• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano maj 13, 2022
jimmie-page, fot. judaluz83 is licensed under CC BY-NC 2.0
Udostępnij

Nagrania pierwszej płyty Led Zeppelin odbyły się w październiku i listopadzie 1968 roku i łącznie trwały zaledwie 36 godzin. W tak krótkim czasie Led Zeppelin zdołali stworzyć ponadczasowy album, który stał się inspiracją dla wielu pokoleń gitarzystów. To były zupełnie inne czasy i potwierdzają to słowa Jimmy’ego Page’a, który wspominał w 1977 roku w wywiadzie dla Guitar Player, że mimo tego, iż nagrał tam kilka błędnych nut, zdecydował się zostawić je na płycie.

 

Jak przypomniał ostatnio serwis Guitarplayer.com, przede wszystkim ciekawa jest solówka w „I Can’t Quit You Baby” – słychać w niej dużo pull-offów w jakby niechlujnym, ale bardzo pomysłowym jak na tamte czasy stylu. Na podobne rzeczy mógł sobie wówczas pozwolić chyba tylko Jeff Beck. Wielu muzyków uważa, że jest to jeden z najmocniejszych „technicznie” momentów pierwszego albumu Led Zeppelin, ale Jimmy Page przyznał we wspomnianym wywiadzie, że daleko tej solówce do doskonałości: „Są w niej błędy, ale to nie robi różnicy. Zawsze zostawiałem takie błędy. Nic na to nie poradzę. Akcenty w częściach A i Bb są prawidłowe, choć mogą źle zabrzmieć, to metrum po prostu nie brzmi dobrze. Ale jest też kilka błędnych nut. Trzeba być z tym w miarę szczerym.”

Są w niej błędy, ale to nie robi różnicy. Zawsze zostawiałem takie błędy. Nic na to nie poradzę. Akcenty w częściach A i Bb są prawidłowe, choć mogą źle zabrzmieć, to metrum po prostu nie brzmi dobrze. Ale jest też kilka błędnych nut. Trzeba być z tym w miarę szczerym

Page (a propos błędów) wspomniał w tym wywiadzie także o najsłynniejszej koncertówce video Zeppelinów: „To jest jak album ze ścieżką filmową do The Song Remains the Same. Tam naprawdę nie ma żadnej edycji. To nie był najlepszy koncert, jeśli chodzi o naszą grę, ale to był jedyny koncert, z którego był materiał filmowy, więc po prostu tak było. Wszystko było w porządku; to był tylko jeden występ 'taki, jaki jest’. Nie była to jedna z tych prawdziwie magicznych nocy, ale nie była to też noc straszna.”

To jest jak album ze ścieżką filmową do The Song Remains the Same. Tam naprawdę nie ma żadnej edycji. To nie był najlepszy koncert, jeśli chodzi o naszą grę, ale to był jedyny koncert, z którego był materiał filmowy, więc po prostu tak było. Wszystko było w porządku; to był tylko jeden występ 'taki, jaki jest’. Nie była to jedna z tych prawdziwie magicznych nocy, ale nie była to też noc straszna

Na koniec tego wątku w rozmowie Page dodał: „Tak więc, pomimo wszystkich błędów i innych rzeczy, jest to bardzo szczera ścieżka filmowa. Zamiast włóczyć się po trasie z ciężarówką do nagrywania i czekać na magiczną noc, to było po prostu: 'Proszę bardzo – bierz albo nie’. Mam wiele nagrań na żywo, które powstały w 1969 roku.”

Mam wiele nagrań na żywo, które powstały w 1969 roku

TAGI: I Can't Quit You Baby, Jimmy Page, led zeppelin
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Rob Trujillo o ostrzeżeniach, które dostawał przed pierwszymi koncertami z Ozzym: „Może zejdziesz ze sceny z podrapaniami. Może cię też ugryźć”

Maciej Warda | TopGuitar cze 30, 2025
ArtyściWywiady

Patrycja Kosiarkiewicz o gitarze: „Kocham ten instrument. Przenosi największy ładunek emocjonalny”

Maciej Warda | TopGuitar cze 29, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Eric Clapton: „Całe, dosłownie całe życie kopiowałem Freddiego Kinga”

Maciej Warda | TopGuitar cze 27, 2025
ArtyściWywiady

Nie „Sultans of Swing”, nie „Money for Nothing”. Mark Knopfler wskazuje inne swoje solo jako ulubione

Maciej Warda | TopGuitar cze 26, 2025
ArtyściWywiady

John Cooper: „Europejska publiczność jest bardziej eklektyczna niż amerykańska”

Maciej Warda | TopGuitar cze 24, 2025
ArtyściWywiady

Nie narzekaj na swój największy hit – Steve Stevens przypomina, dzięki czemu płacisz rachunki

Maciej Warda | TopGuitar cze 23, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?