• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
PoradyPorady sprzętoweSprzętSprzęt-Porady

Asystent zakupowy: Home recording TG 2/2018

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lut 14, 2018
Udostępnij

Rozpoczynasz przygodę z nagrywaniem lub planujesz rozbudowę domowego studia, ale nie wiesz, co kupić? Polecane przez nas produkty to sprawdzone rozwiązania, których jakości i funkcjonalności możecie być pewni!

 

M-Audio BX5 D3

Aktywne monitory studyjne pochodzące z najnowszej generacji rodziny BX. Odsłuchy BX5 D3 są wyposażone w głośniki o średnicy 5 cali (woofer z kewlarową membraną) i 1 cal (przetwornik wysokotonowy z jedwabną kopułką) napędzane wzmacniaczami o mocy odpowiednio 60 W (LF) i 40 W (HF). Z tweeterem powiązany jest falowód, który w wersji D3 ma nowy profil (a razem z nim cały front). Monitory wyposażono w zwrotnicę o punkcie podziału pasma 2,5 kHz, a model BX5 D3 charakteryzuje się pasmem przenoszenia 52 Hz – 35 kHz. Odsłuchy udostępniają wejścia typu XLR i jack 1/4 cala, regulację głośności oraz przełącznik acoustic space z ustawieniami flat, –2 dB i –4 dB. Otwór systemu bass-reflex jest ulokowany z tyłu.

Cena: 550 PLN/szt.

Dystrybucja: Audiostacja

 

Audix CX-112

- Advertisement -

Wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy o charakterystyce kardioidalnej, który można wykorzystywać w studiu do zarówno do rejestracji ludzkiego głosu (wokalistek i wokalistów oraz chórów), jak również do nagrywania rozmaitych instrumentów akustycznych czy zbierania sygnałów z gitarowych zestawów głośnikowych. CX-112 charakteryzuje się pasmem przenoszenia 20 Hz – 20 kHz, impedancją 200 Ohm i maks. SPL 135 dB. Mikrofon wymagający zasilania Phantom (48-52 V) wyposażono w filtr górnoprzepustowy i tłumik pad (–10 dB). Mosiężny korpus jest pokryty czarną farbą.

Cena: ok. 1140 PLN

- Advertisement -

Dystrybucja: Lauda Audio

 

Midas 502

Ten przedwzmacniacz mikrofonowy w formacie 500 to moduł wykorzystujący m.in. filtry znane z konsolety XL4. Do dyspozycji mamy regulację czułości wejściowej, zasilanie Phantom +48V, przełącznik fazy oraz regulację poziomu wyjściowego. Pokrętła input gain i output gain otoczone są diodami LED pełniącymi rolę wskaźnika. Preamp 502 wyposażono też w filtr dolno- i górnoprzepustowy (każdy z włącznikiem oraz pokrętłem służącym do określenia częstotliwości granicznej). Standardowo wyjście modułu 502 jest symetryzowane elektronicznie – tak samo jak w konsoletach firmy Midas. Dostępny na panelu przycisk TX pozwala zmienić to i wybrać wyjście symetryzowane tranzystorowo.

Cena: 3579 PLN

Dystrybucja: SoundTrade

 

Zoom LiveTrak L-12

Urządzenie łączące w sobie kilka różnych funkcji – kompaktową konsoletę cyfrową, wielościeżkowy rejestrator, interfejs audio oraz rozbudowaną sekcję monitoringu. LiveTrak L-12 udostępnia dwunastokanałowy mikser (osiem mono, dwa stereo) z dostępnymi w każdym torze korektorem, filtrem HPF i efektami reverb/delay. W kanałach mono mam też kompresor. Do dyspozycji mamy wejścia mic/line typu combo XLR/jack, wejścia liniowe typu jack 1/4 cala i cinch. L-12 udostępnia też wyjścia master (L, R) [XLR], wyjścia monitorowe (L, R) oraz pięć wyjść słuchawkowych – każde z przypisanym potencjometrem głośności. Na każde z wyjść słuchawkowych możemy podać zupełnie inny miks. Rejestrator audio z sekcją transportu umożliwia jednoczesne nagrywanie maksymalnie czternastu śladów (przy 44,1 lub 48 kHz) i odtwarzania dwunastu. Jako nośnik wykorzystywana jest karta pamięci SD, SDHC lub SDXC, a materiał jest zapisywany w formacie WAV. LiveTrak L-12 może pracować również jako interfejs audio (14 in/4 out). Urządzenie oferuje ponadto wbudowany mikrofon talkback, metronom, możliwość zapisywania i przywoływania scen oraz porty USB2.0 typu A i B.

Cena: ok. 2540 PLN

Dystrybucja: Sound Service

 

RCF Ayra 8

Dwudrożne aktywne odsłuchy wyposażone w ośmiocalowy woofer z kompozytową membraną oraz jednocalowy przetwornik wysokotonowy połączony z falowodem. Głośniki są napędzane końcówkami o mocy odpowiednio 80 W RMS (LF) i 30 W RMS (HF). Ważące ponad 12 kg monitory bliskiego pola wyposażono w gniazda wejściowe trzech typów – XLR, TRS i RCA. Do dyspozycji mamy ponadto pokrętła input sensitivity i HF trim (–2/–1/0/+1 dB). Odsłuchy zamknięte w obudowie bass-reflex (otwór z przodu) charakteryzują się pasmem przenoszenia 45 Hz – 20 kHz oraz maksymalnie SPL 110 dB. Wyposażono je w zwrotnicę o punkcie podziału 1,8 kHz.

Cena: 1175 PLN/szt.

Dystrybucja: Arcade Audio

 

Audio-Technica PRO37

Mikrofon małomembranowy, który z powodzeniem sprawdzi się zarówno w studiu, jak i w zastosowaniach live. PRO37 można wykorzystać podczas nagrywania/nagłaśniania gitary akustycznej, perkusji (jako overhead) czy fortepianu, a także grup wokalnych. Kardioidalny mikrofon pojemnościowy (Phantom 11–52 V) charakteryzuje się pasmem przenoszenia 30 Hz – 15 kHz, czułością –42 dB (7,9 mV) re 1 V @ 1 Pa, impedancją 200 Ohm i maks. SPL 141 dB (1 kHz @ 1% THD). Długość mikrofonu to 99 mm, a jego średnica wynosi 21 mm. PRO37 wyposażono w gniazdo XLR, a w komplecie z nim otrzymujemy uchwyt do statywu i osłonę przeciwwietrzną.

Cena: 925 PLN

Dystrybucja: Konsbud Audio

TAGI: home recording
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

PoradyPorady muzyczne

Jak szybko nauczyć się grać na gitarze?

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Sprzęt

„Telecaster Rib” – dolegliwość użytkowników Fendera Telecastera

Maciej Warda | TopGuitar mar 11, 2025
Sprzęt

Yvette Young o skutkach używania kiepskich wzmacniaczy: „To jak zmasakrowanie naprawdę dobrego pliku audio”

Maciej Warda | TopGuitar mar 6, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?