• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
13
ImprezyReportaże i relacje

Krzysztof Zalewski jak zawsze w wysokiej formie – fotorelacja

NewsyNewsy artystyczne

Josh Homme zagrał koncert w katakumbach pełnych ludzkich szczątków

ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Nauka gry na gitarze

Lekcje gitary w internecie: Czy ekran może zastąpić nauczyciela?

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

VGS Pro Series Stage One

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 13, 2011
Udostępnij

Autor Maciek Warda

Oto nowiutka gitara będąca alternatywą dla produktów znanych marek. W tym przypadku zainteresowały mnie konotacje jej kształtu z amerykańskim klasykiem i niepowtarzalny mostek.

Pod tym długim tytułowym symbolem kryje się znajomy kształt, jako żywo przypominający amerykański pierwowzór spod szyldu PRS. Mniej więcej dwa lata temu testowaliśmy gitarę VGS z serii Eruption i pozostawiła ona bardzo dobre wspomnienia – wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie teraz. Korpus modelu Stage One to amerykańska olcha, która jest relatywnie miękka i posiada średnią gęstość. Wypukły top z klonu usztywnia i stabilizuje korpus. To on nadaje wizerunek gitarze – utrzymany jest w podpalanej kolorystyce (sunburst) z lakierem wykończonym na wysoki połysk. Przykręcona do niego czterema śrubami szyjka jest klonowa i wykończona matowo. Posiada podstrunnicę z ebonolu, materiału imitującego heban, będącego laminatem warstw specjalnego papieru, łączonego – proszę wybaczyć tę wnikliwość – żywicą fenolową. Zapewnia to zbliżone właściwości fizyczne, jednocześnie nie podbijając ceny. Na podstrunnicy nabito 22 prożki medium, do których, dzięki rozsądnie wykrojonemu cutawayowi, mamy pełny dostęp.
Na uwagę zasługuje mostek Evertune Bridge System, który reklamowany jest hasłem „Keep Your Guitar In Tune Forever”. Polega on na mocowaniu końca struny (tego z tulejką) na elemencie mostka (wszystkie struny trzymane są osobno przez sześć takich modułów), który utrzymuje odpowiednie napięcie niezależnie od jej rozciągania i odpuszczania na kabestanach kluczy, a wszystko działa mechanicznie. Żądane napięcie regulujemy specjalnym kluczem imbusowym dołączonym do gitary, po czym możemy być pewni, że będzie ono utrzymane, nawet gdy przypadkiem przekręcimy klucz stroika!
Elektronika gitary to dwa humbuckery Seymour Duncan SH-4 (mostek) i SH-1 (gryf) z trójpozycyjnym przełącznikiem, wspólny potencjometr volume oraz tone z możliwością rozłączania cewek przetworników (push/pull). Klucze to blokowane maszynki robione na wzór Sperzela. Wyobrażacie sobie, że to wiosło kiedykolwiek odpuści strój? Jeśli chodzi o brzmienie, to jest to idealne wyważenie proporcji pasm przetwarzanych przez Seymoury. Dają one silny i gęsty sound, który w ślepym teście byłby pewnie nie do odróżnienia od kilka razy droższych instrumentów. Brzmienia czyste z rozłączonych cewek to dźwięki jasne, ale pełne alikwotów, z miękkim atakiem i niezłą głębią. Z przesterem również jest bardzo rasowo, co podpowiada, że mamy do czynienia z instrumentem wysokiej klasy.

Podsumowanie
Do Evertune Bridge System trzeba się przyzwyczaić, bo to zupełnie inna technika strojenia, ale gdybyście, Szanowni Czytelnicy, potrzebowali solidnego zamiennika wiosła w typie i o ergonomii PRS, to VGS Pro Series Stage One jest jak najbardziej godzien Waszego zakupu.

Cena: 3 490 PLN
Sprzęt dostarczył: Gewa • www.gewamusic.com
Producent: www.vgs-guitars.com

TAGI: Gewa, VGS
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Sprzęt

Matteo Mancuso – dlaczego postawił na Yamahę, a nie Gibsona?

Maciej Warda | TopGuitar cze 8, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?