• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ImprezyReportaże i relacje

Tommy Emmanuel zachwycił publiczność zgromadzoną w warszawskim Palladium

Armin Szymański | TopGuitar
Armin Szymański | TopGuitar Opublikowano mar 20, 2017
Fot. Marcin Podgórski
Udostępnij

Wirtuozeria, melodia, rytm, dynamika, precyzja, humor, klasa i niebywała interakcja z publicznością – to pierwsze określenia jakie przychodzą mi na myśl po sobotnim koncercie Tommy’ego Emmanuela w warszawskim Palladium.

W deszczowy sobotni wieczór już z ulicy Złotej, przy której znajduje się klub Palladium, słychać było rozbrzmiewające dźwięki gitar akustycznych, zwiastujące, że to właśnie w tym miejscu, zacznie się za chwilę prawdziwe gitarowe święto. To wszystko za sprawą znajdującego się w korytarzu stoiska wystawowego z gitarami australijskiej firmy Maton Guitars, z którą ściśle współpracuje sam Tommy Emmanuel. Oprócz możliwości ogrania tych znakomitych instrumentów, stojąc w długiej kolejce do wejścia, można było zaopatrzyć się w płyty, koszulki, pasy gitarowe, czy nawet książki z transkrypcjami utworów mistrza. W tłumie ludzi czekających na koncert, uwagę zwracało niezwykłe zróżnicowanie, zarówno pod względem płci, jak i wieku. Gitarowe granie ma się więc chyba całkiem dobrze, bo na koncert przybyły zarówno kobiety jak i mężczyźni ,w różnym wieku, niektórzy również z małymi dziećmi i już kilkanaście minut po godzinie 19 sala była wypełniona po brzegi.

Na pierwszy ogień poszedł nasz rodzimy gitarzysta – Janek Pentz, który stanął przed wyzwaniem wprowadzenia zgromadzonej publiczności w odpowiedni nastrój przed występem gwiazdy wieczoru i trzeba przyznać, że bardzo dobrze się z tego wywiązał. Chłopak określany jako nadzieja polskiego fingerstyle zaprezentował krótki 4 utworowy set i został bardzo ciepło przyjęty przez warszawską publiczność.

Przyszedł czas na samego Tommy’ego Emmanuela, który po krótkiej zapowiedzi konferansjera, dosłownie wpadł na scenę, z ogromną radością i uśmiechem, który nie schodził z jego twarzy już do samego końca koncertu. Ta pozytywna energia momentalnie udzieliła się publiczności, która z utworu na utwór odpowiadała coraz większą wrzawą i oklaskami. To, co w przypadku australijskiego gitarzysty natychmiast zwraca uwagę odbiorcy, to niezwykła łatwość gry i zauważalna frajda z bycia na scenie. Grający całym sobą Tommy, ubrany w luźną koszulę w kratę i lekko dzwonowate jeansy, nie stronił od żartobliwych gestów, czy pozorowanych ucieczek przed fotografami. Ze sceny, oprócz wspaniałej muzyki, tryskało więc poczucie humoru. Wyraźnie odczuwalna była też pełna swoboda i autentyczność artysty, który niesiony emocjami, rzadko kiedy siadał na specjalnie przygotowanym dla niego taborecie. Kolejne utwory to jeszcze więcej imponujących technik gitarowych i perkusyjnych i jeszcze większa wrzawa wśród publiczności. W kilku utworach mogliśmy również usłyszeć śpiew Tommy’ego, pełny bluesowej zabawy i świetnie uzupełniający całość.

W drugiej, spokojniejszej części koncertu, znalazło się więcej miejsca na bardziej refleksyjne i emocjonalne utwory i krótkie opowieści, m.in. o utworze It’s never too late (Rachel’s song), który miał powstać w grudniu 2014 roku w Polsce, w trakcie trwającej wówczas trasy koncertowej. W pewnym momencie Tommy Emmanuel wywołał na scenę Janka Pentza, by następnie wykonać z nim w duecie utwór Seweryna Krajewskiego pt. „Uciekaj moje serce”. Nie obyło się oczywiście bez dowcipnych dialogów i anegdotek.
Przeplatające się energia i melancholia bardzo skutecznie wzbudzały emocje, a to w końcu o nie właśnie chodzi w muzyce.

Zbliżając się nieuchronnie do końca koncertu Tommy Emmanuel zagrał… solo perkusyjne z użyciem miotełki, mikrofonu, oraz dłoni i gitary. Solo, które robiło naprawdę ogromne wrażenie, ukazywało niesamowitą sprawność rytmiczną i niczym nieograniczoną wyobraźnię muzyka.
Po krótkich podziękowaniach dla ekipy technicznej przyszedł czas na ostatni utwór, po którym Tommy Emmanuel otrzymał od rozentuzjazmowanej publiczności, w pełni zasłużone, owacje na stojąco i oklaski, nieustające aż do momentu powrotu na scenę na bis. Koncert zamknął natomiast, podobnie jak zaczął, super-dynamicznym utworem, który wprawił publikę w ostateczną euforię.

Myślę, że nie było na sali osoby, która wyszłaby z tego koncertu nieusatysfakcjonowana. To było prawdziwe muzyczne show, będące doskonałym źródłem rozrywki, ale również skłaniające do refleksji i wzbudzające ogromny szacunek do artysty, który zaprezentował się jako artysta kompletny.

W kwestii gitarowego sprzętu, na scenie Tommy używał 3 gitar firmy Maton oraz swojego sygnowanego wzmacniacza od Audio Electric Research (AER).

Fot. Marcin Podgórski

- Advertisement -
Fot. Marcin Podgórski
TAGI: Audio Electric Research, Janek Pentz, Maton, Tommy Emmanuel
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Imprezy

Wyjątkowa gitarowa wystawa w Londynie

Redakcja | TopGuitar cze 6, 2025
38
ImprezyReportaże i relacje

Jacek Królik odznaczony medalem Honoris Gratia!

Maciej Warda | TopGuitar cze 4, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Mistrz gitary Guthrie Govan na Soundela 2025 – nie przegap jego master class!

Maciej Warda | TopGuitar maj 26, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Metallica wraca do korzeni i zagra na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Maciej Warda | TopGuitar maj 22, 2025
Matt Bellamy / Muse (fot. Christian Bertrand / Shutterstock.com)
ImprezyNajbliższe imprezy

Muse ponownie zagrają na Open’er Festival

Redakcja | TopGuitar maj 12, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Maciej Warda | TopGuitar maj 12, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?