• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
38
ImprezyReportaże i relacje

Jacek Królik odznaczony medalem Honoris Gratia!

G Lab Smooth Delay SD-1 (fot. G Lab)
NewsyNewsy sprzętowe

G Lab Smooth Delay SD-1 – limitowana oferta

Valeton GP-5 (fot. Valeton)
NewsyNewsy sprzętowe

GP-5 – kompaktowy multiefekt firmy Valeton

Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy sprzętowe

Tech 21 Geddy Lee Signature SansAmp

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 24, 2017
Tech 21 Geddy Lee
Udostępnij

Wśród tegorocznych nowości na zimowych targach NAMM 2017 w ofercie Tech 21 pojawiła się specjalna edycja słynnego preampu SansAmp zbudowana dla Geddy’ego Lee.

Znany z charakterystycznego stylu gry i z własnego, rozpoznawalnego brzmienia, Geddy Lee zaczął używać efektów Tech 21 w 2001 roku. Najpierw były to dwa preampy: SansAmp RBI oraz SansAmp RPM. Znakomicie zdawały swój egzamin, zajmując ważne miejsce w rigu Geddy’ego, ale przyszedł czas na połączenie wszystkich pomysłów i preferencji basisty w jednym urządzeniu. Mamy tutaj do czynienia z dwoma odseparowanymi równoległymi przedwzmacniaczami dla wykreowania dwóch niezależnych sygnałów wychodzących z urządzenia. Ten pomysł oszczędza miejsce i umożliwia szybszą i łatwiejszą kontrolę nad brzmieniem, bez żadnych kompromisów wobec niego. W obudowie rack 1U zaimplementowano zatem dwa tory (drive – przesterowany i deep – czysty) kształtujące sygnał w nieco inny sposób dla uzyskania bogatego brzmienia, będącego wynikiem połączenia barwy czystej i przesterowanej (kanały można miksować potencjometrami level 1 i level 2). Sekcję drive preampu oparto prawie dokładnie na konstrukcji SansAmp RBI, którą Lee dokładnie zna od lat. W rezultacie powstało urządzenie, które nie tylko zapewni fanom Rush możliwość ukręcenia dźwięków znanych z ulubionych albumów, ale oferuje wszystkim innym basistom praktyczny sposób na znalezienie swojego własnego, oryginalnego tonu. Na ciekawym panelu przednim znajduje się szereg główek potencjometrów, które pozwalają nam na bardzo wiele, jeżeli chodzi o kreowanie mocnego, charakterystycznie ukształtowanego brzmienia. Mamy zatem regulatory drive i blend, semiparametryczny korektor „szeroko pojętego” pasma środkowego (od 170 do 3 kHz), z możliwością cut/boost w zakresie 12 dB, a także nieuniknioną kontrolę bass i treble. Drugi kanał ma po prostu regulację saturation dla zawartości niskich częstotliwości, no i oczywiście kontrolę głośności (level 2). Kanały mają własne wyjścia: 6,3 mm jack lub XLR direct out, wejścia 6,3 mm jack, gniazdo dla tunera oraz jeden układ pętli efektów. Ma także dwa wejścia z przełącznikiem A/B dla natychmiastowej wymiany gitary basowej z funkcją –20 dB. Aby posłuchać, jak bardzo możemy zbliżyć się do brzmienia basisty Rush, poszukajcie na YouTubie filmików z prezentacją SansAmp GED-2112 albo uwierzcie mi na słowo, że można bardzo. Geddy Lee od lat nie używa wzmacniaczy na scenie, a ten fakt pozwala nam na preampie GED-2112 rozpocząć i zakończyć poszukiwania brzmienia Geddy’ego – i to w rozsądnej cenie.

Tech 21 Geddy Lee

TAGI: GED-2112, Geddy Lee, Tech 21 - testy sprzętu i newsy, Tech 21 GED-2112, Tech 21 Geddy Lee SansAmp GED-2112
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Newsy

Marcin Lisak z Nanosojuz: „Niewiele jest piękniejszych rzeczy niż brzmienie fuzza wpiętego w rozkręcony lampowy wzmacniacz!”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Zespół jazz fusion wziął się za „Black Hole Sun” Soundgarden – było zabawnie

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025
Line 6 Catalyst CX (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Wzmacniacze Catalyst CX firmy Line 6 – przypomnienie najważniejszych cech

Redakcja | TopGuitar maj 31, 2025
NewsyNewsy artystyczne

O.N.A. w końcu na streamingach! Kultowe albumy i przeboje już dostępne online

Maciej Warda | TopGuitar maj 30, 2025
Newsy

Ted Nugent: „Jeśli wybrałbyś Drake’a zamiast prawdziwego rocka, to chyba już nie jesteś facetem – i przy okazji sprawdź sobie słuch”

Maciej Warda | TopGuitar maj 28, 2025
LTD EC-01FT Charcoal Burst Satin Teardrop (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

LTD EC-01FT Charcoal Burst Satin Teardrop – najważniejsze cechy i brzmienie

Redakcja | TopGuitar maj 28, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?