• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy sprzętowe

Jak wykorzystywać Solo MPA i Solo VLA firmy ART w studiu

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 23, 2024
ART Solo MPA i Solo VLA (fot. Applied Research and Technology)
ART Solo MPA i Solo VLA (fot. Applied Research and Technology)
Udostępnij

Na początku roku firma ART (Applied Research and Technology) zaprezentowała nową serię studyjnych procesorów sygnałowych – Solo. W jej skład wchodzi m.in. przedwzmacniacz Solo MPA oraz kompresor Solo VLA. Tego, jak zintegrować te dwa urządzenia ze posiadanym przez siebie setupem, którego „sercem” jest interfejs audio i komputer z programem DAW możemy dowiedzieć się z serii filmów instruktażowych, w którym ich najważniejsze cechy i możliwości przybliża Travis Shallow.

Oba jednokanałowe urządzenia, których dotyczy ten materiał wideo są zamknięte w obudowie rack 1U i wykorzystują lampę 12AT7. Przedwzmacniacz Solo MPA został zaprojektowany z myślą o obsłudze różnych źródeł dźwięku, a do dyspozycji mamy symetryczne wejścia typu XLR i jack 1/4” oraz wysokoimpedancyjne wejście instrumentalne. Oprócz pokrętła GAIN (0 – 40 dB) z możliwością podbicia zakresu o +20 dB, do dyspozycji mamy potencjometr IMPEDANCE pozwalający określić impedancję wejściową w zakresie od 600 Ohm do 80 kOhm. Na pokładzie mamy dodatkowo układ VOICE dający możliwość płynnego przechodzenia między stopniem tranzystorowym o niskim poziomie szumów i zniekształceń, a cieplejszym lampowym preampem mikrofonowym klasy A. Urządzenie wyposażono również w filtry LOW CUT i TILT EQ, włącznik zasilania Phantom +48V, odwracacz fazy i pokrętło MASTER OUTPUT oraz symetryczne wyjścia typu XLR oraz jack 1/4”. W kompresorze Solo VLA mamy możliwość regulacji takich typowych parametrów jak THRESHOLD, RATIO, ATTACK i RELEASE, jak również skorzystania z dodatkowych układów. VOICE pozwala wybrać między tranzystorowym kompresorem FET, a lampowym stopniem opto kompresora, natomiast pokrętło BLEND umożliwia określanie proporcji między sygnałem źródłowym a przetworzonym. Do dyspozycji mamy też przycisk BYPASS oraz potencjometr służący do regulacji poziomu wyjściowego, a także symetryczne wejścia i wyjścia typu XLR i jack 1/4”. Oba urządzenia są wyposażone w miernik VU oraz przełącznik poziomu dla gniazd ulokowanych na tylnej ściance (+4 dBu / -10 dBV).

W pierwszym filmie obejrzeć możemy typowy „unboxing” okraszony podstawowymi informacjami na temat obu urządzeń. W drugim klipie Travis Shallow przybliża cechy i możliwości przedwzmacniacza Solo VLA omawiając poszczególne elementy kontroli, odnosząc się przy tym do ich praktycznego wykorzystania w studiu i tego jakie efekty daje zmiana konkretnych parametrów. Pokazuje też w praktyce jak podłączyć do niego mikrofon i jak wyprowadzić sygnał z przedwzmacniacza do interfejsu audio. Trzeci film jest poświęcony kompresorowi Studio VLA i tak jak w przypadku klipu dotyczącego preampu, przybliżone zostały w nim możliwości przetwarzania sygnałów audio przy pomocy pokręteł i przełączników dostępnych na panelu. Także w tym przypadku Travis nie ogranicza się do suchego opisu, lecz mówi jak dane działanie wpływa na sygnał. Pokazuje on także jak połączyć ze sobą oba urządzenia aby sygnał z mikrofonu przechodził zarówno przez przedwzmacniacz jak i kompresor, trafiając następnie do interfejsu audio. O statnim klipie możemy zobaczyć jak Travis nagrywa gitarę akustyczną oraz partię wokalną używając mikrofonu podłączonego do Solo MPA, z któego sygnał trafia przez Solo VLA do interfejsu audio i programu DAW w komputerze.

1)

2) Solo MPA

3) Solo VLA

4)

PRODUCENT: www.artproaudio.com

Dystrybutorem produktów marki ART jest Arcade Audio.

- Advertisement -
TAGI: Applied Research and Technology, ART - testy i newsy, ART Solo MPA, ART Solo VLA, Solo MPA, Solo VLA
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

MESA/Boogie 90s Dual Rectifier (fot. MESA/Boogie)
NewsyNewsy sprzętowe

Jak wzmacniacz MESA/Boogie 90s Dual Rectifier wypada w metalowych klimatach?

Redakcja | TopGuitar maj 16, 2025
RCF RDNet (fot. RCF)
NewsyNewsy sprzętowe

RCF udostępnia nową wersję oprogramowania RDNet

Redakcja | TopGuitar maj 16, 2025
LTD TE-1007 Baritone Black Blast (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Jean Patton demonstruje gitarę LTD TE-1007 Baritone

Redakcja | TopGuitar maj 15, 2025
Morley Rex Brown Old Blue Wah (fot. Morley)
NewsyNewsy sprzętowe

Rex Brown Old Blue Wah firmy Morley i jego najważniejsze cechy

Redakcja | TopGuitar maj 15, 2025
Newsy

Paul McCartney, Elton John i Dua Lipa kontra AI. Brytyjczycy boją się amerykańskiego BigTechu

Maciej Warda | TopGuitar maj 15, 2025
NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Maciej Warda | TopGuitar maj 15, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?