Yvette Young, znana gitarzystka i liderka zespołu Covet podzieliła się ostatnio swoimi doświadczeniami związanymi z zakupami instrumentów. Opowiedziała o swoich pierwszych gitarach, nietrafionych zakupach oraz udzieliła cennych rad dla osób poszukujących idealnego instrumentu.
Doświadczenia Yvette Young przypominają, jak ważne jest świadome podejście do wyboru i użytkowania instrumentów muzycznych, a także jak istotne jest, by każdy zakup był przemyślany i dostosowany do indywidualnych potrzeb muzyka. Yvette powiedziała w rozmowie opublikowanej w serwisie Guitar World:
„Uwielbiam mój lokalny sklep muzyczny w Bay Area, Guitar Showcase. Pracuje tam naprawdę przemiła obsługa, a z tego co pamiętam, mają całkiem niezły wybór instrumentów vintage.”
Lubię robić zakupy osobiście. To muzyka – muszę ją usłyszeć, zanim zdecyduję się na zakup, a wygoda i odczucia też są bardzo ważne
Mimo że obecnie, dzięki współpracy z Ibanez, rzadko kupuje nowe gitary elektryczne, Yvette zdecydowała się niedawno na zakup brazylijskiej gitary klasycznej.
Kupiłam akustyczną gitarę z nylonowymi strunami z Brazylii, ponieważ po prostu uwielbiam brzmienie nylonowych strun – i chciałam czegoś, co brzmiałoby trochę bardziej matowo
Nie wszystkie zakupy były jednak trafione. Yvette wspomina o impulsywnym nabyciu banjo podczas niezręcznej sytuacji towarzyskiej.
„Najgorszy przypadek wyrzutów sumienia po zakupie? Prawdopodobnie banjo kupione pod wpływem impulsu. Byłam trzecim kołem u wozu u znajomych na randce, czułam się niezręcznie i potrzebowałam wypełnić tę pustkę niepotrzebnym zakupem. Nigdy na nim nie gram, bo ta wysoka struna mnie dezorientuje. Żałuję, że nie kupiłam zamiast tego banjitara!”
Yvette wspomniała również ucznia, który przywłaszczył sobie jej gitarę. :
„Pożyczyłam akustyczną gitarę jednemu z moich uczniów. To była naprawdę ładna gitara Cort, którą mu pożyczyłam, aby mógł się uczyć. Ale potem się przeprowadził, zabrał ją ze sobą i już jej nie odzyskam”
A dla tych, którzy poszukują idealnej gitary, Yvette ma jedną radę:
„Musisz ją wypróbować. Musisz ją poczuć. Musisz zobaczyć, jak się przy niej czujesz. Musisz spędzić z nią czas i naprawdę sprawdzić, czy inspiruje cię do tworzenia muzyki