• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ImprezyReportaże i relacje

Z wizytą w Tech 21 NYC

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lut 14, 2018
Udostępnij

Tekst i zdjęcia: Armin Szymański
Zdjęcia: Armin Szymański

 Tech 21 to amerykańska firma zajmująca się produkcją sprzętu gitarowego od 1989 roku. Wówczas bowiem jej założyciel – Andrew Barta, sfrustrowany licznymi niepowodzeniami przy próbie sprzedaży dużym markom swojego pomysłu na nowatorski sprzęt gitarowy, zdecydował o założeniu własnej firmy i rozpoczęciu produkcji SansAmp – flagowego i po dziś dzień najpopularniejszego produktu od Tech 21 NYC. Nasz redaktor udał się w okolice Nowego Jorku, aby przyjrzeć się, jak wygląda dzień pracy firmy po ponad dwudziestu ośmiu latach działalności.

TECH 21 NYC jest nowojorską firmą już tylko z nazwy, bo ich siedziba w ostatnich latach została ze względów ekonomicznych przeniesiona na przedmieścia Nowego Jorku, a dokładniej do miejscowości Clifton w stanie New Jersey. Obiekt usytuowany jest pośród kilku innych hal produkcyjnych, działających dla skrajnie różnych branż. Przy wejściu do budynku znajduje się jednak kilka różnych rozmiarów banerów, które ostatecznie utwierdziły mnie w przekonaniu, że dobrze trafiłem.

Już sama poczekalnia, w której oczekiwałem na przyjęcie mnie przez wice-prezes firmy, jest niezwykle ciekawym miejscem dla fanów gitarowego grania. Znajdują się tam liczne podziękowania i wyrazy uznania dla firmy, sygnowane przez znanych na całym świecie muzyków i producentów. Ich liczba i zróżnicowanie naprawdę robiło wrażenie – można zresztą osobiście tego doświadczyć, zaglądając na stronę internetową firmy. Faktem jest więc, że ta niekoniecznie najpopularniejsza w naszym kraju marka, miała w ostatnim ćwierćwieczu naprawdę znaczący wkład w kreowanie brzmienia uwielbianych przez nas muzyków, poruszających się w najróżniejszych gatunkach.

Po krótkim przywitaniu zostałem zaproszony do głównej hali produkcyjnej, której wygląd i wyposażenie może zaskakiwać. Nie ma tam bowiem żadnych większych maszyn czy taśm produkcyjnych. Jest natomiast kilkanaście bardzo skupionych na swojej pracy osób, usytuowanych przy skromnie wyposażonych stanowiskach pracy, rozmieszczonych dość blisko siebie. Każda z osób wykonywała jakieś konkretne odseparowane zadanie, co ma sprzyjać jak największej dokładności przy poszczególnych etapach pracy. Jedna osoba skupia się na skręcaniu elementów obudowy, druga na lutowaniu elektronicznych podzespołów, a kolejna na ostatecznym testowaniu właściwości brzmieniowych i funkcjonalności sprzętu. Produkt wędruje więc etapami z rąk do rąk, co minimalizuje ryzyko niezauważenia jakiejś usterki.

Jak już wcześniej wspomniałem, produkcja nie jest w żaden sposób zautomatyzowana, a narzędzia używane przy niej ograniczają się w zasadzie do lutownicy i wkrętarki. Finalny produkt powstaje od początku do końca w tym konkretnym miejscu, co można uznać za wielką zaletę, bo w sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak, momentalnie można to naprawić, bez konieczności odsyłania półproduktów np. do Chin, jak to bywa w przypadku niektórych firm korzystających z taniej siły roboczej w państwach azjatyckich.

Kolejną rzeczą, która zrobiła na mnie wrażenie, była liczba sprzętu innych firm – głównie wzmacniaczy i gitar – którym Tech 21 dysponuje i z którego korzysta w celu testowania i porównywania swoich własnych produktów. Do dyspozycji pracowników jest szeroka gama topowych modeli gitar oraz legendarnych wzmacniaczy, co nie jest bez znaczenia, a świadczy o dużej ambicji i dojrzałym podejściu do kreowania własnego brzmienia.

Miło było również patrzeć na zaangażowanie pracowników i ich autentyczną identyfikację z marką. Wielu z nich pracuje dla Tech 21 NYC już od bardzo dawna, a ich doświadczenie i wzajemne zżycie było widoczne gołym okiem. To niewątpliwie również działa na korzyść firmy.

Po zarejestrowaniu materiału wideo i wymianie kilku zdań z pracownikami, nie chcąc dłużej zaburzać naturalnego środowiska ich pracy, opuściłem siedzibę Tech 21, będąc naprawdę pozytywnie zaskoczonym tym, co zobaczyłem. Na własnej skórze przekonałem się bowiem o tym, że zgodnie z deklaracjami, jest to sprzęt w stu procentach wykonywany ręcznie w USA i obiektywnie należy przyznać, że ponadto wykonywany bardzo starannie, z ogromną dbałością o szczegóły i dużą uwagą poświęconą kontroli jakości każdego pojedynczego egzemplarza produktu, który wychodzi z fabryki.

- Advertisement -

Chętnych do zobaczenia reportażu wideo z tej wizyty wraz z krótkimi wypowiedziami Dale Krevens, która z perspektywy wice-prezesa Tech 21 opowiedziała o sprawach kluczowych dla firmy, zapraszamy na nasz kanał YouTube.

Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Matt Bellamy / Muse (fot. Christian Bertrand / Shutterstock.com)
ImprezyNajbliższe imprezy

Muse ponownie zagrają na Open’er Festival

Redakcja | TopGuitar maj 12, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Maciej Warda | TopGuitar maj 12, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Audio Plus zaprasza na Electro-Voice & ChauvetDJ Demo Day

Redakcja | TopGuitar maj 12, 2025
35
ImprezyReportaże i relacje

Joe Bonamassa wystąpił w Warszawie – 3 maja 2025, Torwar

Maciej Warda | TopGuitar maj 5, 2025
35
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Cugowski – 55 lat na scenie – koncerty z Zespołem Mistrzów w Krakowie

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Joe Bonamassa już 3 maja zagra w Warszawie. Dlaczego warto się wybrać na ten koncert?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 24, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?