• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Wiktor Daraszkiewicz (PROLETARYAT)

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano paź 18, 2011
Udostępnij

Nowa płyta, nowy gitarzysta. Wiktor Daraszkiewicz to osoba znana w świecie muzyki, a to za sprawą zespołu REZERWAT, solowej płyty „Z drugiej strony”, a także utworów: „Histeria”, „Och lala” czy „Szare gitary”, których jest autorem. Jak poradził sobie w nowej grupie podczas sesji nagraniowej płyty „Prawda”?

Tomek KONFI Konfederak, TG: PROLETARYAT powstał na kanwie drugiej fali rozwoju muzyki rockowej w Polsce lat 80. Byłeś fanem tego zespołu?
Wiktor Daraszkiewicz: PROLETARYAT zrobił na mnie duże wrażenie, zwłaszcza po wydaniu płyty „Czarne szeregi”. W tym czasie dosyć często słyszałem i widziałem zespół w mediach. Gdy ich pierwszy raz zobaczyłem, miałem za sobą dwie nagrane płyty i wiele zagranych koncertów, więc pewnie moje postrzeganie zespołu było trochę inne niż u większości jego fanów. Odnosiłem się jednak do twórczości PROLETARYATU z wielkim szacunkiem i postrzegałem ich jako kapelę z charakterem, która wie, czego chce.

Propozycja grania w tej grupie pojawiła się tak po prostu?
Z Małym [perkusistą PROLETARYATU – przyp. red] znałem się od lat. Nagraliśmy wspólnie moją płytę solową. Kiedy Siemion [gitarzysta PROLETARYATU – przyp. red.] zrezygnował z zespołu, Mały zadzwonił do mnie z propozycją grania. W tym czasie nie mogłem z niej jednak skorzystać i zaproponowałem Konrada „Wołowinę” Jeremusa, który został przyjęty do zespołu. Po dwóch latach ich drogi też się rozeszły. Zespół został znowu bez gitarzysty. Tym razem przyjąłem ofertę.

Twoje dotychczasowe dokonania, zarówno jako muzyka formacji REZERWAT, jak i solowe, zdecydowanie odbiegają od ciężkich riffów PROLETARYATU. Podejmując się nagrywania płyty „Prawda”, musiałeś jednak znać patenty typu obniżony strój i lubić mocne riffy?
Rzeczywiście używałem kiedyś trochę innego brzmienia. To mi tylko pomogło w późniejszych projektach. Słuchaliśmy i słuchamy w zespole takiej samej muzyki, co ułatwiło nam wspólne tworzenie. Zawsze interesowały mnie ciekawe rozwiązania harmoniczne i świeże pomysły.
Brzmienie PROLETARYATU? Myślę, że dałem sobie radę. Jeżeli chodzi o nową płytę, przy pierwszym numerze pt. „Do dna” używałem tradycyjnego stroju w E. Następne riffy starałem się układać w obniżonym stroju, w D. W taki sposób została nagrana cała płyta. Jestem przekonany, że bez względu na strój szuka się ciekawych pomysłów i to one są najważniejsze. Takie iskierki, które czasami rozświetlają wyobraźnię. Na tym zależało mi najbardziej.

Który z kawałków na płycie odzwierciedla Twój styl gry?
Tak naprawdę wszystkie riffy zamieszczone na płycie „Prawda” grałem z taką samą pasją. Wyróżniłbym jednak „Punkt” i „Moc”, które zostały skomponowane jako ostatnie.

Na jakim sprzęcie nagrywałeś ten album?
Płytę nagrałem na wzmacniaczu Egnater Tourmaster 4100 – headzie lampowym 100 W, a także gitarach Fender Stratocaster, Gibson Standard, PRS, Washburn WI 66 Nick Catanese.

Dziękuję za rozmowę.

TAGI: Proletaryat, Wiktor Daraszkiewicz
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett anonimowo pozbywa się gitar na eBay i Reverb: „Po prostu je wystawiam. Nie piszę, że są moje”

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?