• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

Newsy

Justin Hawkins: „Jeśli nie umiesz zagrać swoich pomysłów w 'E standard’, masz problem”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Daniel Popiałkiewicz „Nada”

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano gru 17, 2017
Udostępnij

Gdyby Marek Napiórkowski nie wydał swojej kolejnej solowej płyty, to „Nada” byłaby według mnie najlepszą gitarową płytą roku 2017. Bez dwóch zdań. To, co zrobił Daniel, jest tyleż imponujące, co zachwycające; tak samo fenomenalne, co popisowe. Jego ogromny progres w sensie ogólnej umiejętności komponowania i orkiestracji na jazzowy band o zacięciu rockowym, jest wyczuwalny coraz bardziej, z każdym kolejnym taktem tej muzyki.

Danielowi udało się pogodzić ogień z wodą, czyli „mózgowo”, ale z rozmachem napisaną muzykę, z jej emocjonalnym odtworzeniem (tudzież wyimprowizowaniem) w studiu. Odważne, porywające wykonanie zostało uwiecznione w Woobie Doobie Studio – dzięki temu teraz każdy i o każdej porze może zaserwować sobie ten smakołyk. Pierwszy utwór w Methenowskim klimacie to tylko oddanie cesarzowi co cesarskie (Pat to chyba były lub obecny guru wszystkich liczących się gitarzystów w tym kraju…), bo dalej jest już tylko odważniej i coraz bardziej wyrafinowanie. „Long Tongues” zaczyna się, jak na moje ucho, Milesowsko, ale jego – nazwijmy ją – część „B” objawia się na tyle melodyjnie, że trzeba powiedzieć o tym utworze po prostu „styl Popiałkiewiczowski”. Niesamowite modulacje brzmienia gitary, równie frapujące unisono tematu utworu, a wszystko na tle rockowej niemal sekcji. Oddech daje specyficzna, jazzowa ballada, w której długi temat staje się w zasadzie formą i aż trudno uwierzyć, że można ciągnąć taką gitarową opowieść przez niemal cały utwór! A więc kolejna ciekawa rzecz. Dalej, by nie opisywać utworu po utworze, jest jak na rollercosterze – przyspieszamy, momentami zasuwamy z prędkością bolidu poprzez zagrywki, sekcyjne patterny, aranżację, ornamentykę i wyczyny (w tym solówki) Daniela, Roberta Kubiszyna (tak, tak!), Pawła Tomaszewskiego (klawisze) i Pawła „Piwka” Dobrowolskiegio (bębny). Nie braknie tu oddechu, spadów napięć, jazdy pod górę, ale jest też trochę riffów stricte rockowych, którymi Daniel zawsze daje punkt odniesienia, swoistą bazę dla „niejazzowych” słuchaczy. To jednak tylko odskocznia do jego muzycznych wycieczek, którymi eksploruje, mam wrażenie, tereny rzadko odwiedzane przez polskich gitarzystów. Daniel bierze gitarę w dłonie i wykorzystując dziesiątki różnych środków wyrazu, technik, setki pomysłów, tysiące dźwięków, brzmień i współbrzmień, kreuje muzyczną rzeczywistość najwyższej próby, zawieszając poprzeczkę mniej więcej tam, gdzie, nie przymierzając, ustawiał ją Artur Partyka… Chciałbym tylko, by Daniel dalej eksplorował tę ścieżkę, by poszedł jeszcze szerzej, jeszcze pewniej, jeszcze dalej. To, co się może wydarzyć na kolejnej płycie, już teraz wzbudza u mnie gęsią skórkę!

Autor: Maciej Warda

Wydawca: Agora

Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

Maciej Warda | TopGuitar lip 10, 2025
Artykuły o artystachArtyściNewsy

Ritchie Blackmore o swoim hicie: “Nie mogę tego znieść”

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025
Artykuły o artystachArtyści

John Fogerty: „Rock’n’roll musi być groźny i agresywny, pełen energii i ognia”

Maciej Warda | TopGuitar lip 7, 2025
ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar lip 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Scott Ian o próbach uzyskania brzmienia Tony’ego Iommiego: „Próbowałem grać lewą ręką… ale to się nie udało”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?