• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

NewsyNewsy artystyczne

Josh Homme zagrał koncert w katakumbach pełnych ludzkich szczątków

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

Fostex PM-1 MkII

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano sty 5, 2012
Fostex PM-1 MkII
Udostępnij

Autor: Maciek Warda

Ciekawe i niedrogie monitory bliskiego pola pozwalają cieszyć się nieskazitelną jakością muzyki, jak i umożliwiają skuteczne miksowanie efektów home recordingu.

Tak zwane bliskie pole, do którego odnosi się opisywany produkt, to po prostu wybrniecie z sytuacji, w której zmuszeni jesteśmy zadbać o ustrój akustyczny całego pomieszczenia. Ustawiając takie monitory w odległości 1 metra od nas, do pewnego stopnia niwelujemy ten problem. Pamiętajmy jednak, że każdych nowych monitorów należy nauczyć się słuchać. Nawet ich zupełnie liniowa charakterystyka może ulec zakłóceniom przez kąt ich ustawienia względem siebie, rezonans elementów, na których stoją, czy choćby wilgotność w pomieszczeniu, że o jego kształcie nie wspomnę. Nasze Fosteksy to monitory aktywne posiadające dwa wzmacniacze po 120 W, pracujące jednak w trybie bi-amp i rozdzielające moc odpowiednio: dla niskich pasm 75 W, dla wysokich 45 W. Każda z kolumn PM-1 MkII wyposażona jest w 25-milimetrowy głośnik wysokotonowy, 160-milimetrowy głośnik szerokopasmowy oraz dwa bass-refleksy. Przenoszą one pasma w zakresie od 50 Hz do 20 kHz i w niewielkim pokoju powinny w zupełności zaspokoić nasze potrzeby, nawet w ich audiofilskim zakresie. Membrana głośnika szerokopasmowego wykonana jest z największą pieczołowitością – materiałem są odpowiednie włókna aromatycznego poliamidu termicznie połączone z pozostałymi pracującymi elementami głośnika, których wykonanie to według producentów powód do dumy firmy Fostex. Kolumny na tylnej ścianie posiadają regulację Gain i… radiator sugerujący intensywną pracę transformatorów. Same kolumny są odpowiednio ciężkie (11 kg), zbudowano je ze sklejki, którą pokryto ekskluzywnym, czarnym lakierem wykończonym na wysoki połysk. Dzięki takiemu wykończeniu monitory te będą stanowiły dopasowany element wystroju naszego wnętrza.
Charakterystyka liniowa oznacza, że wykres między osiami decybeli i częstotliwości to linia prosta – na każde pasmo przypada taka sama głośność. Monitory Fosteksa również się taką charakteryzują. Być może ich dół nie snuje się masywnie po podłodze, ale i tak jest bardziej plastyczny niż w kultowych (z zupełnie innych powodów) odsłuchach Yamaha NS-10M. Neutralny balans pasm jest zachowany przy różnych gatunkach muzycznych i różnych instrumentariach, a zestaw, czego należało się spodziewać, okazał się czuły na jakość nagrań i oddawał wszelkie niedostatki kompresji MP3. Po dodaniu głośności całe spektrum nie zmienia balansu częstotliwości względem siebie, ale słychać za to coraz bardziej wpływ akustyki pomieszczenia.

Podsumowanie
Silnej pozycji firmy Fostex, jaką wyrobili sobie konsekwencją i jakością oferowanych produktów, nic nie jest w stanie zagrozić. PM-1 MkII to dobry wybór dla każdego, kto lubi posłuchać głośnej muzyki z komputera lub zamierza pobawić się w miksowanie lub masterowanie swoich demówek. To profesjonale, wielozadaniowe kolumny za naprawdę niewielkie pieniądze.

Specyfikacja
Odbiornik NE 100 S
Frequency response – 50 Hz – 20 kHz wolne pole ±2 dB
Signal to noise ratio – >93 dB
THD – <0,007% @ 30 W, 8Ω 20 Hz – 20 kHz
Maksymalne SPL – >105dB
Korekcja na wejściu – zbalansowane XLR oraz ¼” jack combo
Moc na wyjściu – 75 W RMS LF oraz 45 W RMS HF
Wymagane zasilanie – 58 W
Kolor – czarny
Wymiary – 215 × 283 × 380 mm
Waga – 11 kg

Cena: 999 PLN
Sprzęt dostarczył: www.megamusic.pl
Strona producenta: www.fostexinternational.com

TAGI: Fostex
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Sprzęt

Matteo Mancuso – dlaczego postawił na Yamahę, a nie Gibsona?

Maciej Warda | TopGuitar cze 8, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?