Nie ma chyba basisty interesującego się sprzętem, który nie słyszałby o kultowym efekcie overdrive Electro-Harmonix Bass Big Muff Pi. Niegdyś efekt ten posiadał trzy potencjometry, które realizowały funkcje volume, tone i sustain i doskonale się to sprawdzało. Dzisiaj jednak – w kolejnej już wersji tego efektu – wszystko idzie w kierunku większego zaawansowania w celu zaoferowania muzykom większych możliwości.
Specyfikacja Electro-Harmonix Bass Big Muff Pi
Mamy tutaj doskonale zgraną sekcje kontroli barwy i nasycenia przesterem w postaci dodania potencjometra blend, miksującego sygnał dry z wet. Doskonałym pomysłem w efekcie Electro-Harmonix Bass Big Muff Pi było też dodanie zupełnie nowej sekcji Crossover, która składa się z dwóch filtrów, kształtujących dodatkowo ton dźwięków. Są to HPF (high pass filter działający przed stopniem przesteru) i LPF (low pass filter działający na torze sygnału „czystego”). Daje to niesamowitą możliwość kształtowania brzmienia, której potencjometr nie daje. Jeśli potencjometr blend ustawimy mniej więcej w połowie, dokładnie słychać dzialanie sekcji Crossover i wpływ filtrów na poszczegolne składowe brzmienia. Jest ona aktywowana footswitchem o tej samej nazwie. Druki przycisk to przejście do trybu by-pass. Przełącznik 0/-10 dB dopasuje poziom sygnału do instrumentów pasywnych lub aktywnych. Efekt jak pozostałe ze stajni EXH jest w boksie z grubej blachy pokrytej ciekawą, kolorową grafiką a o trybach pracy informują dwie diody LED. Pojedyncze wejście i wyjście instrumentalne typu jack uzupełnia wyjście liniowe XLR.
