• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

Danelectro Cool Cat! Fuzz V2

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 24, 2011
Udostępnij

Autor: Maciek Warda

Seria Cool Cat! to największe z rodziny efektów Danelectro, ale mimo to zachowują one typowe gabaryty kostek z naszego pedalboardu. Przyjrzyjmy się efektowi fuzz jednej z najbardziej rozpoznawanych marek w branży.

Pewnie wszyscy, którzy interesują się gitarami, słyszeli o Danelectro jako o jednym z pionierskich producentów gitar elektrycznych. To prawda – firma powstała w 1947 roku, a w 1954 stała się znana z powodu swoich instrumentów solid body z singlowymi przetwornikami tylu lipstick. Dzisiaj oferta produktów Danelectro opiera się głównie na sentymencie do tych czasów; producent zamknął nowoczesną elektronikę i technologię w obudowach i kształtach rodem z lat 50. Tak też przedstawia się nasz przester. Na pierwszy rzut oka wydaje się nieco dziecinny – zdanie to zmienimy już po bliższych oględzinach, a po włączeniu zasilania będzie towarzyszyć nam czysta radość! Wbrew pozorom obudowa efektu jest metalowa; a potencjometry umiejscowiono w tylnej ściance, ponad gniazdami wejścia, wyjścia i zasilania. W stu procentach zabezpiecza to efekt przed uszkodzeniami i zapewnia jego bezawaryjność i długowieczność.
Jak przystało na stylizację old fashion, jest to konstrukcja analogowa i prosta. W wypadku zasilania z baterii już po około pięciu godzinach potrzebna będzie jej wymiana, polecam więc używanie zasilacza – szczególnie na koncertach (niestety, nie ma go w zestawie).
Szkoda, że logo serii i cała grafika to zwykłe naklejki, ale to jedyna rzecz, do jakiej można mieć tu zastrzeżenia i to tylko wówczas, jeśli przyjrzymy się efektowi z bliska.
Do regulacji charakteru brzmienia służą cztery potencjometry: Level (głośność), Treble/Bass (dwa w jednym – potencjometry koncentryczne) oraz Gain, regulujący nasycenie dźwięku efektem. To nie wszystko – pod pokrywą baterii znajdziemy potencjometr czułości wejścia oraz trójpozycyjny przełącznik presetów brzmienia, opierający się na diodach LED obcinających piki sygnału. Daje to inny sustain, poziom kompresji i ostatecznie różne brzmienia. Tryb truebypass uruchamiamy nożnym przełącznikiem w kolorze obudowy, a niebieska dioda LED informuje, kiedy fuzz jest włączony. Brzmienie efektu można określić jako vintage’ową mieszankę brytyjskiego rocka i indie, choć bardziej industrialne klimaty i brzmienie w stylu Franka Zappy również nie są mu obce. I jeszcze jedno: niespotykanie korzystny stosunek jakości do ceny!

Podsumowanie
Jeśli Szanowni Czytelnicy swojej gry i twórczości nie określają wyłącznie mianem „samo zło”, to gorąco zachęcam do bliższego kontaktu z tym Cool Catem! Ubarwi on naszą podłogę, odmłodzi wizerunek i jednocześnie wyposaży w rasowy przester z charakterem.

Cena: 209 PLN
Sprzęt dostarczył: Warwick • www.warwick.pl
Producent: www.coolcattone.com

TAGI: Cool Cat, efekt, WARWICK - Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Maciej Warda | TopGuitar cze 20, 2025
Sprzęt

Matteo Mancuso – dlaczego postawił na Yamahę, a nie Gibsona?

Maciej Warda | TopGuitar cze 8, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?