• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

Newsy

Justin Hawkins: „Jeśli nie umiesz zagrać swoich pomysłów w 'E standard’, masz problem”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 5, 2025
fot. YouTube, Garza Podcast
Udostępnij

Phil Demmel opowiedział ostatnio, które koncerty okazały się dla niego największym wyzwaniem technicznym i psychicznym. Jak przyznał, występy ze Slayerem wymagały od niego wyjątkowego skupienia w obliczu widowiskowej oprawy i nietypowych riffów.

Phil Demmel ma na koncie współpracę z wieloma czołowymi formacjami metalu – od Vio-lence i Machine Head po projekt Kerry’ego Kinga. W ostatnich latach niejednokrotnie pełnił też rolę gitarzysty zastępczego w tak znanych zespołach, jak Slayer, Testament, Overkill, Lamb of God czy Nonpoint.

W rozmowie z Garza Podcast muzyk został zapytany, która z tych grup była najtrudniejsza do opanowania na scenie. Jak wyznał, Slayer okazał się największym wyzwaniem – nie tylko pod względem techniki, ale i scenicznej presji (spisane przez Ultimate Guitar).

Slayer był trudny, bo… spójrz, ile tam się dzieje za moimi plecami! Są płomienie, opadające kurtyny, a ja mam w głowie tylko: 'Nie spierdol tego. Tutaj jest siódemka, a tutaj na trzecim progu’

Jak tłumaczył, trudność wynikała też z charakterystycznego stylu komponowania Slayera:

Powiedziałbym, że Slayer był najtrudniejszy, bo to nie są konwencjonalne tonacje czy progresje akordów. To wszystko jest rozrzucone. Półtonowe szaleństwo. To jest jak język mandaryński, stary. Czaisz? Wow! Ale jednocześnie ma to sens. Kiedy słuchasz tego od strony brzmienia i muzyki, wszystko składa się w całość

Zapytany o pojedynczy numer, który sprawił mu najwięcej problemów, Demmel wskazał klasyk z wczesnego okresu działalności grupy:

’Chemical Warfare’ jest trudny, bo to właśnie półtonowe szaleństwo, człowieku. Riff za riffem, za kolejnym riffem

W dalszej części rozmowy muzyk odniósł się też do swoich doświadczeń z innymi zespołami, podkreślając, że niemal zawsze starał się jak najlepiej wpasować w skład i klimat grupy:

Niektóre kawałki Lamb of God były po prostu popieprzone pod względem riffów. Z Testament złapałem dobry kontakt. Powiem z pełnym przekonaniem, że w Testament, Overkill, Slayer i Lamb of God wszedłem na próbę i czułem, że nikt nie myśli, że to jakaś wielka degradacja

Jak zaznaczył, w takich sytuacjach zawsze istnieje element „osobowości grania”, którego nie da się w pełni odtworzyć, ale kluczowe jest zachowanie odpowiedniego poziomu wykonawczego:

Oczywiście chodzi o osobowość grania i zastępowanie członka zespołu. To nie było zejście o poziom niżej, że nagle czegoś naprawdę brakowało czy coś w tym stylu

TAGI: phil demmel
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Robert Fripp stwierdził kiedyś, że Hendrixa nie interesowało granie na gitarze, a Clapton wyjątkowo przynudzał

Maciej Warda | TopGuitar lip 13, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Perfekcja albo rozpad. Children of Bodom i ciężar ambicji Alexiego Laiho

Maciej Warda | TopGuitar lip 12, 2025
ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

Maciej Warda | TopGuitar lip 11, 2025
Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

Maciej Warda | TopGuitar lip 10, 2025
Tygodnik

Tygodnik 27/2025 (359)

Redakcja | TopGuitar lip 11, 2025
Artykuły o artystachArtyściNewsy

Ritchie Blackmore o swoim hicie: “Nie mogę tego znieść”

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?