Styl Steve’a Stevensa to unikalna mieszanka shrederskich umiejętności, balladowej liryki na zawołanie i dominującej punkowej agresji.
Wydawać by się mogło, że to cechy nie do pogodzenia bez jakiegoś wizerunkowego zgrzytu czy muzycznego chaosu. Nic bardziej mylnego, Steve stworzył własny gitarowy świat, który stał się dla wielu wzorem, a jednym z jego wyznaczników jest brzmienie – zawsze perfekcyjne, zawsze idealnie wpasowane w kontekst utworów. Zaczęło się od Billy Idola (od pierwszej płyty), potem przyszedł czas na słynny temat z filmu „Top Gun”, aż wreszcie absolutny top – solo w utworze „Dirty Diana” na płycie „Bad” Michaela Jacksona. Posłuchajcie sobie tych partii, by zdać sobie sprawę, jak ważna dla Steve’a jest sprawa brzmienia.
Spróbujmy odtworzyć choćby po części to brzmienie za pomocą sprzętu dostępnego w salonach Riff. Podstawowymi wzmacniaczami Steve’a były marshalle i peaveye, ale szczególną estymą darzył swojego sygnowanego Friedmana, którym m.in. emulował Marshalla Plexi oraz (na drugim kanale) Fendera DeLuxe. Konstrukcja oczywiście na lampach EL34. Do tego głównie paczki Marshalla 4 × 12”.
Jeśli chodzi o gitary, to wiadomo, że Steve od lat nie rozstaje się z dwoma markami. Przede wszystkim jest to Goldtop LesPaul, a później dołączył sygnowany Knaggs (na pickupach Bare Knuckle, również sygnowanych), w Polsce jeszcze nie tak łatwo dostępny. Goldtop koniecznie z pickupami PAF (nasz bohater używał przetworników Motor City, marki z Detroit). Akustyki to przede wszystkim Godin Multiac z nylonowymi strunami.
Nie byłoby tego charakterystycznego, gęstego, napompowanego brzmienia, gdyby nie przestery, na które w rigu Steve’a składają się m.in. kostki Proco Rat czy EHX Big Muff Pi. Pozostałe efekty, w których lubuje się Stevens, to niezastąpione MXR Phase 90, Dunlop CryBaby, DigiTech Whammy, modulacje FullTone czy zabawki rackowe pokroju Line 6 Mod Pro wespół z TC Electronic D-Two i Eventide Harmonizer.
Wzmacniacz ma dwa kanały generujące legendarne brzmienie Marshalla i oferujące pełną funkcjonalność każdemu, kto potrzebuje uniwersalności oraz niekwestionowanej jakości.
Cena: 3899 PLN
Peavey 6505 Head
Konstrukcja ta charakteryzuje się ogromną mocą czystym i selektywnym brzmieniem charakterystycznym dla wzmacniacza lampowego. Końcówkę oparto na lampach 6L6 zatem warto wykorzystywać ją do mocniejszych partii.
Cena: 3919 PLN
Marshall 1960A
Niezniszczalna, profesjonalna kolumna z serii JCM 900 o mocy 300 W. Prawdopodobnie najpopularniejsza kolumna gitarowa w historii rocka.
Cena: 2540 PLN
Historyczne drewno Gibson, rzeźbiony top, kremowy pickguard, klucze vintage, trapezowe inkrustacje oraz mocne przetworniki PAF w połączeniu z klasycznym i eleganckim designem to Les Paul Tribute 2018. Bez odciążenia – dla tych, który chcą poczuć na plecach karb historii rocka.
Cena: 4199 PLN
Alvaro 39 EC
Gitara elektroklasyczna z cutawayem rodem z Hiszpanii. Doskonale stroi, jest miękka manualnie i świetnie brzmi przez preamp. Gitara wykonana została z litego drewna co ma niebagatelny wpływ na brzmienie i niezawodność.
Cena: 1699 PLN
Oryginalny przester prosto z Nowego Jorku. USA Big Muff Pi to efekt uwielbiany przez wielu – od Hendrixa, poprzez Santanę do topowych współczesnych gitarzystów. Bogaty, kremowy, z ogromnym sustainem. Absolutnie ponadczasowy.
Cena: 409 PLN
Piąta generacja najpopularniejszego efektu Digitecha. Whammy 5 to pitch-shifter kontrolowany pedałem. Do wyboru mamy dwa tryby pracy: harmonizację lub klasyczną zmianę wysokości dźwięku. Dziesięć presetów whammy, dziewięć presetów harmonii, dwa presety detune.
Cena: 989 PLN