecierpliwością? Co najbardziej podoba ci się w graniu na żywo?
Oczywiście, że na nie czekam! Nagrywamy albumy z myślą o przyszłych koncertach. Esencją tego, co robi mój zespół, jest właśnie granie na żywo. Granie nowego materiału dla ludzi, obserwowanie ich reakcji, tego, jak odbierają poszczególne utwory, co o nich myślą – te wszystkie rzeczy sprawiają, że występowanie jest tak ekscytujące. Według mnie to, co jako zespół robimy najlepiej, to właśnie koncerty. Dlatego zawsze nie możemy się ich doczekać.

 

W takim razie bardzo dziękuję za rozmowę i trzymam kciuki za udane koncerty i dobry odbiór płyty!
Dzięki!

 

Rozmawiała: Sylwia Michalak

 

 

Kenny Wayne Shepherd

 

  • Tags
  • Dumble
  • Fender Copperboy
  • Kenny Wayne Shepherd
  • Kenny Wayne Shepherd Band
  • Stratocaster
  • The Traveler

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Nowości RockBoard PedalSafe i QuickMount
Previous article Koncerty bez publiczności - Wrocław daje radę!

Maciej Warda | TopGuitar

basista, gitarzysta, redaktor, dziennikarz. Współpracował z kultowym magazynem "Gitara i Bas". Członek zespołów "Farba" i "The Q". Od 15 lat w magazynie TopGuitar.

INNE

John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen" Artykuły o artystach
17 maja 2022

John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii Artykuły o artystach
17 maja 2022

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha Artykuły o artystach
15 maja 2022

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę" Artykuły o artystach
15 maja 2022

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w "A Night in Tunisia" Artykuły o artystach
15 maja 2022

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w "A Night in Tunisia"

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin Artykuły o artystach
13 maja 2022

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin

Steve Vai o Deep Purple z Coverdalem: "Kupiłem płytę 'Burn' i, mój Boże, oniemiałem!" Artykuły o artystach
12 maja 2022

Steve Vai o Deep Purple z Coverdalem: "Kupiłem płytę 'Burn' i, mój Boże, oniemiałem!"

Dlaczego Yngwie Malmsteen nie zatrudnia już wokalistów? "Myślą, iż są Elvisami" Artykuły o artystach
11 maja 2022

Dlaczego Yngwie Malmsteen nie zatrudnia już wokalistów? "Myślą, iż są Elvisami"

Wacław "Vogg" Kiełtyka w 4 lata od uwięzienia w USA: "Zaczynamy właściwie o tym zapominać... Wyciągamy wnioski" Artykuły o artystach
10 maja 2022

Wacław "Vogg" Kiełtyka w 4 lata od uwięzienia w USA: "Zaczynamy właściwie o tym zapominać... Wyciągamy wnioski"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
17 maja 21:21
Imprezy

Trochę metalowych zdjęć – fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

17 maja 14:05
Newsy

Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

17 maja 12:31
Artyści

John Frusciante: „Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen”

17 maja 10:55
Artyści

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

17 maja 10:03
Newsy

Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

16 maja 15:01
Newsy

Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

16 maja 9:59
Imprezy

Lipali, Fish Basket – koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

16 maja 9:07
Newsy

Marcin Patrzałek interpretuje „Cry Me A River” w stylu flamenco

15 maja 22:20
Artyści

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

15 maja 18:34
Artyści

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: „Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę”

15 maja 14:20
Artyści

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w „A Night in Tunisia”

13 maja 20:23
Tygodnik

Tygodnik 19/2022 (199)

13 maja 15:07
TopSpecial

Jak powstają nakładki na główki gitar PRS (wideo)

13 maja 11:28
Newsy

Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

13 maja 8:22
Artyści

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press