• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ImprezyReportaże i relacje

Laboratorium w Nowej Hucie

Sobiesław Pawlikowski
Sobiesław Pawlikowski Opublikowano lis 13, 2017
fot. Sobiesław Pawlikowski
Udostępnij

Koncert finałowy sześćdziesiątych drugich Krakowskich Zaduszek Jazzowych odbył się 9. listopada 2017 roku w Nowohuckim Centrum Kultury. Wieczór był poświęcony twórczości dwóch muzyków grających w przeszłości z naszą legendą fusion, a którzy odeszli już do Największej Jazzowej Orkiestry Świata – Andrzejowi Mrowcowi i Zbigniewowi Seifertowi. Zresztą niedaleko NCK na jednym z osiedli w najstarszej części Nowej Huty znajduje się ulica nazwana na cześć naszego genialnego skrzypka jazzowego. W tych okolicznościach pięknie zabrzmiał pierwszy punkt wieczoru, czyli krótki recital duetu Adam Bałdych i Helge Lien. Pastelowe i subtelne granie tych panów i obserwowanie Adama mającego w tle wyświetlone zdjęcie Seiferta daje świadomość, że tradycja jazzowych skrzypiec w kraju nad Wisłą jest podtrzymana.

Po tym wstępie i krótkiej przerwie technicznej na scenie pojawili się nasi nestorzy jazz-rockowego grania, czyli Laboratorium, którego członkiem jest od zawsze współorganizator i dyrektor artystyczny Zaduszek, śpiewający saksofonista Marek Stryszowski. Na scenie towarzyszyli mu oczywiście pianista i klawiszowiec, Janusz Grzywacz, a za zestawem perkusyjnym wartę trzymał przesympatyczny i profesjonalny Grzegorz Grzyb. Dla czytelników „Top Guitar” niewątpliwym magnesem do zwrócenia uwagi na to wydarzenie była obecność dwóch wirtuozów gryfu. Na basie grał oczywiście Krzysztof Ścierański, a gitarę solową pieścił Marek Raduli, mistrz grający tylko te dźwięki, które są potrzebne. Jak to przy festiwalowej okazji nie zabrakło gości. Dwukrotnie na scenie pojawiała się przecudnej urody i nieziemskiego talentu śpiewaczka Rasm Almashan, którą Stryszowski pieszczotliwie określił „swoją córeczką Rasminą”. Wspólnie wykonywali wokalizy, a nawet w pewnym momencie oddali się pięknemu tańcowi w parze, co dowodzi, że funkcja saksofonisty jest bardzo wygodna – można zatańczyć z piękną partnerką, a koledzy z kapeli muszą dalej grać. Pod koniec koncertu okazało się, że weterani z Laboratorium potrafią pięknie zagrać hip-hop – drugim z zaproszonych gości była O.S.T.R., który sobie porapował do znakomitego podkładu na żywo. Nie jestem specjalnym zwolennikiem tej formy ekspresji, ale bez zbytniej złośliwości napiszę, że towarzysząca panom w tym utworze Almashan pozamiatała wokalizą.

Panowie sięgnęli po kompozycje ze swej bogatej przeszłości, nawiązali też do nowej płyty zespołu, która tuż tuż. Obowiązki konferansjera jak zwykle dzielnie realizował Marek Stryszowski. Mam przyjemność średnio co pół roku posłuchać sobie „Laborki”, bo panowie grają z reguły podczas Zaduszek i Letniego Festiwalu Piwnicy Pod Baranami. Generalnie jestem fanem tego zespołu i na ich płytach przekonywałem się w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, że ten jazz to wcale nie taki straszny, więc pewnie i nie umiałbym być zbyt krytyczny wobec ich grania. Ale prawda jest taka, że Laboratorium słabych koncertów nie daje, tylko dobre i bardzo dobre. Ten mi się bardzo podobał. To już trzeci koncert ekipy Grzywacza, jaki obserwowałem w sali Nowohuckiego Centrum Kultury, gdzie muzyka z reguły świetnie brzmi i dobrze jej się słucha. Ale tego wieczoru było naprawdę dobrze i radośnie. Ciepła reakcja publiki potwierdza moje podejrzenia. Po Marku Stryszowskim było widać, że trud związany z przegotowaniem tego kilkudniowego festiwalu, a przede wszystkim obecność na większości wydarzeń nie tylko jako gospodarza i „zapowiadacza” ale również gościa muzycznego – śpiewającego i dmącego w saksofony – jest jednak jakimś wysiłkiem. No ale muzyka uskrzydla, i zmęczenie nie przeszkodziło artyście w pięknym wykonaniu legendarnych wokaliz i świetnym graniu na sopranie i alcie.

Prezentujemy fotorelację z tego koncertu. Fot. Sobiesław Pawlikowski

fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
fot. Sobiesław Pawlikowski
TAGI: Laboratorium, nowohuckie zaduszki muzyczne, ostr
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Imprezy

Wyjątkowa gitarowa wystawa w Londynie

Redakcja | TopGuitar cze 6, 2025
38
ImprezyReportaże i relacje

Jacek Królik odznaczony medalem Honoris Gratia!

Maciej Warda | TopGuitar cze 4, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Mistrz gitary Guthrie Govan na Soundela 2025 – nie przegap jego master class!

Maciej Warda | TopGuitar maj 26, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Metallica wraca do korzeni i zagra na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Maciej Warda | TopGuitar maj 22, 2025
Matt Bellamy / Muse (fot. Christian Bertrand / Shutterstock.com)
ImprezyNajbliższe imprezy

Muse ponownie zagrają na Open’er Festival

Redakcja | TopGuitar maj 12, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Maciej Warda | TopGuitar maj 12, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?