• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

      Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

      Roger Waters i kolejne dwa utwory z "The Dark Side of the Moon Redux" - "Speak To Me" i "Breathe"

      Roger Waters i kolejne dwa utwory z "The Dark Side of the Moon Redux" - "Speak To Me" i "Breathe"

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

    • Newsy sprzętowe
      Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

      Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

      Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych firmy Ampeg

      Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych firmy Ampeg

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

    • Artykuły
      Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

      Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

      80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

      80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

      Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

      Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

      Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować"

      Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Max Cavalera, Soulfly. W synchronizacji

Max Cavalera, Soulfly. W synchronizacji

5 grudnia 2018 Jakub Milszewski | TopGuitar Artyści, Wywiady

fot. Char Tupper

Przeczytaj również

Marc Rizzo oskarża Maxa Cavalerę: "Soulfly nie zrobił nic dla członków zespołu ani ekipy"
Marc Rizzo oskarża Maxa Cavalerę: "Soulfly nie zrobił nic dla członków zespołu ani ekipy"
Wygraj bilety na koncert Soulfly pod wodzą Maxa Cavalery
Wygraj bilety na koncert Soulfly pod wodzą Maxa Cavalery

Max Cavalera nie znosi nudy. Od czasu ostatniego albumu Soulfly zdążył wydać płyty z Cavalera Conspiracy, odświeżyć materiał Nailbomb i po raz kolejny zjechać z koncertami świat wzdłuż i wszerz. A teraz znów będzie miał pretekst, by ruszyć w drogę – „Ritual”, nowy album Soulfly, ukaże się lada chwila. W rozmowie z „TopGuitar” Max opowiada o tym, jak powstawał i dlaczego zespół postanowił wrócić do swoich korzeni.

Soulfly, fot. Char Tupper

Soulfly, fot. Char Tupper

Jakub Milszewski: Na nowej płycie „Ritual” wracacie do tego, co stało się waszym znakiem rozpoznawczym na samym początku istnienia Soulfly – do potężnego, wyrazistego groove. To był pomysł twój, czy producenta Josha Wilbura?

Max Cavalera: Zacznijmy od tego, że kocham wszystko, co się wiąże z metalem. Uwielbiam szybkie, agresywne rzeczy, ale też te chore, wręcz denerwujące groove, jak w Slayerze, Sepulturze czy Metallice. Te kapele zawsze miały właśnie taki groove. Kiedy myślałem nad tymi ulubionymi płytami, zastanawiałem się, co mógłbym zrobić, żeby połączyć jedno z drugim, połączyć ten świetny groove z szybkością i agresją, zmiksować to. Odkrycie, że jedno nie wyklucza drugiego, było dla mnie jak objawienie. Na pierwszych płytach Soulfly bardziej skupialiśmy się na groovie, a na ostatnich płytach Cavalera Conspiracy poszliśmy w tę bardziej agresywną stronę, byliśmy bardziej thrashowi, szybsi. W końcu nadszedł czas, żeby złączyć jedno z drugim. W mojej głowie zaczął się pojawiać jakiś taki plemienny death/thrash metal. Oczywiście Josh, który jest wielkim fanem tych pierwszych płyt Soulfly, naciskał mocniej na tego typu rzeczy, podczas kiedy ja bardziej grawitowałem w stronę ekstremy, jak w przypadku numerów „Blood On the Street” czy „Dead Behind the Eyes”. Płyta jest więc wypadkową tego, w którą stronę ciągnął ją każdy z nas. I to właśnie sprawia, że jest dla mnie interesująca. Jest tam jeszcze parę innych rzeczy, jak na przykład „Feedback” w takim trochę motorheadowym stylu. Fajnie mieć taką piosenkę na albumie. „Ritual” naprawdę mi się podoba. Uważam, że to jedna z mocniejszych płyt Soulfly. Prawdziwy fan Soulfly bez wątpienia ją pokocha.

Numer „Feedback” faktycznie jest trochę zaskakujący. To coś nowego dla Soulfly.

Tak, próbowaliśmy różnych rzeczy i testowaliśmy różne pomysły. Miałem w głowie taki riff, który brzmiał jak wyjęty z „Ace of Spades” albo przynajmniej z tamtych czasów. W ogóle to uwielbiam tę erę Motorhead, kiedy mieli taki sznyt renegatów. Szczególnie właśnie „Ace of Spades” i „Iron Fist”. Zawsze podobał mi się ich image z tamtych czasów. Miałem więc taki riff, grałem go sobie, ale nie bardzo wiedziałem, co z nim zrobić. Pokazałem go chłopakom: „Słuchajcie, mam takie coś. Zobaczmy, czy coś nam z tego wyjdzie”. Marc Rizzo zaczął wtedy bawić się w Motorhead, udawał, że jest w zespole i po chwili piosenka była gotowa. Zdecydowaliśmy, że pasuje, żeby tekst był o życiu w trasie, o tym, jakie to uczucie grać na żywo: „shithole venues smells like rot”, „stage dive, no fucking glamour”… To tak naprawdę piosenka wychwalająca koncerty i życie w trasie. I jest trochę poza moją strefą komfortu, bo nigdy nie grałem takich motorheadowych rzeczy, ale brzmiała naprawdę fajnie, więc może powinienem zrobić trochę więcej takich numerów?

Wasz poprzedni album, „Archangel”, był agresywniejszy, brutalniejszy. Wydawało się, że to będzie nowa ścieżka dla Soulfly. Z „Ritual” poszliście jednak w inną stronę, dobrze znaną, ale jednak inną, niż się wielu spodziewało. Czy to wynikało z tego, że nie jesteś zadowolony z „Archangel”?

Jestem absolutnie zadowolony, kocham tę płytę. Ale to płyta jedyna w swoim rodzaju. Może wręcz bardziej jak jakiś projekt… Dziwnie to wtedy wyglądało, chciałem koniecznie zrobić coś, czego nie robiłem nigdy wcześniej. I tak to już ze mną jest – lubię nieco zaskakiwać fanów i niekoniecznie podążam utartymi ścieżkami, nie przejmuję się regułami gry. Może im się więc wydawać, że teraz będzie tak, a ja skręcam w zupełnie inną stronę. I to mnie w sumie bawi, to fajne, bo nikt nie wie, co zrobię na kolejnej płycie Soulfly… Może coś zupełnie innego, a może będę kontynuował to, co zacząłem ostatnio? Ale „Archangel” naprawdę lubię, szczególnie numery takie jak „Sodomites” albo „Ishtar Rising”. To naprawdę świetne piosenki. Po prostu czułem, że chcę zrobić taki prawdziwszy, naturalniejszy album Soulfly, zarówno dla siebie, jak i dla fanów. To coś, czego nie robiłem od czasów pierwszych płyt tego zespołu. „Ritual” jest chyba najprawdziwszą płytą Soulfly od czasu pierwszego krążka.

Kiedy mówiłeś o piosence „Feedback” wspomniałeś, że miałeś riff, a potem Marc zaczął się tym bawić i okazało się, że piosenka jest gotowa. Tak właśnie wygląda proces twórczy w Soulfly? Tak pracujecie nad nową muzyką?

Czasami. Wiesz, ja mam napisane mnóstwo riffów, bo miałem dobry, pełen inspiracji czas. Skończyłem płytę Cavalera Conspiracy, ale dalej byłem w ciągu pisania. Kiedy masz taki właśnie zajebiście twórczy, gorący okres, piszesz mnóstwo rzeczy, to korzystaj z tego, bo studnia też potrafi wyschnąć. Więc po prostu pisałem non stop. Riffy były wszędzie. Potem zgrałem się z Zyonem, przez jakiś miesiąc ćwiczyliśmy w sali prób. Po tym czasie mieliśmy już szkielety piosenek. A potem pojechaliśmy do studia. „Feedback” też jamowaliśmy z Zyonem zanim oddaliśmy go Marcowi, żeby zdziałał swoją magię. Jamowanie generalnie jest świetne. Uwielbiam muzykę, która powstaje właśnie dzięki jamom. Jest w niej coś naturalnego i świeżego. Czasami jamuje się czyjąś muzykę, a czasami masz jakiś riff, wszyscy zaczynają grać dookoła niego i po chwili masz gotową piosenkę. Lubię, kiedy muzyka pojawia się naturalnie. Nic nigdy nie jest wymuszone. Wszystko, co gra Soulfly, przyszło do nas naturalnie. Przy „Ritual” synchronizacja nas wszystkich w studiu, jako muzyków, była znakomita. Byliśmy naprawdę połączeni, wszyscy jednomyślni. Zyon miał właściwe bity na perkusji, Marc kładł na to wszystko swoje świetne zagrywki gitarowe, Mike idealnie wchodził z basem. Byliśmy naprawdę przygotowani do nagrywania. To jedna z tych bardzo rzadkich płyt, przy której wszyscy byli naprawdę w synchronizacji. Kiedy zdarza się taki stan trzeba to wykorzystać, po prostu nagrywać, a naprawdę dobra muzyka sama przyjdzie.

Soulfly, fot. Char Tupper

Soulfly, fot. Char Tupper

Skąd wiesz, czy riff, który właśnie napisałeś, jest odpowiednio dobry dla Soulfly czy Cavalera Conspiracy?

To się po prostu wie. Pamiętam, jak powstał riff do „Ritual” – zainspirowałem się riffem Queens of the Stone Age. To tak naprawdę cięższa wersja typowego dla nich riffu. Słucham wielu różnych rzeczy, żeby mieć różne inspiracje. Innym riffem, który naprawdę lubię na tym albumie, jest drugi riff w „Summoning”, zaraz po blaście. To z kolei powstało dzięki mojej nieustannej miłości dla starego death metalu i kapel jak Massacre, Mantas czy starego Death z czasów „Scream Bloody Gore”. Kiedy już wpadniesz na taki riff po prostu wiesz, że będzie dobry. Czujesz to. Ale szczerze mówiąc, jedną całą piosenkę odrzuciliśmy. Calutką piosenkę, prosto do śmieci. Nie to, że była jakaś zła. Po prostu nie czuliśmy, że jest potrzebna. Chciałem, żeby ta płyta była trochę krótsza, żeby ludzie mogli ją łatwiej poznać. Sam nie przepadam za bardzo długimi albumami. W tamtej piosence mieliśmy akurat taki dziwny bit, trochę jak Voivod. Ale ją odrzuciliśmy, nie ma jej na płycie. Dzięki temu jestem absolutnie pewien wszystkich numerów, które się na niej znalazły. Naprawdę podobają mi się riffy na „Ritual”. Są bardzo cool – „Under Rapture” jest super, „Blood On The Street” ma taki wręcz blackmetalowy riff, inspirowany Dark Funeral, którego ostatnio sporo słuchaliśmy.

A często ci się zdarza, że napiszesz jakieś riffy, a potem stwierdzisz, że nie pasują do Soulfly, Cavalera Conspiracy czy Killer Be Killed?

Czasami. Bywa tak, że zrobię jakiś riff, odsłuchujemy go i nie bardzo wiemy, co z nim zrobić. Często zostawiam to Marcowi – on potrafi taki riff wziąć i zrobić z niego coś kompletnie innego. Ale zdarza się, że robi z tego coś, co brzmi trochę jak… dzisiejszy modny metal, który niezbyt lubię. Chcemy pozostać po tej brutalniejszej stronie, prymitywniejszej. Jeśli coś jest zbyt modne, zbyt ładne, nie pasuje do Soulfly. I to się czasami zdarza, ale trzeba przyznać, że moja muzyczna relacja z Markiem sprawdza się tutaj perfekcyjnie. On nie przepada za pisaniem riffów. Lubi wydawać dziwne dźwięki, lubi dorzucać wszystkie zagrywki na riffach i oczywiście sadzi znakomite solówki. W większości przypadków po prostu podąża za moimi riffami, bo wie, że mam ich dużo, to mój znak rozpoznawczy od trzydziestu lat. Rzeczy, które wymyślam, mu się podobają. Świetnie się uzupełniamy, jesteśmy zgraną drużyną. Kiedy pracowaliśmy nad „Psychosis” Cavalera Conspiracy, poprosiłem Marka, żeby nie robił na tę płytę zbyt dużo, żeby nad nią za bardzo nie pracował. Miałem nadzieję, że nie poczuje się tym dotknięty, ale pomyślałem, że kiedy właśnie będzie go trochę mniej, to te rzeczy, które zagra, będą wyraźniejsze, bardziej wyróżnione, przez to ważniejsze. Marc nie miał z tym problemu. No i jest fantastycznym gitarzystą. Doskonale czuje się w jamach, nigdy się nie obraża na mnie za moje pomysły. To kapitalny muzyk.

Masz swoją sygnaturę w ESP. Twój model Reaper pojawił się na rynku już kilka lat temu. Planujecie coś nowego?

Mam nadzieję, że w przyszłym roku spróbujemy odnowić trochę ten model, może popracować nad nowym. Ale muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z Reapera i nie mam jakiejś potrzeby wprowadzania zmian. Wciąż bardzo podoba mi się ten design. Łączy w sobie najlepsze cechy Warlocków i Explorerów, a to moje ulubione modele. Ale lubię też SG – długie lata grałem na ESP Viper, więc może spróbuję zrobić coś, co będzie jakimś zmodyfikowanym SG? Póki co jeszcze jestem totalnie zadowolony z Reapera i mamy w zanadrzu jeszcze kilka modeli, które się pojawią w najbliższym czasie – z brazylijską flagą, perłowy i camo. Generalnie ESP robi zajebiste gitary.

A co z Killer Be Killed? Krążą plotki, że nowy album się robi. Możesz potwierdzić?

Owszem. Mamy demówki jakichś dziesięciu piosenek, które zrobiliśmy parę miesięcy temu. Musimy tylko zgrać nasze terminarze, bo wszyscy jesteśmy dość zajęci. Ale myślę, że Greg teraz ma trochę więcej wolnego, bo Dillinger Escape Plan już nie istnieje, więc pozostaje dogranie kalendarza mojego i Troya – to my jesteśmy tymi starymi psami wiecznie w trasie. Oczywiście Soulfly ma zaplanowaną światową trasę w ramach promocji „Ritual” w przyszłym roku, ale zawsze są jakieś przerwy między kolejnymi etapami. Jestem pewien, że w pierwszej porządniejszej przerwie uderzymy do studia i nagramy. Z Killer Be Killed jest o tyle fajna sprawa, że nie potrzebujemy wielu prób. Ten zespół tak nie pracuje. Bardziej chodzi o to, żeby zamknąć się w studio i pozwolić magii działać samej. Wszystko powstaje właściwie na miejscu, więc moglibyśmy w zasadzie wbić do studia choćby zaraz i zrobić płytę. Poprzednia tak właśnie powstała. Więc po prostu kiedy przyjdzie czas, pojedziemy i zrobimy płytę. Cieszę się na ten album. Myślę, że jesteśmy w stanie nagrać jeszcze lepszą płytę niż ostatnio, przebić tę pierwszą.

  • Tags
  • Cavalera Conspiracy
  • killer be killed
  • Max Cavalera
  • Soulfly

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article MakeMusic Finale v26
Previous article Brown z nowym albumem "Trzy Słońca"

Jakub Milszewski | TopGuitar

INNE

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa Artykuły o artystach
25 września 2023

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie" Artykuły o artystach
25 września 2023

80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem" Artykuły o artystach
24 września 2023

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować" Artykuły o artystach
23 września 2023

Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować"

Mateus Asato odkrywa tajemnice swojego stylu gry Artykuły o artystach
22 września 2023

Mateus Asato odkrywa tajemnice swojego stylu gry

Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole" Artyści
21 września 2023

Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones" Artykuły o artystach
19 września 2023

Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się" Artykuły o artystach
18 września 2023

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u" Artykuły o artystach
18 września 2023

Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
25 września 21:52
TopSpecial

Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

25 września 16:00
Newsy

Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

25 września 12:11
Artyści

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

25 września 9:06
Artyści

80-letni Keith Richards: „Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie”

25 września 7:36
Tygodnik

Tygodnik 35/2023 (267)

24 września 20:00
Imprezy

Avant Art Festival 2023: dźwięki i wizje przyszłości

24 września 10:25
Artyści

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : „Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem”

23 września 20:55
Artyści

Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: „Te różnice mogą kolidować”

22 września 14:44
Newsy

Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych firmy Ampeg

22 września 11:20
Newsy

Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

22 września 9:42
Artyści

Mateus Asato odkrywa tajemnice swojego stylu gry

22 września 8:45
Newsy

Roger Waters i kolejne dwa utwory z „The Dark Side of the Moon Redux” – „Speak To Me” i „Breathe”

21 września 15:42
Newsy

Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

21 września 13:34
Newsy

Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

21 września 12:17
Newsy

Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press