• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
MuzykaRecenzje

Joe Bonamassa – „Redemption”

Jakub Milszewski | TopGuitar
Jakub Milszewski | TopGuitar Opublikowano lis 27, 2018
Udostępnij

Drogi moich uszu i muzyki Bonamassy nie często się krzyżują. Nie ma w tym jednak intencjonalności – ot, po prostu, kiedy Bonamassa akurat wydaje jakiś album, to ja jestem w innych muzycznych rejonach i znajduję sobie coś ciekawszego. Wiadomo, że Bonamassa poniżej pewnego wysokiego poziomu nie zejdzie, nie da jakiejś konkretnej plamy, nie zmieni jakoś drastycznie swojego stylu, więc w tej kwestii panuje pewna stabilność. A stabilność to brak zaskoczeń.

„Redemption” to właśnie tego typu album. To płyta stabilna, choć akurat nie nudna. Bonamassa przejeżdża się tutaj z charakterystyczną swobodą przez całą gamę różnych bliższych i dalszych blues-rockowi stylistyk. Zaczyna się od pulsującego rock’n’rollem numeru „Evil Mama”, doprawionego orkiestrowymi akcentami. „King Bee Shakedown” to mrugnięcie okiem w stronę rockabilly, zadziwiająco wręcz przekonujące. „Molly O’”. Nie ma sensu wymieniać dalej – to tylko trzy pierwsze numery, a Bonamassa przeżonglował w nich już spory kawałek historii rocka. Najfajniejsze jest jednak to, że Joe robi to lekko i stylowo, bez wciskania nam topornych i ogranych inspiracji na siłę. Nie mamy tu gościa, który wymyślił sobie, że zaserwuje słuchaczom płytę przekrojową, a dojrzałego muzyka, który na nowo znalazł swoje inspiracje i sięganie do różnych półek jest dla niego po prostu naturalne. I nieważne, czy chodzi o ultraklasycznie brzmiące „Love Is A Gamble”, czy przejmujące „Self-Inflicted Wounds” albo „Stronger Now In Broken Places” – Joe i jego ekipa są naturalni i po prostu świetni. No bo właśnie – ta płyta nie byłaby tak zajmująca i kompletna, gdyby nie towarzyszący Joemu muzycy, którzy nie tylko robią fajne tło dla jego gitarowych i wokalnych popisów, ale są odczuwalni w każdym momencie trwania „Redemption”.

Spotkałem się z opinią, że to najbardziej osobista i najmroczniejsza płyta Bonamassy. Być może, nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Mnie się mroczna nie wydaje – osobista pewnie tak. Ale jedno wiem na pewno: „Redemption” jest bardzo epicka, co jest dziwne, bo sam blues-rock epicki z definicji nie jest. A jednak Bonamassa nagrał płytę pełną kolorów, czasami buchających żywych orkiestracji („Evil Mama”), czasami wręcz zadziwiająco skromnych aranżacji („Stronger Now…”), a znakomita produkcja tylko uwypukliła kolektywny talent wszystkich zaangażowanych. Innymi słowy – „Redemption” śmierdzi dolarem. Chciałbym, żeby każdy dolar był tak dobrze wydany.

Wyd. J&R Adventures/Mystic

TAGI: blues, Joe Bonamassa, recenzja, redemption, review
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Tygodnik

Tygodnik 21/2025 (353)

Redakcja | TopGuitar maj 28, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Joe Bonamassa: „Jeśli jestem tworem przemysłu, to dlaczego ten przemysł nie pomógł mi przez ostatnie 37 lat?”

Maciej Warda | TopGuitar maj 21, 2025
Tygodnik

Tygodnik 18/2025 (350)

Redakcja | TopGuitar maj 6, 2025
35
ImprezyReportaże i relacje

Joe Bonamassa wystąpił w Warszawie – 3 maja 2025, Torwar

Maciej Warda | TopGuitar maj 5, 2025
Tygodnik

Tygodnik 17/2025 (349)

Redakcja | TopGuitar kwi 30, 2025
ImprezyPatronat TopGuitar

Joe Bonamassa już 3 maja zagra w Warszawie. Dlaczego warto się wybrać na ten koncert?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 24, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?