• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Alex Skolnick Trio „Fade To Black” – jedyna taka wersja hitu Metalliki

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 14, 2021
Alex Skolnick, fot. ESP
Udostępnij

Zanim przypomnimy ten niesamowity cover Metalliki, posłuchajmy, co Alex ma do powiedzenia na temat swojej jazzowej edukacji i jak zmieniło się jego podejście do improwizacji wraz z wejściem w świat jazzu. Fragmenty wywiadu, którego udzielił magazynowi Jazz Guitar Today pochodzą dosłownie sprzed kilku dni, więc to najaktualniejsze słowa Alexa Skolnicka.

 

Alex Skolnick to amerykański (mieszka na Brooklinie) gitarzysta metalowy i jazzowy, który pełni funkcję gitarzysty w metalowym Testamencie oraz leader jazz-rockowego Alex Skolnick Trio. Z tą ostatnią formacją Alex eksploruje nowe terytoria łącząc metal z jazzem, alterowane dominanty z różnymi trybami melodyczno/harmonicznego języka skal molowych. Panowie bawią się także coverami, oferując ich atrakcyjne i niespotykane wersje.

Poza tymi dwoma głównym projektami, Skolnick nagrywał i koncertował z wieloma muzykami różnych gatunków muzycznych, jak np. Ozzy Osbourne, Steven Tyler, Joe Walsh, Robert Randolph, Roger Daltrey, Living Colour, czy Horacio “El Negro” Hernandez. W roku 2014 wydał w pełni akustyczny album solowy, a jako członek Musicians Institute w Los Angeles, ma na koncie instruktażowe, gitarowe DVD.

Alex Skolnick
Alex Skolnick, fot. Dariusz Domański

W wywiadzie, którego Alex udzielił ostatnio magazynowi Jazz Guitar Today, został zapytany m.in. o to, jakie były jego przełomowe momenty w edukacji na nowojorskiej The New School of Jazz & Contemporary Music.

„Miałem jednego nauczyciela, który jest znany wielu jazzmanom, choć nie jest szeroko rozpoznawalny poza środowiskiem muzycznym, to Hal Galper. Były pewne metody jego nauczania, z którymi się nie zgadzałem, w tym upokorzenie – nie tak wielkie, jakie znamy z postaci JK Simmonsa z filmu „Whiplash” – ale był to prawdopodobnie najbardziej bezwzględny nauczyciel, jakiego miałem – trzeba mieć grubą skórę, aby radzić sobie w jego klasach.”

Miałem jednego nauczyciela, który jest znany wielu jazzmanom, choć nie jest szeroko rozpoznawalny poza środowiskiem muzycznym, to Hal Galper. Były pewne metody jego nauczania, z którymi się nie zgadzałem, w tym upokorzenie – nie tak wielkie, jakie znamy z postaci JK Simmonsa z filmu „Whiplash” – ale był to prawdopodobnie najbardziej bezwzględny nauczyciel, jakiego miałem – trzeba mieć grubą skórę, aby radzić sobie w jego klasach

„Największe znaczenie miało dla mnie odkrycie poczucia silnego poczucia rytmu we wszystkim, łącznie w tym, jak słuchasz, jak grasz i jak słuchasz podczas grania. Jeśli jesteś całkowicie szczery ze sobą może to być bardzo upokarzające – przekonasz się, że możesz mieć mniej niż myślałeś do zaoferowania w swoim arsenale. Ale jeśli przebudujesz swoją grę w taki sposób, aby zawsze było w niej obecne solidne poczucie czasu, staniesz się znacznie lepszym muzykiem.”

A oto co Alex odpowiedział na pytanie o improwizację i jej ewolucję: „Moje podejście jest zupełnie inne niż kiedyś. Metoda, którą opisałem powyżej, bycie uczciwym wobec czasu, granie tylko 'zamkniętych’ nut i akceptowanie tego, co z tego wychodzi, jest kluczowym elementem. Co jeśli jestem na jamie i tylko jedna nuta solidnie wyjdzie? Cóż… tak właśnie jest i lepiej zagrać jedną naprawdę solidnie gruwiącą, dobrze brzmiącą nutę niż próbować wielu nut, które nic nie mówią.”

Lepiej zagrać jedną naprawdę solidnie gruwiącą, dobrze brzmiącą nutę niż próbować wielu nut, które nic nie mówią

„Oczywiście jest to skrajny przykład, zawsze mogę zagrać więcej niż jedną nutę, ale bycie w porządku z jedną nutą lub kilkoma nutami jest ważne i wyznacza schemat pokory, który otwiera możliwość bardziej złożonych pomysłów zagranych dobrze. Staram się mieć to samo uczucie melodycznie, co rytmicznie – 'czy naprawdę słyszę tę nutę lub frazę?’ Jeśli nie jesteś zadowolony z tego, co słyszysz, możesz zająć się tym w swoich ćwiczeniach, ale powinieneś trzymać się tego, co masz w głowie. Wielki Chick Corea powiedział: 'Graj tylko to, co słyszysz’. Niesamowita rada.”

The Alex Skolnick Trio „Fade To Black”

TAGI: alex skolnick, Alex Skolnick Trio
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Maciej Warda | TopGuitar maj 31, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?