• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

ArtyściWywiady

Yungblud chce odświeżyć muzykę rockową i wskazuje trzy obecnie najciekawsze, jego zdaniem, zespoły

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Piotr Brzychcy (KRUK)

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano sie 6, 2011
Udostępnij

Zespół KRUK powstał w 2001 roku. Ma na swoim koncie dwa albumy: „Memories” z Grzegorzem Kupczykiem, na którym znalazły się covery legend światowego hard rocka, i „Before He’ll Kill You”, a także support przed UFO oraz udaną trasę koncertową „Spring Blizzard Tour 2009”.

Wiosną grupa kończyła pracę nad trzecią płytą, tym razem pod skrzydłami wytwórni Metal Mind Productions. Z tej okazji rozmawialiśmy z liderem i gitarzystą grupy, Piotrem Brzychcym.

 

Tomek KONFI Konfederak, TG: Wokalista Tomek Wiśniewski przypomina mi swoim wyglądem Jamesa Dio. Czy szukałeś takiego właśnie nieco oldschoolowego wokalisty ze względu na to, że w waszej muzyce kultywujecie najlepsze tradycje hard rocka?
Piotrek Brzychcy: Dokładnie tak. Wiśnia był obiektem naszych westchnień niemal od chwili, gdy założyliśmy z Krzyśkiem Walczykiem ten zespół. Niestety, początkowo był zaangażowany w inny projekt, a i jego muzyczne gusta nieco odbiegały od tego, co tworzyliśmy. W pewnym momencie Tomek wycofał się całkowicie z grania, co uznałem za wielką stratę dla muzyki. Wyznaczyłem sobie więc misję, aby przywrócić tego gościa do żywych… I udało się.

Dziś mogę stwierdzić jednoznacznie, że zawsze byłem i chyba zawsze będę fanem Wiśni, bo to naprawdę znakomity wokalista hard’n’heavy i gdyby dane mu było żyć w cywilizowanym miejscu, to byłby gwiazdą. Jak doszło do podpisania kontraktu z MMP?
To długa historia. Pierwsze nasze potyczki z MMP sięgają płyty „Memories”, którą nagraliśmy z Grzegorzem Kupczykiem. Grzesiek nie za bardzo chciał wydawać ten materiał pod szyldem MMP, bo przecież wciąż był związany umowami z innym wydawcą. Miał jednak taką możliwość i zrobił to na naszą prośbę. Choć był to układ, w którym niemalże byliśmy pominięci, fakt wydania płyty napawał nas dumą. Później przyszedł czas na nasz krążek debiutancki, ale mieliśmy układ z Insanity Records, więc poszliśmy w tę stronę. Wciąż jednak pozostawaliśmy w przyjacielskich relacjach z MMP. To dzięki nim zagraliśmy przed UFO i THIN LIZZY, co obok Festiwalu Legend Rocka w Dolinie Charlotty stanowi dla nas najważniejsze wydarzenie koncertowe. Myślę, że kwestia tego kontraktu była czystą formalnością – z naszej strony zrobimy wszystko, aby godnie reprezentować MMP.

Gdy zanalizuje się budowę utworów pod względem harmonicznym, okazuje się, że nawiązują one do budowy riffów URIAH HEEP, DEEP PURPLE czy UFO. Skąd pomysł, by w dobie zupełnie innego obrazu muzyki metalowej i hardrockowej nawiązać do tradycji?
Ta muzyka rodzi się w nas, powstaje samoistnie i nie mamy nad tym szczególnej kontroli. W jakiś sposób oddychamy własnymi inspiracjami i nie potrafimy ich ukryć, choć czasem, gdy staję z boku i obserwuję naszą twórczość, dochodzę do wniosku, że mimo wszystko mamy jakiś własny charakter.
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale dużo w riffach gitarowych jest naleciałości choćby z MEGADETH, zwłaszcza z płyt „Youthanasia” i „Cryptic Writings”, które wraz z Wiśnią bardzo sobie cenimy.

Jak przebiegała sesja nagraniowa?
W porównaniu z poprzednią sesją nagraniową ta była niczym bajka. Byliśmy w pełni przygotowani, zmotywowani i świadomi tego, w jakim kierunku zmierzają nasze utwory. Nie trzeba było poszukiwać ani charakteru poszczególnych kompozycji, ani samego brzmienia zespołu, jak miało to miejsce przy płycie „Before He’ll Kill You”. Wszystkie utwory próbnie rejestrowaliśmy w naszym ministudiu, co zaoszczędziło nam dużo czasu w studiu Earthwarm, gdzie nagraliśmy materiał. Krótko mówiąc, byliśmy zwarci i gotowi.

Na jakim sprzęcie nagrywałeś?
Jeśli chodzi o gitary, to używałem teraz przede wszystkim Fendera model Clapton z zestawem pickupów Noiseless oraz PRS Custom 22 Quilt Artist Package. Okazjonalnie używałem też siedmiostrunowego Schectera Jeffa Loomisa, akustycznego Fendera DG-3 (podstawowego modelu podrasowanego przez lutnika) oraz lutniczej, dwunastostrunowej gitary akustycznej.
W kwestii wzmacniaczy był to tylko i wyłącznie Engl Special Edition, który dzięki uprzejmości Wiesława Góry z firmy Vanax otworzył dla mnie zupełnie nowy wymiar gitarowego brzmienia.

Jak zapowiada się najbliższy sezon pod względem koncertowym?
Najważniejsze są dla nas koncerty: jeden odbył się 6 marca w katowickim Mega Clubie, gdzie skręciliśmy nasze pierwsze koncertowe DVD (premiera 6 czerwca). Ponadto dwa gościnne występy przed URIAH HEEP, 23 i 25 maja we Wrocławiu i w Katowicach. Już teraz czuję ciarki na myśl o tych dwóch koncertach. Liczę, że znów odwiedzimy Festiwal Legend Rocka w Dolinie Charlotty. Nie znam jeszcze planów MMP, ale liczę, że oni także zaskoczą nas jakąś miłą niespodzianką, jak to mają w zwyczaju. Mamy cichy plan jesiennej trasy koncertowej, która obejmowałaby kilka największych miast w Polsce. Oczywiście wszystko w zależności od zapotrzebowania i chęci fanów rockowego grania.

- Advertisement -

Dziękuję za rozmowę.
Dzięki również. Pozdrowienia dla wszystkich maniaków gitarowych!

Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Kerry King o tym, dlaczego nie gra w jednym zespole z Mustainem: „Ja i Dave bez przerwy skakalibyśmy sobie do gardeł”

Maciej Warda | TopGuitar maj 8, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Yngwie Malmsteen wspomina dziwną reakcję Eddiego Van Halena: „Zobaczył mnie i… zaczął uciekać. Dosłownie uciekł!”

Maciej Warda | TopGuitar maj 7, 2025
ArtyściNewsyWywiady

Adrian Vandenberg wspomina, że nie spodziewał się takiej muzycznej „Sodomy i Gomory” w Los Angeles

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025
ArtyściWywiady

Kirk Hammett przyznał, że gdy widzi w internecie młodych, zdolnych gitarzystów, myśli: „Gdzie popełniłem błąd?”

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Kerry King o doborze muzyków do swojego zespołu: „Żadnych diw, żadnych dramatów za kulisami”

Maciej Warda | TopGuitar maj 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Maciej Warda | TopGuitar maj 5, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?