• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Wywiady

Ritchie Palczewski – wywiad

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano mar 15, 2015
Udostępnij

Jak wyglądało komponowanie materiału na płytę „Genesis”? Do jakiego stopnia miałeś wolną rękę, jeśli chodzi o riffy i solówki, które na niej słychać?
Ritchie Palczewski: Większość materiału była już skomponowana przez Anię. Wszystkie mniej lub bardziej określone utwory aranżowaliśmy wspólnie. Był to rodzaj szlifu oddającego zamysł twórczy Ani, ale w ramach wniesienia również własnej tożsamości i wrażliwości artystycznej. Nie zawsze było to łatwe, bo tworząc w ten sposób, trzeba czasem rezygnować z siebie. To dla mnie zupełnie nowa formuła tworzenia, ale dobra lekcja i cenne doświadczenie. Na płycie znajdują się również utwory, których jestem współautorem, i jeden, który skomponowałem w całości. W nich zaproponowałem coś zupełnie swojego. Solówki to bardziej osobista cześć mojego grania i tutaj miałem dużą wolność. Byłem otwarty na sugestie dotyczące klimatu, w jakim można było coś zagrać, ale nikt nie mówił, jak mam grać poszczególne dźwięki. Tworzenie płyty przebiegało w bardzo inspirującej atmosferze.

Czy w studiu powstały jakieś elementy utworów, czy dokładnie tak jak skomponowaliście je na próbach tak je zrealizowaliście? Było miejsce na improwizacje w studiu?
Ritchie Palczewski: Materiał nagrywany był na tzw. setkę, zatem musiał być dobrze przygotowany na próbach. Niemałą rolę w ostatecznej formie płyty odegrał producent Emade. Nie ingerował bardzo w aranże, choć proponował czasem rozwiązania, na które sami byśmy nie wpadli. W przygotowanym materiale znalazło się jednak miejsce na improwizacje. W końcowej części „Rzeki pamięci” popłynęliśmy zupełnie swobodnie, totalna jazda.

Muszę pogratulować wam tego materiału – podczas gdy pierwsza płyta była jasno zdefiniowana i podążała wąskim korytem, to „Genesis” rozlała się już szeroko po kilku gatunkach i słychać na niej większą swobodę i rozmach. Samo tak wyszło, czy to zamierzony zabieg?
Ritchie Palczewski: Myślę, że „Genesis” ma charakter bardziej zespołowy. Każdy z nas wniósł od siebie pewną brzmieniową i aranżacyjną jakość, co, jak sądzę, rozszerzyło perspektywę tworzenia i przełożyło się na efekt końcowy.

[quote_box_right]W starym analogowym brzmieniu odnajduję rodzaj prawdy, w której mieści się wszystko to, co dla mnie w muzyce gitarowej najcenniejsze.[/quote_box_right]

Opowiedz trochę o swoich gratach. Na czym grasz i czy używasz jakichkolwiek cyfrowych urządzeń? Ta słabość do soundu vintage to kwestia brzmienia czy bardziej idei?
Ritchie Palczewski: Jestem totalnym fanem vintage’owych gratów. W starym analogowym brzmieniu odnajduję rodzaj prawdy, w której mieści się wszystko to, co dla mnie w muzyce gitarowej najcenniejsze. Obecnie mój główny arsenał to stara Aria ES335, zmodyfikowany Vox AC30 dopalany w zależności od utworu efektami Tone Bender lub Rangemaster, Tremulator Demeter, KR Mega Vibe, Carbon Copy i kaczką Fulltone.

Czy obecnie grasz jeszcze gdzieś oprócz zespołu Ani?
Ritchie Palczewski: Zespół Ani to jedyna rzecz, której się poświęcam. Pracuję również sam nad własnym materiałem.

Co zamierzacie w 2014 roku? Jakie macie plany wydawnicze i koncertowe? Faktycznie bierzecie się za rockoperę „Naga”?
Ritchie Palczewski: W pierwszej kolejności dużo koncertów promujących płytę. W najbliższym czasie chcemy wydać Genesis na winylu. Być może nagramy materiał na żywo. Bardzo chcielibyśmy się zmierzyć z „Nagą”. Trudne zadanie, ale poważnie o tym myślimy.

Życzę sukcesów! Dzięki za rozmowę!
Ritchie Palczewski: Bardzo dziękuję. Pozdrawiam!

Wywiad ukazał się w TopGuitar nr 2/2014
Ritchie Palczewski 2

- Advertisement -
Poprzednia strona12
TAGI: ania rusowicz, Ritchie Palczewski
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King: „Granie z przyjaciółmi jest ważniejsze, niż mi się wydawało”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
ArtyściWywiady

Tommy Emmanuel: „Nie potrafię czytać nut”

Maciej Warda | TopGuitar maj 14, 2025
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

Maciej Warda | TopGuitar maj 13, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King o tym, dlaczego nie gra w jednym zespole z Mustainem: „Ja i Dave bez przerwy skakalibyśmy sobie do gardeł”

Maciej Warda | TopGuitar maj 8, 2025
ArtyściNewsyWywiady

Adrian Vandenberg wspomina, że nie spodziewał się takiej muzycznej „Sodomy i Gomory” w Los Angeles

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?