• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Newsy artystyczne

Mooer Micro Preamps

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 24, 2018
Mooer Micro Preamps
Udostępnij

Urządzenia Mooer Micro Preamps już od jakiegoś czasu zdobywają serca gitarzystów. Fani tych małych i przyjaznych pedalboardom mikropreampów już teraz mogą zacząć interesować się tymi pięcioma nowymi modelami, które kontynuują dobrą passę poprzedników.

 

Mooer Micro Preamps to wierne, cyfrowe emulatory sekcji przedwzmacniacza popularnych wzmacniaczy lampowych. Załoga Mooera dokonała skrupulatnych analiz prawdziwych wzmacniaczy lampowych, aby odwzorować ich brzmienie, barwę i czułość. Każdy mikropreamp ma dwa kanały, zintegrowane symulacje głośników i dwa tryby działania, aby sprostać potrzebom wszystkich użytkowników. Taka budowa umożliwia użytkownikowi bezpośrednie podłączenie do karty dźwiękowej, aktywnego monitora czy PA bez korzystania ze wzmacniacza. Oznacza to, że od teraz można wybierać się na koncerty bez ciężkich stacków – ukręcony wcześniej własny dźwięk mamy zawsze pod ręką, np. w małym pedalboardzie. Preampy te mają szereg cech wspólnych, które sprawiają, że ich obsługa nie sprawi najmniejszych problemów bez względu na to, na którym z nich zdecydujemy się zagrać. Jednocześnie są tak małe, że w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć je wszystkie w łańcuch efektów i korzystać niczym z presetów w jakimś multiefekcie.

Jakie są te cechy wspólne, sprawiające, że Mooer Micro Preamps mają w zasadzie jedną i tę samą specyfikację. Po pierwsze, wszystkie te kostki mają trójpasmowy equalizer (bass, mid i treble), do tego kontrolery parametrów volume, gain, true bypass, a także przełącznik CH/CAB zmieniający kanały i aktywujący wspomnianą już symulację głośnika. W tak małej kostce, za taką cenę, tyle dobra jeszcze chyba nigdy nie występowało! Samo chassis to metalowa obudowa, obowiązkowa dioda LED, nożny przełącznik trybu bypass, wejście / wyjście mono 6,3 mm, a także gniazdo dla zasilacza 9V DC (opcjonalnie do nabycia Mooer PDNW-9V2A-MP) z wtykiem beczkowym 2,1 × 5,5 mm o polaryzacji centralnie ujemnej (–). Brak możliwości zasilania baterią, wymiary to mniej więcej 2 × pudełko od zapałek… No i zawsze czteroletnia gwarancja W-Music Distribution (wymagana rejestracja produktu). Sprawdźmy, czym w takim razie różnią się te preampy.

Mooer Micro Preamps

Mooer 015 Brown Sound

Tak jak we wszystkich modelach ten malutki preampik może pochwalić się żywym, wiarygodnym odwzorowaniem brzmienia pieca lampowego. Mooer Brown Sound to odwzorowanie brzmienia lat dziewięćdziesiątych oraz wiele z niuansów jednego z najpopularniejszych wzmacniaczy tamtych lat – Peaveya MK-1 5150. W rzeczywistości (do ogrania wszystkich preampów użyłem czystego kanału combo Marshall DSL 20) usłyszałem urzekający, kremowy clean, który nawet na pickupach mostkowych oferuje pełne, nasycone brzmienia przynależne raczej potężnym zestawom backline a nie kostkom wielkości małego powerbanku. Zaskakująca zmiana na kanale hi-gain – brzmienie staje się momentalnie jasne, ostre, także od razu zastosowanie miała korekcja, którą stępiłem nieco pazurki Mooera 015. A zatem cudny clean i nadpobudliwy hi-gain na sterydach – na tym drugim kanale przez chwilę miałem wrażenie, jakby głośnik chciał wyskoczyć ze skrzyni combo. Dla niektórych to też może być atut!

 

Mooer 011 Cali-Dual

- Advertisement -

Inspiracja do jego powstania przyszła od niezwykle wszechstronnego, legendarnego już wzmaka Mesa Boogie Dual Rectifier. Podobnie jak reszta minipreampów, 011 Cali-Dual szczyci się zaskakująco potężnym brzmieniem emulującym brzmienie wzmacniacza lampowego. Można go oczywiście podłączyć bezpośrednio do karty dźwiękowej, monitora lub systemu PA, eliminując potrzebę użycia prawdziwego wzmacniacza czy danego głośnika. To dopiero udogodnienie i to z tak małej kostki. A brzmienie w praktyce? Od razu zapachniało Mesą, naprawdę! Clean to niewiarygodny wręcz creamy sound, zachwycający swoją dojrzałością i powagą. Nigdy nie zdałbym ślepego testu, mając rozpoznać, z jakiego urządzenia pochodzi tak rasowe brzmienie… To są istne cuda – nawet cienko brzmiące gitary powinny nabrać z tym preampem klasy, samoistnie upgrade’ować się półkę wyżej. Jeśli chodzi o kanał przesterowany, to moim zdaniem został tu pobity nawet Mooer 015 Brown Sound – gruby, miękki, gęsty, potężny, wszechogarniający… Tak właśnie powinna brzmieć rockowa gitara zakorzeniona w muzycznej tradycji Bay Arena.

Mooer Micro Preamps

Mooer 014 Taxidea Taxus

- Advertisement -

Spokojnie, to nie jest maszynka do poboru podatków ani nawet mała kasa fiskalna. To całkiem sympatyczny rozkręcacz muzycznych wydarzeń, który najlepiej działa z gatunkami typu blues, rock czy funk. Bazuje na nowoczesnych, butikowych wersjach nie-higainowych klasyków. Ponownie (to już nie zaskakuje…) słyszę bogate brzmienie w małym formacie. Jednocześnie jest to urządzenie najbardziej wyrozumiałe dla naszych uszu, kulturalny, gładki, mięsisty dźwięk. Clean ma atrakcyjnie ukształtowany środek, co przekłada się na selektywnie i czytelnie brzmiące solówki tudzież funkowe podcinki. Słychać to również na kanale distortion, który nie jest nadsterowny, ale bardzo akuratnie i intuicyjnie „podkłada” się pod nasze frazy – dźwięki dają się łatwo kształtować artykulacją, są podatne na niuanse gry i pięknie czytają nasze zamiary. Czary! Od bluesowych smaczków po nasycone overdrivem vintage’owe brzmienia – wystarczy tylko (tylko tyle i aż tyle) stylowo grać!

 

Mooer 013 Matchbox

Ten preamp inspirowany jest z kolei popularnym combo w klasie A, Matchless C30, brzmiącym bardzo w brytyjskim stylu. Brzmienie jest jednak pozbawione wszelkiego dzwonienia i „gwizdania”, jakie zdarza się najlepszym nawet gitarzystom wydobywać z lampowych combo. Moje pierwsze wrażenie? Mark Knopfler z czasów Dire Straits ale na lekkich sterydach. Czyli 120% elektrycznej, gitarowej poezji. Słychać skuteczne i łagodne (dyskretne) działanie wbudowanej bramki szumów (nie ma o tym słowa w specyfikacji!), jednocześnie jest dość sugestywne wrażenie oddychającego głośnika, który przy dużych głośnościach emituje czasami typowe, ciche przydźwięki. Kanały clean i distortion skrajnie się tu różnią, choć dominują barwy jasne: clean jest dźwięczny i sprężysty, z subtelnie wycofanym środkiem i podkreśloną górką, a tor przesterowany to z kolei ostry jak brzytwa sound, który dopiero korekcją sprowadzamy do wymiaru gęstego skomasowanego przesteru o słyszalnej fakturze.

 

Mooer US Gold

Ponownie Wielka Brytania, tym razem w odsłonie najbardziej klasycznej z klasycznych – Marshall Super Lead Plexi 100. Co ciekawe, kanał czysty tutaj to bardziej złote lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte z jasnym, miękkim, lekko rozwibrowanym brzmieniem á la jakieś skifflowe granie. Ponownie słychać jakiś delikatny i uroczy przydźwięk, jakby drgające momentami w oddali sprężyny werbla naszego perkusisty… Nie wiem, czy to przypadek, czy celowo zaimplementowany w algorytmie element brzmienia, ale ładnie skleja się ze stylizacją dźwięku na surowy i trochę nieokrzesany. Kanał distortion to jakby rozszerzenie skali przesteru, na początku mamy fajny marshallowski distortion, ale za połową skali to już jest jak dla mnie przesada – czysta harmoniczna apokalipsa.

Mooer Micro Preamps

TAGI: Mooer 011 Cali-Dual, Mooer 013 Matchbox, Mooer 014 Taxidea Taxus, Mooer 015 Brown Sound, Mooer Micro Preamps, Mooer US Gold
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

NewsyNewsy artystyczne

Josh Homme zagrał koncert w katakumbach pełnych ludzkich szczątków

Maciej Warda | TopGuitar cze 7, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Nowe życie „Psycho Killer” – Talking Heads prezentują teledysk do swojego największego hitu

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Zespół jazz fusion wziął się za „Black Hole Sun” Soundgarden – było zabawnie

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025
NewsyNewsy artystyczne

O.N.A. w końcu na streamingach! Kultowe albumy i przeboje już dostępne online

Maciej Warda | TopGuitar maj 30, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Najnowsze riffy Tony’ego Iommiego w utworze „Rocket” Robbiego Williamsa

Maciej Warda | TopGuitar maj 23, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Dave Navarro o niespodziewanym końcu Jane’s Addiction: „Ten koncert, 13 września w Bostonie, zakończył wszystko”

Maciej Warda | TopGuitar maj 21, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?