• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

    • Newsy sprzętowe
      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

    • Artykuły
      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Materia o swojej ostatniej płycie „The Rising” – wywiad

Materia o swojej ostatniej płycie „The Rising” – wywiad

29 kwietnia 2020 Jakub Milszewski | TopGuitar Artyści, Wywiady

Przeczytaj również

Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix
Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix
Paul Hindmarsh przybliża wzmacniacz Elmsley dostępny w urządzeniach Line 6 z rodziny Helix
Paul Hindmarsh przybliża wzmacniacz Elmsley dostępny w urządzeniach Line 6 z rodziny Helix

Po dwóch wysoko ocenianych płytach „Case of Noise” i „We Are Materia” szczecineccy ulubieńcy publiczności Materia atakują kolejnym krążkiem. „The Rising” ma jednak przynieść ewolucję stylu kwartetu, która ma zaskoczyć fanów. O długiej pracy nad albumem oraz zmianach rozmawialiśmy z gitarzystą Tadeuszem „Tedem” Piesiakiem, basistą i wokalistą Michałem „Mihem” Piesiakiem oraz producentem albumu Filipem Mieszkalskim.

 

 

Nagrania nowej płyty skończone i czekamy na miks i mastering? Na jakim etapie pracy jesteście obecnie?
Tede
: Dwie godziny temu skończyliśmy nagrywać ostatnie wokale, więc nagraliśmy całą płytę. Teraz miks i mastering. Wiadomo, że niektóre utwory mieliśmy skończone wcześniej, więc płyta już w tym momencie jest miksowana. Doślemy teraz ostatnie utwory, czekamy, aż wrócą z miksów i wydajemy.

 

Jakie są daty?
Tede
: Nie możemy jeszcze powiedzieć. Mamy zaplanowane daty, ale nie mamy jeszcze stuprocentowej pewności, że się wyrobimy, więc na razie się wstrzymujemy z ogłoszeniami.

 

Materia

Fot. Sławomir Kłuciejasz

 

Album będzie nazywał się „The Rising”. Czego nowego można się będzie spodziewać? Jak zmieniła się Materia po dwóch pierwszych płytach?
Tede
: Płyta jest na pewno bardzo przekrojowa, różnorodna. Na poprzednich naszych albumach zawsze była duża przekrojowość, te albumy nie były jednolite, choć oczywiście jakiś wspólny mianownik w utworach był. Nowa płyta jest bardzo piosenkowa. W porównaniu do poprzedniego krążka jest na niej dużo melodii. Tam był bardziej rytm i darcie mordy, a tutaj potoczyło się tak, że jest dużo melodii i harmonii. To jest podstawowa różnica.

 

Puściliście dwa pierwsze single z fajnymi teledyskami. Szczególnie drugi, „Shadows”, był zaskakujący, bo był właśnie bardzo melodyjny i pokazujący zwrot w waszym stylu.
Tede
: To prawda. Taka zmiana faktycznie jest. Przy tej płycie po prostu stwierdziliśmy, że idziemy na żywioł, robimy wszystko naturalnie, spontanicznie. Myślę, że od dawna drzemała w nas potrzeba tworzenia tego rodzaju muzyki. Chcieliśmy zaprezentować się może mniej technicznie, ale szerzej, zagrać trochę przestrzenią. Chyba wszyscy doszliśmy po prostu do wniosku w tym samym momencie, że chcemy czegoś nieco innego. Może jest to szokujące, ale to właśnie to, co mamy teraz do powiedzenia.

 

Skoro ta płyta powstawała w bardziej naturalny sposób, to znaczy jak?
Tede
: Mieliśmy większy dystans do wszystkiego. Przez to praca nad muzyką trwała bardzo długo i proces był bardzo złożony. Istotnym etapem było stworzenie demo płyty. Nagrywaliśmy je w domowych warunkach w naszym mieście Szczecinku. Dopiero kiedy ta wersja nas zadowalała, to rejestrowaliśmy materiał w studio.

 

Wydaje mi się, że to ewolucja, która wyniosła na wyższy poziom to, co było już na poprzednich płytach, a nie wynajdywanie jakichś elementów, które byłyby nowe dla Materii. Wyciągnęliśmy na pierwszy plan to, co było już na „Case of Noise”, a trochę zniknęło na „We Are Materia”.

 

Kto przynosił riffy? Jak powstawały aranżacje?
Tede
: Riffy piszą gitarzyści. Wiadomo, że perkusista go nie stworzy. Wychodzi to od nas, ale niektóre riffy stworzyliśmy też w studio z Filipem (Filip Mieszkalski, producent płyty i gitarzysta Mentally Blind – przyp. J.M.). Kolejna rozkmina to kwestia wokalu. W momencie, kiedy piszesz riff, który daje wokalowi szansę zagrania pierwszych skrzypiec, okazuje się, że możliwości zaaranżowania tego jest nieskończona ilość. Możesz zaśpiewać tak, inaczej, szybciej, wolniej, niżej, wyżej, głośniej, spokojniej. Są tysiące dróg. Stąd właśnie proces tworzenia demówki trwał tak długo.

 

Macie jakiś kierunkowskaz, który pozwala wam wybrać właściwą drogę spośród tego tysiąca?
Mihu
: Kiedy spotykaliśmy się z bratem w Szczecinku czy tutaj w studio czasem wiedzieliśmy, że jest chujnia i trzeba nad czymś mocno popracować, a czasem od razu było widać, że siadło i jest spoko. Ale zdarzały się sytuacje, że wydawało się, że linia jest w porządku, jest fajnie, jest napisane tak jak powinno być, a po jakimś czasie, po nabraniu dystansu, musieliśmy niestety wszystko zmieniać. Dlatego właśnie skomponowanie tych wokali tyle trwało. Chcieliśmy się do tego bardzo przyłożyć, bo wiadomo, że jeśli chodzi o piosenki, to ludzie słuchają przede wszystkim wokalu. Dlatego zależało nam na tym, żeby wszystko było zrobione bez gorszych momentów.
Tede: Jest pewna dobra taktyka robienia takich rzeczy: trzeba nie nadwyrężać wyobraźni i chwytać wszystko w locie. Czasami coś sobie zanucisz i to jest to. Kiedy próbujesz wymyślić czysty wokal na siłę, to wyczerpiesz wyobraźnię i linia będzie nudna, męcząca i nienaturalna. Stąd praca nad utworami, w których jest dużo czystych wokali, jest po prostu trudna. To nie jest osiem godzin pracy, przychodzisz, robisz, zrobione, tylko czasem potrzebujesz miesiąca przerwy od danego numeru, bo stanąłeś w martwym punkcie i musisz nabrać dystansu.

 

Za pierwszym razem najbardziej bolało, że ktoś może mieć lepszy pomysł. Myślę, że każdy tak ma, że bardzo silnie się wiąże z tym, co stworzył, i nie chce, żeby ktoś w tym coś zmieniał. Dla nas była to ważna lekcja pokory i wielki fart, że mogliśmy tę płytę tworzyć razem z producentem. Nauczyło nas to dystansu do tego, co robimy, i do nas samych.

 

A czy to nie jest tak, że było to dla was stosunkowo nowe? Na poprzednich płytach takich czystych wokali było znacznie mniej. Nie musieliście do nich przywyknąć?
Tede
: Czysty wokal w tym zespole zawsze się gdzieś tam przewijał.

 

Tak, ale nie w takich ilościach jak w samym „Shadows”.
Mihu
: Tak, to prawda. Wiesz, ja lubię drzeć mordę, bo to jest bardzo ekspresyjne i na koncertach daje dużą energię. Ale kiedy słucham sobie na co dzień muzyki to obecnie jest to chyba więcej rzeczy śpiewanych. Sam zacząłem więcej śpiewać. Odkryłem też dzięki Filipowi nowe możliwości. Wycisnął ze mnie maksimum, sam bym na pewne rzeczy nie wpadł. Mam nowe horyzonty w śpiewaniu i to jest fajne. Okazuje się, że pewne ekspresje można wyrazić również czystym wokalem, nie tylko krzykiem.

 

Jak to się stało, że wylądowaliście z tym materiałem w Aurora Studio z Filipem?
Tede
: Ze trzy lata temu graliśmy wspólną trasę z Mentally Blind. Zakumplowaliśmy się na trasie. Wysłałem później Filipowi numer „Rosa Alba” w takiej wczesnej fazie, mocno rozgrzebany. Filip odesłał mi go z jakąś swoją wstępną propozycją produkcji. Poczułem, jakbym złapał pana Boga za nogi. Byłem w szoku, bo poczułem, że teraz może z tą muzyką stać się coś takiego, co jeszcze nigdy się nie stało. Filip pracował już wtedy w Aurorze, zaproponował nam współpracę. Porozmawiałem z chłopakami, przedstawiłem im jak wygląda sytuacja i tak to właśnie było. Ale był jeszcze jeden bardzo ważny moment. Zanim przyjechaliśmy tutaj do studia, pojechaliśmy do Borów Tucholskich, do chatki w lesie, którą udostępnił nam nasz serdeczny kolega Przemek. Tam po raz pierwszy zrobiliśmy taką sesję – tworzyliśmy demo. Powstawały tam pierwsze walce, ale zaczęły się też konflikty. Okazało się, że Filip miał na jakiś numer inny pomysł niż ja czy Mihu, a byliśmy tam we trójkę. Dla mnie było to ciężkie – myślałem sobie: „no jak to, ktoś mi się tu będzie wpierdalał w robotę?”. Takich momentów było potem kilka lub kilkanaście, ale za pierwszym razem najbardziej bolało, że ktoś może mieć lepszy pomysł. Myślę, że każdy tak ma, że bardzo silnie się wiąże z tym, co stworzył, i nie chce, żeby ktoś w tym coś zmieniał. Dla nas była to ważna lekcja pokory i wielki fart, że mogliśmy tę płytę tworzyć razem z producentem. Nauczyło nas to dystansu do tego, co robimy, i do nas samych. Później już kiedy sam miałem problem z tym, w jaką stronę pociągnąć dany numer, po prostu gadałem o tym z Filipem i szukaliśmy rozwiązań razem. To świetna sprawa. Kiedy jesteś mocno subiektywny, masz zamkniętą głowę i nie masz dystansu, twoja twórczość może być po prostu gorsza.

Podczas nagrywania okazało się, że dużo lepiej jest uprościć linię basu, żeby dać pole do popisu gitarom, żeby mogły wybrzmieć i żeby wszystko razem się zgrało. To była dla mnie nowość, bo zawsze myślałem, że jeśli będę napiżdżał nie wiadomo jak gęsto, to będzie kozacko i wszyscy to dostrzegą. Tak nie jest.

 

Filip, czy praca nad „The Rising” z Materią była dla ciebie w jakiś sposób trudna?
Filip
: System pracy był dość chaotyczny – to było największą trudnością. Nie spotykaliśmy się regularnie, praca była rozbita mocno w czasie na przestrzeni dwóch lat. Najtrudniejszym elementem było zrozumienie pewnego toku myślenia chłopaków, który czasami nie godził się z moim. Odejście od pryzmatu własnego gustu było największym wyzwaniem. Myślę, że gdybym usłyszał tę płytę dwa lata temu, to mógłbym mieć jakieś obiekcje co do niektórych rozwiązań na niej zawartych. Ale teraz jestem za. Podobnie jak Tadziu musiał przejść jakąś drogę, ja również musiałem ją pokonać. Czasami były momenty, w których myślałem, że to nie zadziała. Musiałem jakoś odbiec od swojego toku myślenia, schematów, do których byłem przyzwyczajony.

 

Materia

Fot. Sławomir Kłuciejasz

 

Nie baliście się, że część materiału, która powstała na początku, będzie odstawała od materiału, który powstał na końcu procesu?
Tede
: Nie, bo nie wydaje mi się, żeby między nimi była aż taka różnica. Jedne numery powstały wcześniej, inne powstały później, ale i tak każdy z nich jest dla nas historią, która trwa długo. Nie widzę w tych utworach jakiejś niekonsekwencji. Dla mnie mają one wspólny mianownik.
Mihu: Na dodatek te numery, które powstały wcześniej, później były jeszcze zmieniane, więc wszystko się tak skompresowało, że zamieszczenie ich na jednej płycie ma sens.
Filip: To, co spaja tę płytę ze sobą, to fakt, że te utwory są totalnie różne. To paradoks, ale jest w tym taki absurdalny system. Każdy z tych numerów jest dla mnie wyjęty totalnie z innej bajki. Jednym się to pewnie spodoba, innym nie. Ale single nie powinny być w tym przypadku wyznacznikiem niczego i nie powinny być traktowane jako pryzmat dla całej płyty. To, co ludzie jeszcze usłyszą, będzie dla nich dużym zaskoczeniem.

 

Więc dlaczego „Rosa Alba” i „Shadows” poszły jako single?
Tede
: Tak się po prostu stało. Wybieraliśmy jakąś kolejność i padło na taką, raczej bardziej pod wpływem impulsu niż przewidzianej strategii. To, żeby „Shadows” w ogóle wyszedł jako drugi, podsunął nasz gitarzysta Adi. Wydało nam się, że to ma sens. I chyba dobrze wyszło. Mieliśmy ten komfort, że byliśmy w stanie mniej więcej przewidzieć czym ta płyta będzie. I wiedzieliśmy, że nie da się wybrać singla, który to pokaże w całości. To niemożliwe.

 

Czy w partiach gitar i basu było coś nowego, coś, co sprawiło wam trudność?
Tede
: Jeśli chodzi o gitary to zdałem sobie sprawę, że dobrze jest spędzić trochę czasu w studio, bo to jest praca u podstaw jeśli chodzi o technikę. Poprawiłem sobie technikę podczas sesji. Jak grasz sobie w domu na piecu to wszystko jest spoko, po prostu grasz. Ale jak nagrasz to wszystko to odkrywasz niuanse, detale. Dopiero w studio, kiedy chcesz naprawdę skrupulatnie podejść do tematu, okazuje się, że to nie jest takie proste. Czasami zagranie jakiegoś – wydawałoby się – prostego riffu okazuje się wyzwaniem. Ta sesja na pewno jako instrumentalistów wyniosła nas na wyższy poziom.
Mihu: W kwestii basu także dokonała się jakaś ewolucja dzięki Filipowi. Zawsze grałem na basie gęsto, wrzucałem dużo trójek. Używałem za dużo dźwięku. Przez to całą kompozycja była trochę rozwalona, bo u dołu nie było solidnej podstawy, która ładnie kleiłaby się z garami. Podczas nagrywania okazało się, że dużo lepiej jest uprościć linię basu, żeby dać pole do popisu gitarom, żeby mogły wybrzmieć i żeby wszystko razem się zgrało. To była dla mnie nowość, bo zawsze myślałem, że jeśli będę napiżdżał nie wiadomo jak gęsto, to będzie kozacko i wszyscy to dostrzegą. Tak nie jest. Lepiej osadzić te niskie częstotliwości w jakichś prostych formach.
Tede: Nie zawsze trzeba się pchać na pierwszy plan. Kiedy wszyscy chcą być z przodu wychodzi mamałyga. Trzeba znać swoje miejsce w szeregu. Kiedy masz zagrać solo, to wychodzisz i grasz, ale kiedy nie jest to moment dla ciebie, to równasz z resztą. Przełomowe dla nas było też dużo zmian. W trakcie nagrań, kiedy sklejaliśmy gitary, bas, perkusję i wokale, okazywało się czasami, że w którymś miejscu jest dźwięk, który dysonuje. Trzeba było wracać do ścieżek gitar, poprawiać, nagrywać inaczej. To była harmoniczna zagadka. Wcześniej nie było tych problemów, bo dopóki wokale były krzyczane, tych dysonansów być nie mogło. Teraz, kiedy w wokalach chcieliśmy włożyć dużo melodii i harmonii okazało się, że trzeba jeszcze wziąć pod uwagę harmoniczne. Były więc kwasy w dźwiękach i kolejne rozkminy co zrobić, żeby było lepiej.

 

Okazuje się więc, że w ewolucji Materii Filip ma bardzo dużą rolę.
Mihu
: Bardzo. Ale może niech sam się wypowie, czy ewoluowaliśmy, czy jednak regres.
Filip: Ewolucja. Ale wydaje mi się, że to ewolucja, która wyniosła na wyższy poziom to, co było już na poprzednich płytach, a nie wynajdywanie jakichś elementów, które byłyby nowe dla Materii. Wyciągnęliśmy na pierwszy plan to, co było już na „Case of Noise”, a trochę zniknęło na „We Are Materia”.

 

Na czym nagrywaliście tę „The Rising”?
Tede
: Nagrywaliśmy wszystkie ślady na gitarach marki Skervesen. Większość powstała na gitarze 4T, czyli moim czarnym Skervesenie, do dwóch czy trzech użyliśmy czerwonego ośmiostrunowego modelu Adiego. Basy wbijaliśmy na Miha Skervesenie. Jak się ten model nazywa?
Mihu: Bronto. Już tego modelu nie robią.
Tede: Bardzo fajny bas. Ma bardzo złowrogie brzmienie.
Filip: Wszystko nagrywaliśmy prosto w linię, bez żadnych pieców. A to dlatego, że okres nagrywania był tak rozbity w czasie, że nie dałoby się tego nagrać przez piec – to samo ustawienie pieca musiałoby stać w studio przez dwa lata. Nikt sobie na to niestety nie mógł pozwolić. Nie ma żadnych hardware’owych efektów ani żadnych kostek, których byśmy używali. Wszystko się działo inside the box, bezpośrednio w komputerze.

 

Mihu, Tede – powiedzcie zatem, co macie ze sobą na scenie.
Tede
: Ja do tej pory używałem Peaveya 5150 w tej najstarszej wersji. Paczka to Fender Super-Sonic. Do tego parę efektów w pedalboardzie. Jestem fanem delayów i reverbów, więc mam różne zabawki. Nie mam dopałek, kiedyś próbowałem, ale stwierdziłem, że lepiej mi będzie bez tego. Natomiast w te wakacje przesiadam się na Helixa od firmy Line6, z którą nawiązaliśmy współpracę. Mamy w zespole dwa takie procesory i wiążę z nimi wielkie nadzieje. Wygoda korzystania z nich jest ogromna. Nie miałem jeszcze dużo czasu, żeby porządnie na nich pokręcić, ale z tego, co się dotychczas zdążyłem zorientować, to będzie prawdopodobnie przełom. No i wiadomo – świetna sprawa w sytuacji, gdzie trzeba gdzieś pojechać. Bierzesz sobie taki sprzęcik do plecaka i gdziekolwiek nie wylądujesz na trasie to zawsze sound jest taki sam. Nie ma problemu jak z lampowym wzmacniaczem, gdzie musisz mieć wielką głowę, kolumnę, pedalboard, mikrofon, który musisz zawsze tak samo ustawić. Na dźwięk wpływa wtedy masa różnych czynników. A wiadomo, że parę razy w życiu nie byliśmy w stanie zabrać swojego sprzętu albo ze względu na jakieś wymogi nie byliśmy w stanie go użyć. Wtedy jest loteria – albo siądzie, albo nie siądzie. Z Line6 udało nam się znaleźć zajebiste rozwiązanie.
Mihu: Ja gram dalej na moim pierwszym wzmacniaczu, bo jest spoko. To Nemesis RS 400, stary, fajny, tranzystorowy wzmak. W pewnym momencie przesiadłem się na nieco nowocześniejszą historię, bo tranzystor od TC-Electronics. Ale okazało się, że spadł mi raz i się rozpierdolił. A Nemesis spadł mi chyba z 50 razy, nie ma ani jednej śrubki i dalej działa i gada zajebiście. Na razie gram więc na tym Nemesis i paczce TC-Electronics, ale to i tak nie ma znaczenia, bo bas idzie w linię. Ale zobaczymy co się stanie w najbliższym czasie, bo ja z kolei będę miał procesor Line6 HX Stomp. To mniejsza wersja tego, co mają Tede i Adi. Zobaczymy, czy wygra z tym moim Nemesisem.

 

Jeśli nie będziesz za dużo opuszczał tego Line6 to jest taka szansa.
Mihu
: No tak, wtedy tak. Ale wiesz, w tym moim Nemesisie RS 400 jest equalizer dół/środek/góra, volume, gain i nara, tyle. Prosta sprawa. Nie używam też nigdy żadnych przesterów ani dodatków, więc nie ma się tam co psuć.

 

O dacie premiery „The Rising” nie możemy jeszcze rozmawiać, ale możemy rozmawiać o waszych dalszych planach koncertowych. O Materia Feście już wszystko wiemy, co dalej?
Tede
: W poniedziałek ogłaszamy polską trasę (obecnie koncerty są już ogłoszone, szukajcie dat w Internecie – przyp. J.M.), zagramy w sumie aż 19 koncertów. Pierwszy odbędzie się w pierwszy weekend października, miesiąc po Materia Feście. Będą z nami zaprzyjaźnione zespoły Drown My Day, Fleshcold, Heresy Denied i I Was Born Twice, oczywiście nie wszyscy naraz – gramy po trzy kapele.

 

Co poza trasą? Planujecie kolejne klipy?
Mihu
: Oczywiście. Przed premierą wyjdą jeszcze dwa. Jeden za około półtora miesiąca, czwarty singiel pewnie z tydzień przed premierą. Kiedy teraz słucham tych numerów to chcę, żeby każdy z nich miał klip. Myślę, że są tego warte.

 

Da się? Realizacja teledysków do „Rosa Alba” i „Shadows” musiała sporo kosztować.
Tede
: Tak, ale to taka inwestycja, na którą nie szkoda hajsu. Trzeba takie rzeczy robić, bo rzeczywistość wygląda tak, że jeśli nie puścisz singla, nie będziesz budował ciśnienia, nie będziesz mówił ludziom, że masz coś ważnego do powiedzenia, to nikt cię nie będzie słuchał. Wydaje mi się, że nacisk na takie singlowe podejście jest kluczowy. Nie ma wielu ludzi, którzy mają czas, żeby porządnie posłuchać całej płyty, nawet jeśli są fanami zespołu. Dlatego sądzę, że podanie płyty w postaci singli, jest dobrym rozwiązaniem.

 

W czasach streamingu myślenie singlowe jest chyba właściwsze. Ludzie słuchają pojedynczych piosenek, nie całych płyt.
Tede
: Oczywiście. Ja też wolę sobie odebrać singielek. W dobie bombardowania bodźcami jest to optymalna dawka informacji.

Materia

Fot. Sławomir Kłuciejasz

  • Tags
  • Case Of Noise
  • Filip Mieszkalski
  • Helix
  • materia
  • Michał „Mihu” Piesiaki
  • Nemesis RS 400
  • Peavey 5150
  • Tadeusz „Tede” Piesiak
  • The Rising
  • We Are Materia

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article John Campbell i gitary ESP
Previous article Orange Pedal Baby 100 - recenzja

Jakub Milszewski | TopGuitar

INNE

Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole" Artyści
21 września 2023

Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones" Artykuły o artystach
19 września 2023

Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się" Artykuły o artystach
18 września 2023

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u" Artykuły o artystach
18 września 2023

Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało" Artykuły o artystach
15 września 2023

Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

Założyciel Shrapnel Records krytykuje współczesnych shredderów: „Doceniam niektóre z tych rzeczy, ale nie sprawiają mi przyjemności” Artykuły o artystach
14 września 2023

Założyciel Shrapnel Records krytykuje współczesnych shredderów: „Doceniam niektóre z tych rzeczy, ale nie sprawiają mi przyjemności”

Warren Haynes zmienił zdanie i jest pełen nadziei wobec przyszłości gitary elektrycznej: Artykuły o artystach
14 września 2023

Warren Haynes zmienił zdanie i jest pełen nadziei wobec przyszłości gitary elektrycznej:

Huey Lewis w poruszającym wywiadzie: "Bez aparatów słuchowych jestem całkowicie głuchy" Artykuły o artystach
13 września 2023

Huey Lewis w poruszającym wywiadzie: "Bez aparatów słuchowych jestem całkowicie głuchy"

Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu" Artyści
13 września 2023

Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
21 września 15:42
Newsy

Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

21 września 13:34
Newsy

Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

21 września 12:17
Newsy

Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

21 września 9:31
Artyści

Steve Hackett: „Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole”

20 września 15:52
Newsy

Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

20 września 14:03
Newsy

Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

20 września 11:38
Newsy

Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

20 września 10:35
Newsy

Nowy koncertowy singiel Metalliki „Too Far Gone?”

19 września 12:32
Artyści

Paul McCartney: „Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones”

19 września 10:37
Imprezy

Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

19 września 9:54
Imprezy

Dave Matthews Band powraca do Polski! 

19 września 9:33
TopSpecial

Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco „intelektualni”

18 września 13:37
Newsy

Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

18 września 12:26
Newsy

Markbass Virtuoso International Contest zakończony

18 września 10:50
Artyści

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: „Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press