Firma Epiphone postanowiła rozszerzyć serię instrumentów Inspired by Gibson Custom obejmującą gitary bazujące na klasycznych konstrukcjach opracowywane w ścisłej współpracy z lutnikami pracującymi w Gibson Custom Shop w Nashville. Tym razem przygotowano aż osiem nowych modeli.
W gronie tym znalazły się gitary inspirowane instrumentami z lat 50. i 60. XX wieku, a pierwszą z nich jest 1957 Les Paul Goldtop Reissue w wykończeniu Double Gold. Model ten charakteryzuje się mahoniowym korpusem z klonowym topem, jednoczęściową szyjką z mahoniu (profil 50s Rounded Medium C) oraz palisandrową podstrunnicą z 22 progami Medium Jumbo. W gitarze zamontowano dwa przetworniki Gibson Custombucker z niezależną regulacją głośności i barwy, 3-pozycyjny przełącznik, mostek tune-o-matic ABR-1 z aluminiowym strunociągiem sztabkowym. Te same pickupy, elektronikę i osprzęt znajdziemy w dwóch kolejnych modelach – 1959 Les Paul Standard Reissue (Washed Bourbon Burst, Deep Cherry Sunburst) i 1960 Les Paul Standard Reissue (Iced Tea Burst, Washed Cherry Sunburst). W ich przypadku na mahoniowy korpus naklejono nie tylko klonowy top ale także zewnętrzny fornir z klonu wzorzystego AAA. Wklejana mahoniowa szyjka ma odpowiednio profil 1959 Rounded Medium C i 60s SlimTaper, a na palisandrowej podstrunnicy umieszczono 22 progi Medium Jumbo.



Kolejną nową propozycją jest model 1960 Les Paul Special Double Cut Reissue (TV Yellow) charakteryzujący się korpusem i szyjką z mahoniu (profil 60s SlimTaper) oraz palisandrową podstrunnicą z 22 progami Medium Jumbo. Gitara została wyposażona w dwa pickupy Gibson Custom USA P-90 Soapbar, a do dyspozycji mamy też 3-pozycyjny przełącznik i po dwa pokrętła VOLUME i TONE. W instrumencie zamontowano historycznie zgodny mostek typu Wraparound zintegrowany ze strunociągiem i wyposażony w śruby pozwalające regulować intonację. W dwóch nowych gitarach znajdziemy strunociąg Maestro Vibrola, a są to modele 1964 SG Standard Reissue with Maestro Vibrola (Cherry Red) i 1963 Firebird V Reissue With Maestro Vibrola (Polaris White). Pierwszy z nich charakteryzuje się mahoniowym korpusem, jednoczęściową szyjką z klonu (profil 1960s SlimTaper) oraz palisandrową podstrunnicą (22 progi Medium Jumbo). W gitarze zamontowano dwa przetworniki Gibson Custombucker z niezależną regulacją głośności i barwy, 3-pozycyjny przełącznik oraz mostek tune-o-matic. Drugi z instrumentów wyróżnia się 9-częściową szyjką z mahoniu i orzecha, a ponadto oferuje mahoniowe „skrzydła” korpusu i palisandrową podstrunnicę (22 progi Medium Jumbo). W modelu tym zamontowano dwa pickupy Gibson USA Firebird Mini Humbucker z magnesami Alnico 5, a dla każdego z nich możemy niezależnie regulować głośność i barwę. Do dyspozycji mamy też 3-pozycyjny przełącznik, mostek Epiphone ABR-1 oraz klucze marki Kluson.



Wśród nowych instrumentów znalazł się jeszcze jeden „ognisty ptak”, a mianowicie model 1963 Firebird I Reissue w wykończeniu Cardinal Red. Tu także mamy do czynienia z 9-częściową szyjką z mahoniu i orzecha (konstrukcja neck-thru-body), mahoniowymi „skrzydłami” i palisandrową podstrunnicą. W modelu tym zamontowano jeden przetwornik Gibson USA Firebird Mini Humbucker z magnesami Alnico 5, pokrętła VOLUME i TONE, stały mostek zintegrowany ze strunociągiem (Wraparound Lightning Bar) oraz klucze Kluson w stylu banjo. Ostatnią nową propozycją jest 1962 ES-335 Reissue (Sixties Cherry, Vintage Burst) – gitara o korpusie semi-hollow wykonanym z klonu i topoli (5-warstwowy laminat). Blok centralny jest klonowy, a do ożebrowania użyto świerku. Instrument charakteryzuje się mahoniową szyjką o profilu 1960s SlimTaper C oraz palisandrową podstrunnicą. W modelu tym zamontowano dwa pickupy Gibson Custombucker z niezależną regulacją głośności i barwy, 3-pozycyjny przełącznik oraz mostek tune-o-matic ABR-1 z aluminiowym strunociągiem sztabkowym.


PRODUCENT: www.epiphone.com
Dystrybutorem produktów marki Epiphone jest Lauda Central Europe.