• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyNajbliższe imprezy

Metallica wraca do korzeni i zagra na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Artykuły o artystachArtyści

Alexi Laiho miał niesamowity słuch i… był bardzo nieśmiały

Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

NewsyNewsy artystyczne

Dave Navarro o niespodziewanym końcu Jane’s Addiction: „Ten koncert, 13 września w Bostonie, zakończył wszystko”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

MXR M 195 Noise Clamp

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lis 21, 2011
Udostępnij

Niezbyt popularny efekt, o którym często niesłusznie zapominamy, kompletując łańcuch kostek. Jeden z niewielu o tak jasno sprecyzowanej funkcji i skuteczności, zarówno dla gitarzystów, jak i basistów.

Bramka szumów to pewna ekstrawagancja w wyposażeniu gitarzystów i basistów, ponieważ nie leży ona zazwyczaj na pierwszych miejscach naszych najważniejszych zakupów. Przedkładamy nad nią zazwyczaj dobry kabel, dobry delay czy dobry przester. I tutaj właśnie zaczyna się rola urządzeń typu noise gate, wymyślonych po to, by ulżyć i tak steranym uszom słuchaczy i naszym nerwom. Chyba każdy doświadczył na dużej mocy wzmacniacza i kanale lead niechcianych pisków, brumów, sprzężeń – i to w najmniej odpowiednich momentach. Jeśli na prawdę lubimy hi-gainową jazdę, a jednocześnie chcemy brzmieć precyzyjnie i grać ściśle określone riffy i frazy, to urządzenie wycinające te niechciane zgrzyty powinniśmy dodać do naszego wyposażenia. Jednym z kilku dostępnych na rynku jest właśnie Noise Clamp. Efekt ma najmniejsze wymiary dostępne u MXR-a i, jak zdążyliśmy się już przyzwyczaić, stanowi zwartą, zgrabną kostkę, która cieszy oko i na pewno znajdzie dla siebie kącik w naszym pedalboardzie. Jedyne pokrętło na pokładzie nazwano Trigger; obsługuje ono parametr Treshold, czyli górny poziom sygnału; wszystko co poniżej niego ma zostać całkowicie wycięte. Mamy tu możliwość odcinania sygnału o głośności do 26 dB, co pozwala w zasadzie całkowicie wyeliminować sprzężenia, nie mówiąc o szumach i brumieniach wynikających z pętli masy, kiepskiej jakości kabli, wtyków czy wrażliwości lamp wzmacniacza na jakość dostarczanego do nich prądu. W praktyce wygląda to tak, że wychodzimy na półkę już z ustawionym wstępnie poziomem odcięcia i jeśli się da, to na próbie dźwięku dopasowujemy do dokładnie do tego, co dzieje się na scenie. Jeśli zrobimy to dokładnie, nie będzie po prostu możliwości, aby przy grze na full tego, co chcemy wycisnąć ze wzmacniacza, bramka wyciszała choćby ułamek naszych riffów lub solówek. Jeszcze raz, łopatologicznie: jeśli efekt jest włączony, to dezaktywuje się, gdy dostanie sygnał odpowiednio głośny (czyli taki, jaki założyliśmy, że będzie idealny do naszej dynamiki na scenie). Duża niebieska dioda LED informuje o trybie pracy MXR-a, a mniejsza zielona, podpisana Gate, pokazuje, kiedy układ faktycznie wycina sygnał. Efekt posiada gniazda In/Out oraz Send i Return dla pętli efektów. Pod spodnią płytką M 195 jest jeszcze opcja Bypass Mode. W przypadku Loop Bypass wyłączenie efektu powoduje bypass pętli Send/Return. W analogicznej sytuacji w trybie Loop On pętla ta jest nadal aktywna. Informacja praktyczna: bramkę szumów wpinamy na początku naszego łańcucha efektów, by jedynie właściwy, chciany przez nas dźwięk poddawany był dalszej obróbce przez pozostałe efekty.

Podsumowanie
Noise Clamp to więcej niż bramka szumów, pozwala bowiem zachować punktowe staccatto lub precyzję riffów nawet przy maksymalnym wysterowaniu preampów. Wydaję mi się, że Metallica i wiele innych kapel nie brzmiałoby tak siarczyście, gdyby nie właśnie tego typu efekty…

Cena: 569 PLN
Strona dystrybutora: www.warwick.de
Strona producenta: www.jimdunlop.com

TAGI: MRX, Noise Clamp
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?