• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętZestawienia sprzętu

Czym różnią się interfejsy SSL2, SSL2+ i SSL12 firmy Solid State Logic?

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano kwi 24, 2024
SSL2, SSL2+ i SSL12 (fot. Solid State Logic)
SSL2, SSL2+ i SSL12 (fot. Solid State Logic)
Udostępnij

Od niedawna, w ofercie brytyjskiej firmy Solid State Logic znajdują się interfejsy audio skierowane do osób zajmujących się nagrywaniem dźwięku w domowym studiu. Do wyboru mamy trzy modele różniące się m.in. liczbą obsługiwanych kanałów wejściowych i wyjściowych oraz dostępnymi funkcjami. Zobaczmy co dokładnie one oferują…

We wszystkich trzech interfejsach audio firma Solid State Logic zamontowała opracowane przez siebie analogowe przedwzmacniacze – po dwa w modelach SSL2 i SSL2+ oraz cztery w większym SSL12. Sygnały pochodzące z różnych źródeł są wprowadzane przez gniazda typu combo [XLR/jack], a w każdym z analogowych torów wejściowych znajdziemy też włącznik zasilania Phantom +48V oraz pokrętło służące do regulacji czułości wraz z diodowym miernikiem.

Bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w wytwarzaniu sprzętu studyjnego, firma Solid State Logic postanowiła wyposażyć swoje interfejsy w coś specjalnego, co nawiązywałoby do owego dziedzictwa. Mowa tu o układzie Legacy 4K, włączanym niezależnie dla każdego z analogowych torów wejściowych (dwóch w SSL2/SSL2+, czterech w SSL12). Po aktywacji, układ ten zapewnia koloryzację sygnału w analogowym stylu, inspirowaną klasycznymi. wielkoformatowymi konsoletami SSL z serii 4000. Efekt ten objawia się podbiciem góry pasma przy jednoczesnym rozjaśnieniu sygnału i lekkim zniekształceniu harmonicznych. Poza elementami kontroli wspólnymi dla całej trójki, największy z interfejsów oferuje w każdym z czterech kanałów filtr górnoprzepustowy (75 Hz, 18 dB/okt.).

SSL12 (fot. Solid State Logic)

Do wejść dostępnych w modelach SSL2 i SSL2+ można podpiąć zarówno mikrofon, jak również syntezator czy inne źródło sygnału o poziomie liniowy, a nawet gitarę elektryczną. Do wyboru trybu pracy (LINE, HI-Z) służą w nich odpowiednie przełączniki. W większym SSL12 cztery wejścia typu combo obsługują mikrofony i sygnały o poziomie liniowym, natomiast do bezpośredniego podłączenia gitary lub basu służą dwa oddzielne wejścia instrumentalne.

SSL2+ (fot. Solid State Logic)

Interfejsy audio firmy Solid State Logic komunikują się z komputerem przez port USB typu C obsługując częstotliwości próbkowania do 192 kHz. Najmniejszy z modeli obsługuje po dwa kanały wejściowe i wyjściowe, a w SSL2+ mamy do dyspozycji jeszcze dwa dodatkowe kanały wyjściowe. W największym SSL12 liczba obsługiwanych kanałów to maksymalnie 12 IN/8 OUT. W interfejsie SSL2 mamy do dyspozycji parę wyjść liniowych i jedno wyjście słuchawkowe. W zamkniętym w takiej samej obudowie, ale bardziej rozbudowanym SSL2+ para wyjść typu jack 1/4” została zdublowana przez gniazda typu cinch. Poza tym do dyspozycji mamy drugą parę wyjść tego typu (3-4) oraz dwa wyjścia słuchawkowe. Największy model SSL12 udostępnia cztery wyjścia typu jack 1/4”, do których możemy podłączyć np. dwie pary monitorów odsłuchowych. Do dyspozycji mamy też dwa wyjścia słuchawkowe. Wszystkie te gniazda przystosowano do obsługi sygnałów CV. Interfejsy SSL2+ i SSL12 zostały wyposażone w złącza MIDI, a w największym modelu do dyspozycji mamy dodatkowo cyfrowe, optyczne wejście ADAT (8 kanałów/48 kHz, 4 kanały/96 kHz, 2 kanały/192 kHz) oraz wbudowany mikrofon Talkback z włącznikiem.

SSL2 (fot. Solid State Logic)

Wszystkie trzy interfejsy są wyposażone w duże pokrętło MONITOR LEVEL oraz oddzielne potencjometry obsługujące wyjścia słuchawkowe. W dwóch mniejszych dostępne jest pokrętło MONITOR MIX powiązane z funkcję monitoringu bezlatencyjnego, natomiast w SSL12 jej obsługa odbywa się z poziomu aplikacji SSL 360° dla komputerów PC i Mac. Program ten daje ponado dostęp do rozbudowanego miksera oraz innych funkcji.

Do interfejsów dodawany jest pakiet oprogramowania SSL Production Pack, w którego skład wchodzi m.in. program Ableton Live 11 Lite oraz wtyczki Vocalstrip 2 i Drumstrip firmy Solid State Logic. Znajdziemy w nim także innymi instrumenty wirtualne BFD Player (+ biblioteka Pop Essentials LE), AAS Session Bundle [Ultra Analog Session, Strum Session i Lounge Lizard Session] oraz Native Instruments Hybrid Keys oraz kolekcję Komplete Start tego samego producenta, obejmującą kilkanaście instrumentów i efektów. Do tego dochodzą jeszcze programy IK Multimedia AmpliTube 5 SE i Celemony Melodyne Essential, a także ograniczony czasowo dostęp do takich aplikacji jak Sonarworks SoundID Reference, Antares Auto-Tune Unlimited i Output Arcade oraz pakietu SSL Complete. Ostatnim elementem jest biblioteka próbek Loopcloud.

Interfejsy SSL2 i SSL2+ dostępne są nie tylko jako samodzielne produkty, ale także jako elementy pakietu SSL Recording Pack. W jego skład wchodzą dodatkowo mikrofon pojemnościowy SMC-80 z uchwytem elastycznym i kablem oraz słuchawki SHP-20.

PRODUCENT: solidstatelogic.com

- Advertisement -

DYSTRYBUTOR: commercialaudio.pl

TAGI: Solid State Logic, SSL12, SSL2, SSL2+
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

SSL ALPHA 8 (fot. Solid State Logic)
NewsyNewsy sprzętowe

Do czego można wykorzystać konwerter SSL ALPHA 8?

Redakcja | TopGuitar kwi 22, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Commercial Audio – warsztaty z produkcji muzycznej w Poznaniu

Redakcja | TopGuitar kwi 11, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Tygodnik

Tygodnik 12/2025 (344)

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?