• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

Boss PH-3 Phase Shifter

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 18, 2011
Udostępnij

Autor: Maciek Warda

To jedna z wielu kostek w kolekcji Bossa, ale tak jak każda z osobna, stanowi wyśmienite narzędzie kształtowania dźwięku, a oferuje znacznie więcej, niż można wywnioskować z jej nazwy.

Decyzja o zakupie phasera zazwyczaj wiąże się ze zrozumieniem jego istoty, a więc różnicy wobec flangera, który daje z pozoru podobny efekt, lecz opiera się na innej zasadzie działania. Kto wsłuchuje się w brzmienie, szybko usłyszy, że phaser jest po prostu ostrzejszy. Flanger, ze względu na większe i bardziej uniwersalne możliwości modulacji, jest trochę bardziej popularny, ale z drugiej strony nie wyobrażam sobie podłogi żadnego miłośnika efektów bez phasera w kostce. Charakterystyczne dla tego rodzaju efektu jest przemiatanie spektrum częstotliwości w górę i w dół, co powoduje, że składowe harmoniczne sygnału są na przemian wzmacniane i osłabiane.
Omawiany Boss znacznie poszerza typowe możliwości phasera, o czym dane mi było się przekonać. Parametry dźwięku mamy pod kontrolą za pomocą trzech potencjometrów i jednego przełącznika obrotowego. Rate to szybkość efektu – kiedy pokrętło jest „zakręcone”, efekt pozostaje nieaktywny, Depth odpowiada za zmianę głębokości działania filtra, a Res to siła efektu, który w położeniu maksymalnym może nawet lekko przesterowywać sygnał. Ostatnie pokrętło to przełącznik Stage, którym wybieramy typ modulacji. Mamy tu do wyboru cztero-, sześcio-, dziesięcio- lub dwunastostopniowy efekt (chodzi o ilość wewnętrznych układów zatrudnionych do przesuwania fazy) oraz tryby Fall, Rise (zmieniają kształt fali) i Step, dający już kompletnie spektakularne efekty, nie do uzyskania w innych phaserach! Ten ostatni generuje bowiem zmiany brzmienia skokowo, a nie płynnie, zabierając nas w rejony dostępne do tej pory dla najdziwniejszych konstrukcji z rodziny ring modulatorów. Pod tym względem Boss PH-3 to więc bardzo ciekawy efekt. Nawet standardowe ustawienia nie pozostawiają wątpliwości co do jakości brzmienia – kto lubi phasery, będzie zachwycony. Aby przejść do funkcji Tap Tempo, należy przytrzymać pedał wciśnięty przez dwie sekundy, by potem nabić pożądane tempo nogą.
Kostka posiada naturalnie jackowe wejście i wyjście oraz dodatkowe gniazdo dla kontroli urządzenia dodatkowym pedałem ekspresji. Baterię 9 V chowamy jak zwykle pod ruchomą nakładką włącznika, którą otwieramy charakterystycznym czarnym pokrętłem; dokupując odpowiedni zasilacz, mamy możliwość napędzania urządzenia prądem zmiennym prosto z sieci.

Podsumowanie
PH-3 Phase Shifter to absolutna klasyka wśród tego typu brzmień, połączona z paroma nowatorskimi rozwiązaniami. Z pewnością znajdzie stałe miejsce w pedalboardach – także u basistów!

Cena: 440 PLN
Sprzęt dostarczył: Roland Polska • www.rolandpolska.pl
Producent: www.bossus.com

TAGI: BOSS – Testy sprzętu i newsy, efekt
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?