• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
TopSpecial

Gitary E-II Eclipse i ESP Original Eclipse – przegląd cech

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano mar 25, 2022
E-II Eclipse i ESP Original Eclipse
E-II Eclipse i ESP Original Eclipse
Udostępnij

W ubiegłym miesiącu zaprezentowaliśmy Wam przewodnik po gitarach marki LTD charakteryzujących się korpusem EC i pochodzących z różnych serii, przedstawiając ich najważniejsze cechy i różnice między modelami z poszczególnych linii. Nie są to jednak wszystkie instrumenty o takim korpusie oferowane przez ESP Guitars, gdyż podobne gitary znajdziemy w seriach Eclipse oferowanych w ramach serii ESP E-II i ESP Original. Przyjrzyjmy się zatem teraz tym modelom.

Na początek zajmiemy się gitarami oznaczonymi logo E-II, które to dawniej określane były ESP Standard. Instrumenty te są produkowane w zakładzie ESP w Tokio i skierowane są do profesjonalnych gitarzystów, którzy nie godzą się na kompromisy. Z tego też powodu – mimo że dla niewprawnego oka mogą wyglądać podobnie co tańsze modele LTD – mamy tu do czynienia z gitarami z wyższej półki cenowej, reprezentujących też wyższy poziom dbałości o wykonanie.

Pierwszym z produkowanych w Japonii modeli E-II o interesującym nas kształcie korpusu jest model nazwany po prostu Eclipse. Jest on dostępny w czterech wersjach wykończenia (See Thru Black Cherry Sunburst, Snow White Satin, Blue Natural Fade, Reindeer Blue), przy czym poszczególne odmiany różnią się nie tylko kolorem. Są to instrumenty o konstrukcji Set-Thru i mahoniowym korpusem z klonowym topem (we wszystkich odmianach poza Snow White Satin zastosowano wzorzystą odmianę klonu – Quilted Maple lub Burled Maple). Mahoniowa szyjka ma profil Thin U, a na hebanowej podstrunnicy umieszczono 22 progi XJ (menzura 24.75”). W gitarach E-II Eclipse w wykończeniu See Thru Black Cherry Sunburst i Reindeer Blue zamontowano przetworniki EMG 60 i 81, natomiast w odmianach Snow White Satin i Blue Natural Fade mamy pickupy EMG 66TW i 57TW z możliwością rozłączania cewek. Niezależnie od wersji kolorystycznej do dyspozycji mamy aktywną elektronikę (3-pozycyjny przełącznik, 2 pokrętła VOLUME i jedno TONE) oraz mostek tune-o-matic ze strunociągiem sztabkowym marki Gotoh i blokowane klucze tej samej marki. W gitarach zastosowano też zaczepy ESP Strap Lock.

E-II Eclipse See Thru Black Cherry Sunburst (fot. ESP Guitars)
E-II Eclipse Blue Natural Fade (fot. ESP Guitars)

W trzech odmianach kolorystycznych (Vintage Black, Purple Sparkle, Granite Sparkle) dostępny jest kolejny model – E-II Eclipse DB. Także w tym przypadku różnice odnoszą się nie tylko do koloru wykończenia poszczególnych gitar i ich osprzętu, ale także zastosowanych w nich przetworników. W wersji Vintage Black mamy pickupy EMG 60 i 81, a w obu „błyszczących” odmianach zastosowano przetworniki EMG 66TW i 57TW z możliwością rozłączania cewek. Model o konstrukcji Set-Neck charakteryzuje się mahoniowym korpusem z klonową nakładką, szyjką z mahoniu (profil Thin U) oraz hebanową postrunnicą z 22 programi XJ. W gitarze zamontowano ponadto osprzet marki Gotoh (mostek tune-o-matic ze strunociągiem sztabkowym i blokowane klucze) oraz straplocki Dunlop.

E-II Eclipse DB Vintage Black (fot. ESP Guitars)
E-II Eclipse DB Granite Sparkle (fot. ESP Guitars)

Kolejną propozycją jest gitara E-II Eclipse BB wyróżniająca się wykończeniem Black Satin, bindingiem w kolorze srebrnym i chromowanym osprzętem. Korpus i 3-częściową szyjkę tego modelu wykonano z mahoniu, top z klonu, a podstrunnicę z hebanu. W instrumencie zamontowano przetworniki EMG 60 i 81 z niezależną regulacją głośności, 3-pozycyjny przełącznik, pokrętło TONE, mostek tune-o-matic ze strunogiągiem sztabkowym (Gotoh), klucze Gotoh Locking i straplocki Dunlop.

Wszystkie powyższe gitary charakteryzują się korpusem, który jest z tyłu wyprofilowany tak, by wygodniej „leżał” podczas gry. Podobne rozwiązanie zastosowano w kolejnym modelu, ale jest to jednocześnie gitara skierowana do tych gitarzystów, którzy preferują instrumenty z korpusem o bardziej tradycyjnej grubości. Taka jest właśnie gitara E-II Eclipse Full Thickness, która oferowana jest w trzech wersjach wykończenia – Black Natural Burst, Tobacco Sunburst i Vintage Honey Burst. W modelu o konstrukcji Set-Thru zastosowano mahoniowy korpus, top z klonu wzorzystego (Flamed Maple), mahoniową szyjkę Thin U oraz hebanową podstrunnicę z 22 progami XJ. Każda z odmian kolorystycznych tej gitary oferuje inny zestaw przetworników. W przypadku Black Natural Burst są to EMG 66TW i 57TW z możliwością rozłączania cewek, w Tobacco Sunburst mamy parę pickupów Fishman Fluence Open Core Classic Humbucker Black z możliwością zmiany brzmienia, a w wersji Vintage Honey Burst zastosowano humbuckery Seymour Duncan ’59 Chrome i JB Chrome oferujące możliwość rozłączania cewek. W modelu E-II Eclipse Full Thickness zamontowano mostek tune-o-matic ze strunociągiem sztabkowym marki Gotoh i blokowane klucze tej samej marki oraz zaczepy Strap Lock.

E-II Eclipse Full Thickness Tobacco Sunburst (fot. ESP Guitars)

W ofercie mamy też dwa instrumenty skierowane do miłośników mniej tradycyjnych rozwiązań, wyposażone w „samostrojący się” mostek – 6-strunowy E-II Eclipse EverTune oraz 7-strunowy E-II Eclipse-7 EverTune, oba w wykończeniu Black Satin. Gitary o konstrukcji Set-Thru charakteryzują się korpusem i szyjką z mahoniu oraz hebanową podstrunnicą. Modele te wyposażono w przetworniki Seymour Duncan Sentient i Pegasus (w drugim z nich zastosowano oczywiście ich odmiany dla gitar 7-strunowych), 3-pozycyjny przełącznik, 2 pokrętła VOLUM i jedno TONE, klucze Gohoh i straplocki Dunlop.

E-II Eclipse-7 EverTune Black Satin (fot. ESP Guitars)

Serię Eclipse i gitary o takim właśnie kształcie korpusu znajdziemy również wśród instrumentów ESP Original wytwarzanych przez japoński ESP Custom Shop. W ich przypadku mamy do czynienia z jeszcze wyższą półką cenową oraz – jak łatwo zgadnąć – ze zdecydowanie wyższym poziomem kunsztu lutniczego i dbałości o szczegóły. Oferowany w ramach tej linii instrument ESP Eclipse Custom dostępny jest w czterech odmianach kolorystycznych – Andromeda II, Blue Liquid Metal, Purple Peel oraz Silver Liquid Metal. Gitara o konstrukcji Set-Neck charakteryzuje się korpusem i szyjką z mahoniu pochodzącego z Hondurasu. Na korpus naklejono top z klonu, a na hebanowej podstrunnicy umieszczono 22 progi XJ. Niezależnie od wersji wykończenia do dyspozycji mamy tu zestaw przetworników sygnowanych przez Jamesa Hetfielda, czyli EMG HET SET. W modelu tym dostępne są dwa pokrętła głośności i jedno regulujące barwę oraz 3-pozycyjny przełącznik. Zastosowano tu też mostek tune-o-matic Tonepros ze strunociągiem sztabkowym Gotoh, blokowane klucze Gotoh i straplocki Dunlop.

ESP Eclipse Custom Purple Peel (fot. ESP Guitars)
ESP Eclipse Custom Silver Liquid Metal (fot. ESP Guitars)

 

- Advertisement -

PRODUCENT: www.espguitars.com

DYSTRYBUTOR: www.sound-service.eu

TAGI: E-II, E-II Eclipse, E-II Eclipse BB, E-II Eclipse DB, E-II Eclipse EverTune, E-II Eclipse Full Thickness, E-II Eclipse-7 EverTune, ESP Eclipse Custom, ESP Original, ESP – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

TopSpecial

Gdzie jest gitara z filmu „Powrót do przyszłości”?

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
LTD EC-01FT Charcoal Burst Satin Teardrop (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

LTD EC-01FT Charcoal Burst Satin Teardrop – najważniejsze cechy i brzmienie

Redakcja | TopGuitar maj 28, 2025
TopLegendyTopSpecial

Ian Gillan o płycie „Born Again” Black Sabbath: „Poziom basu był tak wysoki, że nie mogli tego puszczać w radiu”

Maciej Warda | TopGuitar maj 22, 2025
LTD Arrow-1000 Candy Apple Red Satin (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitarę LTD Arrow-1000 Candy Apple Red Satin

Redakcja | TopGuitar maj 21, 2025
LTD TE-1007 Baritone Black Blast (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Jean Patton demonstruje gitarę LTD TE-1007 Baritone

Redakcja | TopGuitar maj 15, 2025
Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

Redakcja | TopGuitar maj 9, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?