Tak jak w latach ubiegłych, także podczas tegorocznej odsłony Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit w Łodzi, oprócz koncertów i spotkań z zaproszonymi gośćmi zaplanowano obszerną część warsztatową, rozłożoną na dwa dni. Warsztaty i wykłady odbywać się będą w hotelu Doubletree by Hilton znajdującym się przy Klubie Wytwórnia, który jak zwykle będzie sercem tej imprezy.
Na dwa festiwalowe dni – piątek i sobotę – zaplanowano bogaty i zróżnicowany program edukacyjny, w ramach którego poruszonych zostanie wiele różnych tematów odnoszących się do różnych aspektów pracy z dźwiękiem – czy to w studiu czy też podczas rozmaitych wydarzeń live o zróżnicowanym charakterze. Program warsztatów i wykładów jest bardzo bogaty, a spotkania odbywać się będą równolegle w różnych salach wspomnianego hotelu. Jak zwykle, wśród wykładowców znajdą się zarówno uznani realizatorzy i muzycy, jak również przedstawiciele producentów i dystrybutorów sprzętu pro audio będących partnerami warsztatów, a także przedstawiciele świata nauki i inni zaproszeni goście. W piątek (4.11), w części warsztatowej znajdzie się także Konferencja Play Fair.
Szczegółowy harmonogram warsztatów przedstawia się następująco:
4 listopada (piątek)
BOARDROOM
9:00-19:00 – Badania psychoakustyczne
SALA A
9:00 – dr Jan Felcyn – Podcast w Twoim domu
11:00 – dr Piotr Pękala – Absorbery akustyczne: podział, właściwości, modelowanie.
13:00 – dr Michał Gałuszka – Mityczne właściwości styropianu – izolacyjność akustyczna dla opornych.
15:00 – dr Piotr Pękala – Modelowanie numeryczne pomieszczeń w procesie adaptacji akustycznej.
17:00 – Przemysław Ślużyński – Wszystko co chcielibyście wiedzieć o reampingu, ale boicie się zapytać.
SALA B
9:00 – Polsound / Warsztaty: Hands on – indywidualne odsłuchy i miks na DiGiCo i Meyer Sound.
10:00 – Polsound (Paweł Daszkiewicz) – Dźwięk przestrzenny na żywo – Meyer Sound SpaceMap Go.
11:00 – Polsound (Robert Kondziela) – Realizacja dźwięku w teatrze – DiGiCo soft teatralny dla stołów serii SD(T).
12:00 – Polsound (Robert Kondziela) – Dźwięk przestrzenny w teatrze.
13:00 – Polsound (Paweł Daszkiewicz) – Dźwięk przestrzenny na żywo – Meyer Sound SpaceMap Go.
14:30 – Polsound (Paweł Danikiewicz) – Domowe studio profesjonalnej jakości – pierwsze kroki z mikrofonami Shure i interfejsami TASCAM.
16:00 – Polsound (Paweł Daszkiewicz) – Monitory odsłuchowe najwyższej klasy – Meyer Sound.
17:00 – Polsound / Warsztaty: Hands on – indywidualne odsłuchy i miks na DiGiCo i Meyer Sound.
SALA C
9:00 – Marcin Mały Górny – Time, groove, równo, nierówno i co z tym zrobić?
11:30 – Marcin Gajko – Budowanie emocji w miksie.
14:00 – dr inż. Magdalena Piotrowska – Mastering na winyla, czyli o czym musisz wiedzieć przygotowując materiał dźwiękowy na płytę winylową?
16:30 – Marcin Gajko – Miks perkusji akustycznej i elektronicznej.
SALA D
9:00 – Konsbud Audio – Indywidualne odsłuchy monitorów studyjnych Genelec.
11:00 – Konsbud Audio (Jacek Majewski) – Genelec – dobór, lokalizacja i kalibracja monitorów odsłuchowych.
13:00 – Konsbud Audio – Indywidualne odsłuchy monitorów studyjnych Genelec
15:00 – Konsbud Audio (Jacek Majewski) – Genelec – mastering w trudnym środowisku odsłuchowym
17:00 – Konsbud Audio – Indywidualne odsłuchy monitorów studyjnych Genelec
SALA E
9:00 – Piotr Madziar – Mikrofony, mikrofony…
11:00 – Soundtrade (Grzegorz Wełna i Michał Niezbecki) – Więcej mikrofonów! Mikser wytrzyma! – czyli duża orkiestra w jeszcze większej sali.
13:00 – Soundtrade (Marcin Bors i Paweł Kałwak) – fonoplastykon.LIVE – Na żywo nawet w studio.
15:00 – Soundtrade (Maciej Wasio) – Brzytwa Ockhama – podstawowe narzędzie miksu.
17:00 – Soundtrade (Maciej Szewczyk) – Systemy nagłośnieniowe przyszłości – przemieszczanie dźwięku za pomocą komputera.
SALA F
9:00 – Hear Technologies (Tomasz Zajma) – Profesjonalne systemy odsłuchowe.
11:30 – Przemysław Ślużyński – Diboxy w studiu i na estradzie: historia, rodzaje, zastosowania.
14:00 – Jakub Mikołajczak – Projektowanie systemów nagłośnieniowych w pomieszczeniach silnie pogłosowych.
16:30 – Krzysztof Łangowski – Radial – dystrybucja analogowego sygnału fonicznego na scenie – wyzwania i rozwiązania.
SALA BALOWA 1
9:00; 10:00 – Demonstracja systemu Yamaha AFC Enhance & Image
11:00 – Audioversity – Imersja Wspomaganie akustyki (AVIXA RU – Part 1)
13:00 – Audioversity – Imersja Miksowanie obiektowe (OBA) (AVIXA RU – Part 2)
15:00 – Badania psychoakustyczne
17:00; 18:00 – Demonstracja systemu Yamaha AFC Enhance & Image
SALA BALOWA 2
10:00; 12:00; 14:00; 16:00 – Audio Plus (Grzegorz Stasik i Krzysztof Polesiński) – Od stereo do L-ISA Immersive Sound – technologia i miks w praktyce.
18:00 – Badania psychoakustyczne
KINO / Konferencja Play Fair
9:00 – Otwarcie Konferencji – Waldemar Olbryk – Archicom S.A.
9:20 – Case studies mody cyrkularnej – lokalnie i globalnie – power speech; Ewa Polkowska, Ewelina Antonowicz
10:00 – Przerwa kawowa
10:15 – Zwinne współtworzenie przestrzeni do życia, czyli… jak łączyć biznes, mieszkańców, technologie, artystów / Sebastian Grabowski – fundacja ArchitectsPL; Dawid Wrona – Echo Investment; Tomasz Wolanowski – ABB; Przemysław Kubajewski – Akademia Menedżerów Muzycznych; Sebastian Kawałko – Leading Cities
11:15 – Przerwa kawowa
11:30 – Green Kaizen czyli zasada małych zrównoważonych kroków do zastosowania przez każdego z nas (daj się zainspirować) / Emilia Mochort – Wege Siostry; Misia Furtak; Magda Rzymanek-Paczkowska – Wege Siostry; Zuzanna Rzymanek Omulecka – Wege Siostry; Rafał Rudzki – Żabka Polska; Anna Becherka – BECHANN
12:25 – Przerwa obiadowa
13:15 – Cyrkularność w branży artystycznej, chwilowy trend czy niezaprzeczalna konieczność? / Piotr Metz; Przemysław Feliga – 4F; Zosia Zochniak – Ubrania do Oddania; Martyna Zastawna – Wosh Wosh; Natalia Przybysz
14:30 – Nie ma muzyki na martwej planecie / Misia Furtak – Music Declares Emergency Polska; Fay Milton – Music Declares Emergency UK
15:00 – Warsztat filozoficzny „małymi krokami w kierunku wielkiej zmiany” / Przemysław Feliga – 4F; Zosia Zochniak – Ubrania do Oddania; Martyna Zastawna – Wosh Wosh
15:45 – Podsumowanie debat – Waldemar OIbryk – Archicom S.A.
16:00 – Przerwa kawowa
16:15 – Rozmowa z Dunstanem Bruce’m (Interrobang!, Chumbawamba)
16:30 – Projekcja filmu „I Get Knocked Down” (88 min)
5 listopada (sobota)
BOARDROOM
9:00-19:00 – Badania psychoakustyczne
SALA A
9:00 – Ruben Van der Goor – Speech Intelligibility – Theory and Praxis
11:00 – prof. Jędrzej Kociński – Psychoakustyka: Jak sposób działania układu słuchowego wpływa na realizację nagrania.
13:00 – dr inż. Bartłomiej Chojnacki – Adaptacja akustyczna. Ile kosztuje domowe studio?
15:00 – dr inż. Marcin Zastawnik – Jak łatwo i dobrze nagrać dźwięk do wideo?
17:00 – Henrik Moeller – Akukon – Challenges of designing multipurpose halls.
SALA B
9:00 – Polsound / Warsztaty: Hands on – indywidualne odsłuchy i miks na DiGiCo i Meyer Sound.
10:00 – Polsound (Paweł Daszkiewicz) – Dźwięk przestrzenny na żywo – Meyer Sound SpaceMap Go.
11:00 – Polsound (Robert Kondziela) – Realizacja dźwięku w teatrze – DiGiCo soft teatralny dla stołów serii SD(T).
12:00 – Polsound (Robert Kondziela) – Dźwięk przestrzenny w teatrze.
13:00 – Polsound (Paweł Daszkiewicz) – Dźwięk przestrzenny na żywo – Meyer Sound SpaceMap Go.
14:30 – Polsound (Paweł Danikiewicz) – Domowe studio profesjonalnej jakości – pierwsze kroki z mikrofonami Shure i interfejsami TASCAM.
16:00 – Polsound (Paweł Daszkiewicz) – Monitory odsłuchowe najwyższej klasy – Meyer Sound.
17:00 – Polsound / Warsztaty: Hands on – indywidualne odsłuchy i miks na DiGiCo i Meyer Sound.
SALA C
9:00 – Marcin Mały Górny – Jak aranżacja utworu wpływa na brzmienie miksu.
11:30 – Grzegorz Piwkowski – Mastering nagrań – nowe wyzwania.
14:00 – Adam Toczko – Miks bez tajemnic.
16:30 – P.T. Adamczyk – Scoring Johnny Silverhand, czyli leitmotiv w Cyberpunk 2077
SALA D
9:00 – Konsbud Audio – Indywidualne odsłuchy monitorów studyjnych Genelec.
11:00 – Konsbud Audio (Jacek Majewski) – Genelec – dobór, lokalizacja i kalibracja monitorów odsłuchowych.
13:00 – Konsbud Audio – Indywidualne odsłuchy monitorów studyjnych Genelec
15:00 – Konsbud Audio (Jacek Majewski) – Genelec – mastering w trudnym środowisku odsłuchowym
17:00 – Konsbud Audio – Indywidualne odsłuchy monitorów studyjnych Genelec
SALA E
9:00 – Musictoolz i ROD (Audio Krzysztof Osiak i Paweł Kałwak) – ROD, czyli jak połączyć lampę z DAWem i nagrać rasowe gitary.
11:00 – Musictoolz (Krzysztof Tonn i Krzysztof Rudnicki) – Look Ahead Analog Limiter, czyli jak osiągnąć pożądany RMS i nie zabić muzyki. Sprzęt analogowy w nowoczesnym studiu mikserskim i masteringowym.
13:00 – Musictoolz i Bettermaker (Marek Walaszak) – Sesja masteringowa z Markiem Walaszkiem: Narcyz – Chivas/Throwback Boogie – Maro, Ghostface Killah, Raekwon.
15:00 – Audiotech Commercial (Piotr Polak) – Miksowanie In The Box bez myszki i klawiatury.
17:00 – Piotr Madziar – Dynamiczny miks.
SALA F
9:00 – Aplauz (Tomasz Trzebiatowski) – Reżyserka Dolby Atmos w oparciu o rozwiązania Neumann i QSC.
11:00 – dr inż. Magdalena Piotrowska – Wszystko co chcielibyście wiedzieć o dźwięku przestrzennym, ale baliście się zapytać.
13:00 – Kamil Sajewicz – Dźwięk w filmie fabularnym w technologii VR
15:00; 17:00 – Aplauz (Radosław Strzeżek) – Reżyserka Dolby Atmos w oparciu o rozwiązania Neumann i QSC.
SALA BALOWA 1
9:00; 10:00 – Demonstracja systemu Yamaha AFC Enhance & Image
11:00 – dr inż. Piotr Z. Kozłowski – Projektowanie zmiennej akustyki
13:00 – Audioversity – Imersja Wspomaganie akustyki (AVIXA RU – Part 1)
15:00 – Audioversity – Imersja Miksowanie obiektowe (OBA) (AVIXA RU – Part 2)
17:00; 18:00 – Demonstracja systemu Yamaha AFC Enhance & Image
SALA BALOWA 2
10:00; 12:00; 14:00; 16:00 – Audio Plus (Grzegorz Stasik i Krzysztof Polesiński) – Od stereo do L-ISA Immersive Sound – technologia i miks w praktyce.
KINO
10:30 – Europe In Synch
11:30 – Europe In Synch
12:30 – Piotr Madziar Q&A (prowadzenie Piotr Metz)
13:30 – ZAiKS
13:30 – Europe In Synch: Educational workshop / Q&A
14:30 – ZPAV
15:30 – Leszek Kamiński Q&A (prowadzenie Piotr Metz)
16:30 – Daryl Bamonte Q&A
17:30 – Barry Adamson Q&A
18:30 – Marek Walaszek REJECTS – projekcja audio musicalu i spotkanie z twórcami
Udział w warsztatach jest bezpłatny, należy jednak wcześniej zarejestrować się pod tym adresem oznaczając te wykłady, którymi jesteśmy zainteresowani. Rejestracja jest obowiązkowa i trzeba dokonać jej najpóźniej w dniu 3 listopada br.
Więcej informacji – soundedit.pl.