• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

T-Rex Squeezer

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano paź 19, 2011
Udostępnij

Autor: Maciek Warda

Wśród szerokiego zestawu efektów z tej duńskiej firmy kompresor zajmuje miejsce szczególne. Rzadko bywa, że mała kostka ma w sobie prawdziwy lampowy tor i przy tym pasuje zarówno do gitar i basów.

Wnętrzności efektu ukryto w solidnym blaszanym boksie, który zapewnia im ochronę przed pogodowymi i mechanicznymi niebezpieczeństwami czyhającymi na zewnątrz. Oldschoolowe główki potencjometrów wydają się być umiejscowione niebezpiecznie blisko footswitcha, ale to tylko złudzenie – ten ostatni wystarczająco wystaje ponad pokrętła, by nie deptać ich podczas aktywacji efektu. Lampa zamontowana jest centralnie pośrodku, a wizualny efekt jej działania wzmocniono dyskretnie czerwoną diodą LED, sugerującą jednocześnie ciepły, analogowy charakter toru preampu efektu. Jak wiadomo, kompresory potrafią być czasem skomplikowane lub odwrotnie – banalne w obsłudze dzięki ograniczeniu liczby kontrolowanych parametrów. Tutaj znaleziono po prostu złoty środek, pozwalający w miarę szybko ustalić pożądane brzmienie.
Dwa potencjometry Gain i Level odpowiadają za czułość wejścia i poziom sygnału na wyjściu. Aby głośność odpowiadała trybowi by-pass, trzeba je ustawić lekko za połową zakresu. Dalej możemy ustalić kilka najważniejszych dla tego typu efektu parametrów: Threshold, Attack, Comp (inaczej Ratio) oraz Release. Teraz krótki kurs użytkowania. Prawidłowo ułożony kompresor zabiera część energii z ataku (początek nuty) i dodaje ją na wybrzmiewaniu (reszta czasu trwania dźwięku). Jeśli opanujemy tę sztukę, mamy gwarancję, że realizatorzy studyjni będą z nas dumni!
Threshold ustawia poziom głośności, od którego życzymy sobie, by kompresor reagował, Comp określa stosunek sygnału tłumionego do wzmacnianego (standardowo 2:1, trzeba to wyczuć), Attack (moment zadziałania) to parametr, dzięki któremu łagodzimy nasz nieokrzesany punkt, czyli inaczej początek dźwięku, a Release to czas działania efektu. Całość działa rewelacyjnie i daje dokładnie zrównoważony, zaokrąglony sygnał, idealne podtrzymując intensywność dźwięku przy wybrzmiewaniu. Aby otrzymać ledwie wyczuwalny efekt kompresji, można regulator Comp ustawić na zero – pięknie sprawdzi się to w balladach granych na czystych kanałach i spokojnej grze palcami na basówce.
Wszystko, co zrobimy dalej, to już wyższa szkoła jazdy i wymaga wnikliwego ucha wsłuchującego się w dźwięki. T-Rex Squeezer, pomimo lampy w torze, nie generuje żadnych szumów, nie zniekształca sygnału w trybie by-pass i jest „napędzany” dwunastowoltowym zasilaczem dołączonym do kompletu.

Podsumowanie
Urządzenie to posiada kontrolę wszystkich potrzebnych elementów kompresji i jedyne, co trzeba zrobić, to posiedzieć nad nim kilka godzin (tak, tak), by dojść do własnych ulubionych ustawień. Wbrew pozorom kompresja to nie jest prosty efekt.

Cena: 799 PLN
Producent: www.t-rex-effects.com

TAGI: T-REX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Maciej Warda | TopGuitar cze 20, 2025
Sprzęt

Matteo Mancuso – dlaczego postawił na Yamahę, a nie Gibsona?

Maciej Warda | TopGuitar cze 8, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?