• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Newsy

Garba Touré z zespołu Songhoy Blues – tak brzmi pustynny blues z Mali

Artykuły o artystachArtyści

Nuno Bettencourt o swoich komentarzach wobec Guns N’ Roses: „To było trochę aroganckie, teraz to rozumiem”

Newsy

Paul McCartney, Elton John i Dua Lipa kontra AI. Brytyjczycy boją się amerykańskiego BigTechu

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Eugenio Mirti – dziesięć lat pracy nad płytą nagraną w dwa dni

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano gru 22, 2021
Eugenio Mirti, fot. Leonardo Schiavone
Udostępnij

Eugenio Mirti, wszechstronny włoski gitarzysta, nauczyciel i dziennikarz muzyczny opowiada o swoich inspiracjach, pracy dla Musory, ulubionych instrumentach oraz o tym, co stawia ponad technikę gry na gitarze. Rozmawiała Marta Ratajczak.

 

Kiedy i w jaki sposób po raz pierwszy zetknąłeś się z muzyką? Jak wyglądał początek Twojej przygody z gitarą?
Od kiedy pamiętam – zawsze kochałem muzykę, jednak na poważnie zainteresowałem się nią, gdy moja mama kupiła The Beatles 1962-66 – kolekcję wczesnych klasyków Beatlesów. W tym samym czasie (miałem około 14 lat) zacząłem grać na gitarze, głównie dlatego, że należałem wówczas do harcerstwa i to gitarzysta miał prawo wyboru piosenek, jakie śpiewaliśmy. Chciałem po prostu grać i śpiewać te, które najbardziej mi się podobały (i jednocześnie uniknąć tych wszystkich bzdur, które wszyscy wtedy uwielbiali!).

A jak przebiegała Twoja muzyczna edukacja?
Początkowo byłem samoukiem, później jednak poznałem niesamowitego jazzmana – Luigiego Tessarollo, który wciągnął mnie w muzykę improwizowaną. W tym samym czasie lubiłem też rocka i bluesa, więc podążałem ścieżką pełną różnorodności. Jako nastolatek we Włoszech mogłem oficjalnie studiować tylko muzykę klasyczną, tak więc chodziłem na wszystkie kursy mistrzowskie i warsztaty, jakie tylko mogłem znaleźć i myślę, że takie podejście, dość dziwne i nietypowe, pozwoliło mi później być bardziej oryginalnym.

We Włoszech mogłem oficjalnie studiować tylko muzykę klasyczną, tak więc chodziłem na wszystkie kursy mistrzowskie i warsztaty, jakie tylko mogłem znaleźć i myślę, że takie podejście, dość dziwne i nietypowe, pozwoliło mi później być bardziej oryginalnym

Eugenio Mirti, fot. Luca Vantusso

Obserwując Twoją twórczość, nie da się nie zauważyć, że jesteś bardzo wszechstronnym muzykiem. Poruszając się w szeroko pojętym obszarze jazzu, nie stawiasz twardych granic gatunkowych. Grałeś w wielu różnych zespołach, ocierając się o różnorodne gatunki i style gry. Czy definiujesz siebie jako muzyka jazzowego?
To co lubię w muzyce jazzowej to fakt, że bardzo często moi bohaterowie, a nade wszystko Miles Davis, byli w stanie przesunąć granice pieprząc tradycję, tak więc uwielbiam słowo „jazz” w tym sensie poszukiwania i eksploracji. Nie lubię jednak definiować siebie w jakimś gatunku, ponieważ kocham jazz, rock czy klasykę. Prowadzę również długie osobiste badania nad różnymi tradycjami ludowymi i myślę, że moja muzyka odzwierciedla wszystkie te wpływy. Definicje są narzędziem rynku, a nie muzyki.

To co lubię w muzyce jazzowej to fakt, że bardzo często moi bohaterowie, a nade wszystko Miles Davis, byli w stanie przesunąć granice pieprząc tradycję, tak więc uwielbiam słowo „jazz” w tym sensie poszukiwania i eksploracji

123Następna strona
TAGI: Eugenio Mirti, jazz, JazzEspresso, Musora
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Alexi Laiho miał niesamowity słuch i… był bardzo nieśmiały

Maciej Warda | TopGuitar maj 19, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

Maciej Warda | TopGuitar maj 18, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King: „Granie z przyjaciółmi jest ważniejsze, niż mi się wydawało”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Eddie Van Halen: „Jeśli robienie muzyki, której ludzie chcą słuchać, to sprzedawanie się, to tak – sprzedaję się. I jestem z tego dumny.”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Marty Friedman: „Kiedy słyszysz muzykę i masz wizję kogoś siedzącego przed metronomem, to nie jest zbyt sexy”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Nuno Bettencourt o swoich komentarzach wobec Guns N’ Roses: „To było trochę aroganckie, teraz to rozumiem”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?