• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

NewsyNewsy artystyczne

Joe Perry ogłasza trasę koncertową Joe Perry Project z gwiazdami w składzie

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

Pedały głośności Bespeco VM

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 12, 2011
Udostępnij

Autor: Maciek Warda

Odświeżona seria VM to trzy modele o symbolach VM 10, VM 12 i nieco bardziej zaawansowany VM 14. Powinien mieć je każdy, kto z obsługą głośności gitary wychodzi poza ustawienie jej na stałe w pozycji maksymalnej.

Oto kolejny przykład włoskiej myśli technicznej. Firma produkująca elektronikę i systemy audio oraz akcesoria i case’y instrumentalne odświeżyła ofertę pedałów głośności dla gitarzystów i nie tylko. Pedały głośności to jedne z najprostszych – o ile nie najprostsze – kontrolery gitarowe. Ich rola ograniczona jest bowiem zazwyczaj do zmiany poziomu sygnału docierającego do wzmacniacza. Służą więc jako alternatywa dla pokrętła Volume zamontowanego w gitarze. Niektórzy lubią stosować efekty fade in i fade out podczas popisów na gryfie – być może wygodniej będzie im operować głośnością za pomocą pedału. Po drugie, potencjometry w gitarach elektrycznych potrafią działać nierównomiernie i mieć w swoim zakresie przedziały szybkiego i wolnego działania. Poza tym, takie pokrętła w preampach gitar akustycznych są z reguły małe i trudno precyzyjnie ustawić w nich idealny poziom. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi firma Bespeco, oferująca trzy wersje tego samego kontrolera. Są one wykonane z trwałego materiału ABS, charakteryzującego się dużą udarnością oraz twardością, co czyni je idealnymi narzędziami do intensywnego wykorzystywania. Oparte są na najwyższej klasy mechanicznym przetworniku zapewniającym stuprocentowy brak szumów, a rozwiązania praktyczne to antypoślizgowa guma z wierzchu i możliwość montowania rzepami do podłogi. Najprostszy z nich, VM 10, jest monofoniczny i wyposażony na stałe w przewód do wzmacniacza. Posiada zatem tylko jedno gniazdo jack, w które wpinamy nasz kabel z gitary lub odbiornika, jeśli używany systemu bezprzewodowego. Model VM 12 posiada już dwa żeńskie gniazda typu jack, co umożliwia transmisję sygnału od pedału do wzmacniacza przewodem dowolnej długości. VM14 jest już całkowicie stereofoniczny (posiada aż cztery gniazda jack) i ma na pokładzie potencjometr, dzięki któremu ustalamy minimalny poziom głośności instrumentu przy minimalnym położeniu pedału (gdy jest zamknięty). Urządzenie takie musi mieć oczywiście odpowiednią rezystancję, by, już przysłowiowo, nie cięło góry.
Bespeco, stosując uniwersalną wartość 100 kOhm, dobrą dla instrumentów pasywnych i aktywnych, wyszło z tego zdecydowanie obronną ręką. Żadnych strat sygnału, żadnych szumów i płynna praca pedału równomiernie zmieniająca głośność.

Podsumowanie
Każdy, kto zdecyduje się na zakup pedału Bespeco, na pewno nie zbiednieje – urządzenia te są tanie, a ich jakość i działanie nie wzbudzają absolutnie żadnych zastrzeżeń.

Cena: VM 10 – 81 PLN , VM 12 – 82 PLN , VM 14 – 104 PLN

Sprzęt dostarczył: Lauda Audio • www.lauda-audio.pl
Producent: www.bespeco.it

 

TAGI: Bespeco
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?