• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

    • Newsy sprzętowe
      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

    • Artykuły
      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Mietek Jurecki: Songwriting Camp ZAiKS zmienił moje spojrzenie na tworzenie muzyki
Home
Imprezy
Patronat TopGuitar

Mietek Jurecki: Songwriting Camp ZAiKS zmienił moje spojrzenie na tworzenie muzyki

8 czerwca 2020 Redakcja | TopGuitar Imprezy, Najbliższe imprezy, Patronat TopGuitar

Przeczytaj również

Adrenalina & Perfect: nowa odsłona legendy polskiego rocka na koncercie w Bochni
Adrenalina & Perfect: nowa odsłona legendy polskiego rocka na koncercie w Bochni
Gitarowy Rekord Świata 2021 - wspomnienie
Gitarowy Rekord Świata 2021 - wspomnienie

W tym roku czeka nas druga edycja nowatorskiego w polskiej branży muzycznej wydarzenia Songwriting Camp ZAiKS. W jednym miejscu spotykają się tekściarze, muzycy, piosenkarze – zarówno znane nam wszystkim gwiazdy polskiej sceny, jak i młodzi artyści. Udział może wziąć każdy, kogo pasjonuje muzyka i wiąże z nią swoją przyszłość. Zgłoszenia do tegorocznej edycji można składać tylko do końca czerwca!

Zaprosiłam do rozmowy Mietka Jureckiego, jednego z najaktywniejszych muzyków polskiej sceny rockowej. Sam mówi, że brał udział w tworzeniu ponad trzystu albumów, pojawia się na większości muzycznych wydarzeń, promuje młodych artystów, wyszukuje talenty. I chociaż mogłoby się wydawać, że jego patrzenie na muzykę jest niezwykle szerokie, okazało się, że formuła artystycznego kolektywu, który wspólnie tworzy piosenkę – była dla niego niemałym wyzwaniem.

Joanna Humerczyk: Z okazji 45-lecia pracy artystycznej przygotował Pan wyjątkowy album, na którym znalazło się 45 piosenek, które skomponował Pan w swoim życiu. Jednak jest to tylko kropla w morzu Pana działań. Jak wygląda codzienne życie?

Mietek Jurecki: W następnym roku obchodzę (jeśli dożyję) sześćdziesiąte piąte urodziny, więc w związku z tym przygotowuję coś takiego, żeby wszystkim pokazać, jakim to ja będę emerytem! [śmiech] Obecnie nagrywam różne swoje piosenki, które obiecałem innym wykonawcom. Jest co robić, zwłaszcza teraz, gdy zamknęli nas w domach. Akurat dla mnie to dobrze, bo nie mam dodatkowych wymówek i muszę zrobić to, co wcześniej zaplanowałem.

JH: Czyli całymi dniami komponuje Pan muzykę? Brzmi jak marzenie.

MJ: Oczywiście chciałbym, aby tak było, ale ze względu na to, że jestem członkiem władz prawie wszystkich organizacji muzycznych w Polsce i co chwila jest jakieś zebranie online lub inne zajęcia z tym związane, więc to wszystko zabiera mi sporo czasu. Natomiast znajomi z branży wiedzą, że staram się być obiektywny w ocenie nowych pomysłów i artystów, więc chętnie angażują mnie w swoje kolejne projekty.

JH: Porozmawiajmy o Songwriting Camp ZAiKS. Jest to nowe wydarzenie na rynku muzycznym, w ubiegłym roku odbyła się pierwsza edycja. I jak mogliśmy się spodziewać, tam gdzie muzyka, tam też Mietek Jurecki… Ale to wydarzenie chyba nieco odbiega od projektów, w które dotychczas był Pan zaangażowany?

MJ: Przez całe życie, do ubiegłego roku, komponowałem sam wszystkie swoje piosenki, więc w momencie, gdy usłyszałem, że jest wydarzenie tego typu – nie wiedziałem, jak to ma wyglądać. Wyobrażałem sobie, że tam piętnaście osób komponuje piosenkę, ale nie wiedziałem, po co? [śmiech] Byłem przekonany, że to nie ma prawa się udać, ponieważ każdy twórca ma inny gust muzyczny i wszystko pewnie skończy się kłótnią, udowadnianiem innym swoich racji i żadna piosenka nie powstanie.

JH: A jednak Pan w to poszedł. Chociaż idea artystycznego kolektywu nie była Panu zbyt bliska.

MJ: Byłem przekonany, że taka idea nie ma sensu i tak naprawdę pojechałem tam po to, żeby udowodnić sobie i innym, że mam rację. No i się okazało, że nie mam racji. Prawdę mówiąc, do dzisiaj jestem z tego powodu w szoku, bo to wydarzenie rozwaliło mi cały sposób myślenia o komponowaniu i o tym, co jest możliwe, a co nie.

JH: Co było dla Pana takie nowatorskie? Jak wygląda proces tych spotkań?

MJ: Wszyscy uczestnicy, czyli osoby, które zgłosiły się do projektu i tzw. gwiazdy, zostały podzielone na grupy. Cztery godziny były poświęcone na skomponowanie piosenki przez kilka osób. W tym czasie miała powstać muzyka, tekst i nagranie. W każdym pomieszczeniu był sprzęt do nagrywania, inżynier dźwięku, który był gotowy do nagrywania i ewentualnej pomocy technologicznej. W pierwszej grupie spotkałem się między innymi z raperem, dziewczyną zajmującą się poezją śpiewaną, dziewczyną, która gra na mandolinie.

JH: Całkiem zróżnicowany skład. A do tego indywidualistyczny rockman…

MJ: Zapytałem: „Dobrze, czy ktoś z Państwa ma jakiś wymarzony pomysł muzyczny, który chciałby tutaj zrealizować?” Było z tym różnie, więc zaczęliśmy od rozmowy o muzyce. Myślałem, że to ja będę ich wprowadzał w ten świat, ale szybko okazało się, że się myliłem. Chociaż wszyscy uczestnicy byli młodsi ode mnie, to jednak w większości wypadków mieli już jakieś doświadczenia w branży muzycznej i pokazali mi, że mają zupełnie inne myślenie o muzyce. Proponowali rozwiązania muzyczne, których ja bym z pewnością nie zastosował, ponieważ jestem z innego pokolenia i przyzwyczaiłem się do innych wizji.

Nagle okazało się, że w inny sposób spojrzeć na kompozycję i w inny sposób ją zaproponować. Już nie mówiąc o tekstach, bo ja tam poznałem kilka dziewczyn, które piszą znakomite teksty. Nie dość, że tak natychmiast i od ręki, to jeszcze szczere, wiarygodne i pięknym językiem. Zanotowałem sobie kilka telefonów, bo w razie gdybym szukał tekstu do piosenki dla specyficznego wykonawcy, to na pewno do którejś z tych dziewczyn zwrócę się z prośbą o pomoc. No i oczywiście komponuję dalej sam, niezależnie od tych warsztatów… [śmiech]

JH: Nie zmienił Pan techniki?

MJ: Nie zmieniłem, natomiast powstało tam kilka naprawdę ciekawych utworów, które zapadły mi w pamięć.

JH: Z pewnością coś jednak się zmieniło w Pana postrzeganiu procesu tworzenia muzyki.

MJ: Songwriting Camp dał mi bardzo dużo do myślenia. Musiałem na potrzeby tego wydarzenia całkowicie zmienić swoje kilkudziesięcioletnie przyzwyczajenia. Za każdym razem, po czterech godzinach zmieniała się rzeczywistość muzyczna, spotykałem się z kolejnymi młodymi ludźmi z innej bajki muzycznej i znów miałem coś skomponować…

JH: Pan miał skomponować?

MJ: Wspólnie mieliśmy skomponować muzykę! Nawet teraz, gdy mówię o tym doświadczeniu, to z przyzwyczajenia wychodzi mi, że ja z kimś miałem skomponować piosenkę. Ale tak nie było. Mieliśmy wspólnie skomponować i to właśnie była podstawowa różnica, której opis nadal ciężko przechodzi mi przez gardło, bo jestem przyzwyczajony, że wszystko robię sam.

JH: Jak Gombrowicz. Poniedziałek – ja, wtorek – ja. Ale chyba tak się ostatecznie nie udało?

MJ: Była taka jedna grupa, która szczególnie zapadła mi w pamięć. W pewnym momencie, po krótkim przedstawieniu się, kto to, skąd, co lubi i jaką muzykę, mówię: „No to słuchajcie, może na przykład zacznijmy tak”, po czym wziąłem gitarę, gram coś, a oni: „Nie, to nie jest ciekawe”… Kurde, nikt mi tak nigdy wcześniej w życiu nie powiedział, nie odważył się! [śmiech] Zawsze wszyscy byli szczęśliwi, że coś wymyśliłem. To mówię: „Nie? No i dobra, to może tak?” I słyszę: „Tak też nie”. W końcu mówię: „No dobrze, skoro wy wiecie lepiej, to pokażcie jak”. Wcześniej w tego typu wypadkach po takiej propozycji najczęściej zapadała cisza, bo łatwo jest krytykować, ale gdy już trzeba coś samemu zaproponować, to właśnie wtedy najczęściej robi się cicho.

JH: I zapadła cisza?

MJ: Nie! Ci ludzie pokazali zupełnie inny sposób myślenia! Próbowałem jeszcze parokrotnie przemycić jakieś swoje rozwiązania w zwrotce, potem zaproponowałem w refrenie coś innego, a oni mi mówią „nie”. Na szczęście kilka moich pomysłów zostało w tej wspólnej piosence [śmiech]. Pierwszy raz w życiu się z tym spotkałem! I przekonałem się, że gdy coś jest inne i muzycznie z innej bajki, to nie musi być gorsze. Chociaż teoretycznie niektóre pomysły nie pasowały do tej piosenki, to jednak okazało się, że w praktyce pasują. Po szybkim wyciągnięciu wniosków starałem się więc ileś takich teoretycznie niepasujących elementów sam zaproponować, nagrać, zagrać i one tam zostały. W tym wypadku moje kilkudziesięcioletnie doświadczenie muzyczne nie okazało się zbyt przydatne, natomiast przypomniałem sobie jedno słowo, którego dawno nie używałem – pokora. [śmiech] Bo inaczej okazałoby się, że pozostaje mi tylko spokojnie i pokornie wysłuchać czyichś propozycji, a potem skrytykować, bo to nie moje… [śmiech] Przecież nikt nie sugerował mi, że ja czegoś nie umiem, tylko po prostu inni ludzie mają inne spojrzenie na ten sam temat. Pokora! [śmiech]

JH: Czyli jakie są Pana ostateczne odczucia względem Songwriting Camp ZAiKS? Przekonał się Pan do tego, że można wspólnie, w takim artystycznym kolektywie stworzyć dobrą piosenkę?

MJ: Gdy wyjeżdżałem z tego Campu, powiedziałem wszystkim, absolutnie uczciwie, że doświadczenie to dało mi wiele do myślenia oraz że mogłem sobie przypomnieć słowo „pokora”. Natomiast nie polecam tego Songwriting Camp tylko dlatego, że można tam sobie przypomnieć o pokorze. [śmiech] Podczas tego muzycznego wydarzenia powstaje ciekawa muzyka na zasadzie interakcji. To nie jest tak, że jest lider, który pokazuje jak ma być, reszta coś dodaje i powstaje utwór. Każdy może włożyć w powstającą muzykę tyle, ile jest w stanie. A potem za cztery godziny jest kolejna szansa na ciekawe doświadczenia muzyczne. Całość to interesujący, ekstremalny wyczyn i niezły maraton, więc polecam go każdemu, kto chce poszerzyć swoje horyzonty i tworzyć piękną muzykę.

————–

Nabór zgłoszeń na Songwriting Camp ZAiKS potrwa do 30 czerwca 2020 roku.

Nie czekaj – prześlij formularz i twórz z gwiazdami polskiej muzyki!

➡ Formularz zgłoszeniowy:

https://songwritingcamp.pl/formularz2020/

➡ Regulamin:

https://songwritingcamp.pl/regulamin/

➡ Facebook:

https://www.facebook.com/pg/SongwritingCampZAiKS

➡ WWW:

https://songwritingcamp.pl/

Artykuł powstał we współpracy z Songwriting Camp ZAiKS, a magazyn TopGuitar jest Patronem imprezy.

  • Tags
  • Mietek Jurecki
  • ZAiKS

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Megadeth - nowa płyta już się nagrywa!
Previous article Orange szuka swoich starych efektów…

Redakcja | TopGuitar

INNE

Gwiazda rocka wystąpiła na scenie Hard Rock Pubu Pamela Imprezy
1 października 2023

Gwiazda rocka wystąpiła na scenie Hard Rock Pubu Pamela

Avant Art Festival 2023: dźwięki i wizje przyszłości Imprezy
24 września 2023

Avant Art Festival 2023: dźwięki i wizje przyszłości

Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni Imprezy
19 września 2023

Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

Dave Matthews Band powraca do Polski!  Imprezy
19 września 2023

Dave Matthews Band powraca do Polski! 

Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń” Imprezy
13 września 2023

Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

Krushfest 2023 – fotorelacja Imprezy
11 września 2023

Krushfest 2023 – fotorelacja

Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce Imprezy
6 września 2023

Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

Doogie White w MOK Brzesko: legenda rocka na polskiej scenie Imprezy
30 sierpnia 2023

Doogie White w MOK Brzesko: legenda rocka na polskiej scenie

Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu  Imprezy
28 sierpnia 2023

Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
2 października 18:49
Artyści

Tony Iommi grał kiedyś regularnie „Smoke on the Water” – przypominamy dlaczego

2 października 11:39
Newsy

Mark Tremonti: „Zakładam firmę produkującą efekty”

1 października 21:18
Imprezy

Gwiazda rocka wystąpiła na scenie Hard Rock Pubu Pamela

30 września 19:40
Testy

Markbass Little Marcus 58R – mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

30 września 16:55
TopSpecial

Apogee Electronics – od ponad trzydziestu lat po stronie innowacji

30 września 9:53
Artyści

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to „przepis na katastrofę”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press