• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

      Matteo Mancuso z gitarą Yamaha PAC612 VIIFM w utworze „Silkroad”

      Matteo Mancuso z gitarą Yamaha PAC612 VIIFM w utworze „Silkroad”

      Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

      Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

      Roger Waters i kolejne dwa utwory z "The Dark Side of the Moon Redux" - "Speak To Me" i "Breathe"

      Roger Waters i kolejne dwa utwory z "The Dark Side of the Moon Redux" - "Speak To Me" i "Breathe"

    • Newsy sprzętowe
      Duet 3 Limited Edition Set – specjalna wersja interfejsu firmy Apogee

      Duet 3 Limited Edition Set – specjalna wersja interfejsu firmy Apogee

      Gibson zaprezentował gitary z serii Custom Color

      Gibson zaprezentował gitary z serii Custom Color

      BOOM – uniwersalny interfejs audio firmy Apogee

      BOOM – uniwersalny interfejs audio firmy Apogee

      Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

      Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

    • Artykuły
      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

      Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy"

      Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy"

      Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

      Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Michał Mielnik – wywiad

Michał Mielnik – wywiad

5 maja 2020 Dariusz Domanski | TopGuitar Artyści, Wywiady

Przeczytaj również

Lider zespołu Bayer Full się zirytował: "Traktuje się Nas jako niedouczonych i zapyziałych muzykantów”
Lider zespołu Bayer Full się zirytował: "Traktuje się Nas jako niedouczonych i zapyziałych muzykantów”
Zmarł Zenon Miluski, gitarzysta Ireny Jarockiej, grupy Atlas i Leszcze
Zmarł Zenon Miluski, gitarzysta Ireny Jarockiej, grupy Atlas i Leszcze

Michała Mielnika poznałem 18 lat temu, kiedy szukałem realizatora swojej kolejnej płyty. Ktoś polecił mi go, jako młodego, ale bardzo zdolnego i kompetentnego reżysera dźwięku, który pracuje w Radio Gdańsk. Bardzo szybko doszliśmy do porozumienia, i płyta została nagrana właśnie z Michałem. Od tego czasu spotykaliśmy się wielokrotnie przy różnych okazjach, chociażby transmisji na żywo z koncertu jubileuszowego Radia Gdańsk.

 

 

Kiedy do redakcji TopGuitar przyjechał do testów najnowszy produkt SSLa (SSL SIX), kompaktowa, czy wręcz biurkowa konsoleta mikserska, pomyślałem, że jest to doskonała okazja, aby o produktach SSL porozmawiać właśnie z Michałem, który pracuje na urządzeniach tej marki od 20 lat. I tak właśnie któregoś dnia zdzwoniliśmy się… Michał odpoczywał między jedną imprezą live a drugą, ja pracowałem akurat na festiwalu gitarowym w Omiś w Chorwacji.

 

Michał Mielnik

 

Swoją przygodę realizatorską rozpocząłeś jeszcze na studiach od stażu w Radio Gdańsk, z którym związałeś się na kolejne 17 lat, przechodząc wszystkie szczeble pracy: od stażysty poprzez realizatora, aż do szefa produkcji. Obecnie realizujesz duże eventy na żywo dla Telewizji Polskiej, ostatnio np. Festiwal Piosenki w Opolu. Co sprawiło, że zamieniłeś spokojna prace realizatora studyjnego na saperską prace w eventach telewizyjnych na żywo?
Zaczęło się od tego, że zaproponowano mi realizację koncertu w telewizji, w TVP Gdańsk. To było moje pierwsze spotkanie z realizacją telewizyjną, przekonałem się wówczas, że ten telewizyjny „język zawodowy”, realizacyjny różni się od tego, którym posługujemy się w radiu. Nie znałem niektórych sformułowań, nie wiedziałem czasami czego ode mnie chcą realizator światła, czy realizator wizji, ale potraktowałem to jako wyzwanie. Ponieważ realizacja się udała, byłem zapraszany coraz częściej do nagrań programów muzycznych, a później, za jakiś czas dostałem propozycję realizacji dużego koncertu live – orkiestra, zespół, chóry, soliści, to był tzw. „koncert papieski”. Pracowałem wówczas z Jurkiem Orleckim, we dwóch ogarnialiśmy tę skomplikowaną realizację, bo koncerty odbywały się w 6 miastach i po dwa utwory z każdego miasta wchodziły do transmisji telewizyjnej. A potem to już się potoczyło (śmiech).

Obecnie jesteś na stałe związany z TVP, realizując dla nich m.in. Festiwal Piosenki w Opolu. Czy te twoje doświadczenia z realizacji i produkcji w zacisznym studiu Radia Gdańsk pomagają ci w tej realizacji telewizyjnej?
Ja oprócz pracy w Radiu Gdańsk nagrywałem też w innych studiach w Polsce, wiesz, nie mieliśmy tam żadnej klauzuli, że mi nie wolno. Pracowałem też za granicą, ale także tu w Polsce, ale z wielkimi producentami zachodnimi, co było dla mnie wielką szkołą. Wiesz, ja byłem wówczas świeży w tej branży i ta współpraca z amerykańskimi producentami amerykańskiej kapeli to była dla mnie wielka szkoła, to w ogóle wywróciło cały mój świat realizacyjny, to czego się nauczyłem na studiach musiałem wówczas porządnie zweryfikować.

 

Pracowałem też za granicą, ale także tu w Polsce, ale z wielkimi producentami zachodnimi, co było dla mnie wielką szkołą. Wiesz, ja byłem wówczas świeży w tej branży i ta współpraca z amerykańskimi producentami amerykańskiej kapeli to była dla mnie wielka szkoła, to w ogóle wywróciło cały mój świat realizacyjny

 

Ale już wówczas realizowałeś transmisje koncertów na żywo z różnych miejsc, prawda?
Tak, był taki czas, że Radio Gdańsk realizowało bardzo dużo koncertów i muzyki na żywo, także dla innych stacji radiowych, dla Trójki, czy Programu Drugiego Polskiego Radia. Z racji tego, że Radio Gdańsk jako pierwsze miało wóz transmisyjny zdolny do przyjęcia około 170 sygnałów ze sceny, był on nawet wynajmowany od nas przez telewizję. To spowodowało, że bardzo dużo współpracowałem przy live’owych koncertach dla radia. Kiedyś, gdy TVP produkowała jaszcze festiwal w Sopocie, realizacja przebiegała równolegle dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, a ja wówczas byłem dołączony do ekipy telewizyjnej jako człowiek z radia. Wtedy poznałem kolegów realizatorów z telewizji.

A powiedz mi co jest dla ciebie najbardziej stresujące w pracy realizatora live. Czy to, że sprzęt wysiądzie, czy, że się artysta wysypie… W radiu wiadomo – najgorsza jest cisza, a w telewizji…?
Najgorszą sytuacją jest jakaś nieoczekiwana usterka w dźwięku. Wyobraź sobie, że realizator wizji pokazuje zbliżenie na wokalistę, któremu nagle przestaje działać mikrofon. Czyli coś co w radio mogło by zostać niezauważone, w telewizji się nie ukryje. Albo uszkodzenie kabla – w telewizorze widać zbliżenie na gitarzystę, a tej gitary nie słychać. To jest najgorsze. Jest wiele takich sytuacji, które wynikają też z braku komunikacji pomiędzy kimś z tzw. „trójcy świętej” – realizatorem wizji, światła i dźwięku a ekipami, które koordynujemy. Przy dużych produkcjach współpracujemy jeszcze z redakcjami, wydawcami, reżyserami i wyobraź sobie, że podczas koncertu live jakiś reżyser decyduje, że wypada jakiś punkt ze scenariusza. Zawiadamia realizatora światła, a zapomina o realizatorach dźwięku. No i wówczas część ekipy jest przygotowana do zmiany, a część jest zaszokowana, że wychodzi inny artysta niż miał wyjść (śmiech). Brak komunikacji jest zatem najbardziej stresujący. Obawy o to, że się pomylę, czy że przez przypadek źle coś tam ukręcę, nie mają miejsca – bo koncert live trwa i trzeba iść dalej, nie rozpamiętywać, nie bać się, tylko na bieżąco reagować. Trzeba dalej pracować i nie rozkojarzać się. Jak się wybijesz z tego trybu pracy, to wtedy jest dopiero draka. Któregoś razu, pracując w radiu w dziele nagrań, ówczesny mój szef, Piotr Jagielski, główny inżynier rozgłośni przerzucił mnie na dwa miesiące do działu emisji. Ja byłem nieszczęśliwy, bo realizator nagrań ma iść nagle i puszczać płyty CD, tak więc potraktowałem to jako taką ujmę dla mnie. Okazało się jednak, że do dzisiaj jestem mu za to wdzięczny, bo przez to nauczyłem się pracy w stresie, poczułem, co to jest praca na żywo, że każdy ruch, który wykonywałem, był już nie do odwrócenia, nie było w emisji na żywo możliwości dubli (śmiech). Są realizatorzy, którzy sobie nie radzą przy live’ach, bo zżera ich stres, a są jednocześnie doskonałymi realizatorami studyjnymi. Ja jakoś nauczyłem się pracować pod presją, wiesz, podział uwagi na różne bodźce i maksymalne skupienie jednocześnie. To mnie rajcuje i wyczerpuje. Po kilku dużych imprezach muszę sobie odpocząć, odreagować, zasiadam wówczas za konsolą w studio i wówczas to ja dyktuję warunki (śmiech)

 

Michał Mielnik

 

Właśnie. Studio. Pamiętasz swoje pierwsze spotkanie ze stołem SSL?
Jasne, to było jeszcze w czasie studiów, gdy wyjeżdżaliśmy na sesje Audio Engeneering Society, które odbywały się w kilku miastach Europy Zachodniej. Patrzyłem wielkimi oczami na takie konsolety, bo wówczas nie było internetu i nawet ich wcześniej na zdjęciach nie widziałem. Miałem możliwość usiąść przy nich na tych spotkaniach i pamiętam że byłem na takiej prezentacji, podczas której prezentowano na SSL-u utwór Seal’a pod kątem jak ona tam pracuje, automatyka itd. Wówczas zakochałem się w tej konsolecie. Potem pamiętam, że byłem na krótkim stażu w Anglii gdzie miałem okazję poznać inne konsolety SSL i analogowe i pierwsze cyfrowe w różnych studiach nagrań. Spodobała mi się filozofia tych stołów, w porównaniu z innymi, bo miałem już wówczas na koncie jakieś pierwsze realizacje na innych stołach. Pierwsze moje nagrania dokonane na SSL zrealizowałem dopiero, jak do Radia Gdańsk zakupiliśmy konsoletę SSL MT+. Byliśmy na takim gruntownym szkoleniu w Anglii w SSL-u, no i wtedy mogłem korzystać w pełni z dobrodziejstw tej konsolety.

Czyli to ty wprowadziłeś tę konsoletę do Radia Gdańsk, zacząłeś jej używać i korzystać z jej potężnych możliwości. Pamiętasz kiedy to było?
Nie pamiętam, kiedy ona została zakupiona, pewnie na początku lat dwutysięcznych, także ma już swoje lata. Wiem, że jeszcze tam jest, jeszcze działa, choć producent już nie supportuje jej podzespołów, ale jeszcze się sprawdza. Nie tak dawno realizowałem na niej koncert Kombii dla Radia Gdańsk i bardzo fajnie to wszystko zabrzmiało. Muszę się przyznać, że jak się pojawiły te pierwsze niskobudżetowe stoły SSL, po przejęciu marki przez Petera Gabriela i pojawił się Nucleus, byłem jedną z dwóch osób w Polsce, która dostała go na testy. Bez instrukcji, samo urządzenie. I miksując jakiś koncert siedziałem pół nocy ucząc się go. Nad ranem stwierdziłem, że jest to doskonałe narzędzie a jednocześnie bardzo malutkie. SSL to chyba jest jedyna firma, może oprócz Neve, z którą cały czas staram się być na bieżąco, bo wciąż jestem pozytywnie zaskakiwany przez tę firmę. Nawet teraz gdy robiliśmy Opole, pracowałem na stole, który pierwszy raz miałem pod ręką, to był SSL Fusion. Nie miałem czasu nawet zajrzeć w papiery tego stołu, także nie wiem, co tam jest w środku. Ale najlepszą metodą poznania stołu jest kręcenie gałkami i słuchanie co się wydarza. Wpięliśmy to urządzenie w insert grupy muzycznej gdzie była orkiestra i cały band, i przepuszczaliśmy to przez właśnie SSL Fusion. I co zauważyłem, nawet niewielkie ruchy regulatorami powodowały naprawdę słyszalne zmiany dźwięku. Także ewidentnie było słychać różnicę dźwięku i to na korzyść. Podobnie zresztą jak z tym Bus Compressor, którego też używaliśmy. To jest świetny patent, stworzony wiele, wiele lat temu, jak jeszcze na rynku były analogowe konsole SSL. Zawsze się mówiło, że SSL ma świetne korektory, że świetnie brzmią. Na tych wszystkich pokazach i warsztatach studyjnych można było usłyszeć jak świetnie działa ten bus Compressor wbudowany w stół, niedostępny w ogóle poza nim. Pamiętam, że kiedyś chciałem ten moduł wymontować z jakiegoś złomowanego stołu SSL, ale niestety byli szybsi ode mnie (śmiech). W ogóle tak się robiło, że kto miał okazję wymontowywał ze stołu SSL różne moduły, dorabiał zasilacze, obudowę z drewna i miał gotowe zewnętrzne urządzenie peryferyjne.

 

Jak się pojawiły te pierwsze niskobudżetowe stoły SSL, po przejęciu marki przez Petera Gabriela i pojawił się Nucleus, byłem jedną z dwóch osób w Polsce, która dostała go na testy. Bez instrukcji, samo urządzenie. I miksując jakiś koncert siedziałem pół nocy ucząc się go

 

Jako realizator współtworzysz ekipę studia Maska, Grzesia Skawińskiego i tam też macie konsoletę SSL. Jaki to jest model?
To jest SSL AWS 948 Delta. To rozwinięcie Delta oznacza, że całą automatykę można zapisać nie tylko w pamięci stołu, ale też w sesji Pro Tools. Czyli biorąc dysk z sesją protoolsową z wgraną automatyką, mogę w innym studiu na dowolnym innym stole AWS wczytać sobie tę zapisaną automatykę z sesji.
Mówiąc bardzo ogólnie: każde urządzenie ma swoje plusy i minusy, a jeśli konsoleta ma swoje brzmienie, to istnieje niebezpieczeństwo, że dany mikrofon, czy dany instrument nie będzie brzmiał dobrze, jeśli konsoleta nie będzie w odpowiednim stopniu transparentna lub też elastyczna w brzmieniu, będzie koloryzowała czy np. posiadała typowe lampowe brzmienie. W przypadku SSL natomiast jest ten plus, że cokolwiek się do niego podłączy, jakiekolwiek urządzenie, instrument czy mikrofon, to zawsze będzie dobrze. Nie będzie jakiejś zmiany charakterystyki brzmienia. Zawsze to można zrobić później, wpinając w insert kanału jakieś urządzenie lampowe właśnie, ale sygnał ze stołu musi być idealny i takie są właśnie stoły SSL. Ja mam taką zasadę, że manipuluję brzmieniem dobierając mikrofony i zmieniając ich ustawienia względem głośników lub instrumentów. Nie włączę nagrania dopóki nie będę miał na konsolecie wstępnego brzmienia. Jak włączam record, to już to co obsługujemy, bez korekcji, bez poziomów powinno dobrze brzmieć. Dzięki temu jeśli będzie dobrze nagrany materiał, to później będzie można z nim wszystko zrobić, dynamicznie i barwowo. Jeśli natomiast takie ślady będą już nosiły charakterystykę danego stołu i jego okładów, to jak w miksie zmieni się nam koncepcja, to z takimi śladami często niewiele da się zrobić. U mnie najdłużej trwa instalacja i przygotowania do nagrania. Jak już to dobrze brzmi na śladach, to niewiele trzeba kręcić w miksie. Jak masz w torze fonicznym dobry instrument, w rękach dobrego muzyka, dobry kabel, dobry stół z dobrym preampem i układami, to musi zabrzmieć, nie ma zmiłuj. Z drugiej strony jak będziesz miał wszystko najwyższej klasy, ale jedno ogniwo tego łańcucha będzie słabe, to wszystko zabrzmi słabo – tak to działa.

 

Michał Mielnik

 

Nagrywacie teraz w Masce młodą kapelę brytyjską, która podchodzi do brzmienia w sposób oldschoolowy.
Tak, chłopaki grają przesterami ze wzmacniaczy, prawie żadnych kostek, gitary to Fendery… Przylatują z Anglii i siedzieliśmy dwa tygodnie spokojnie, bezstresowo, na luziku, bo zgadzamy się z Grzegorzem, że najgorsze to jest jakieś niezdrowe ciśnienie w studiu, każdy musi mieć komfort, zarówno muzyk jak i realizator. Gdy więc czuliśmy się gorzej, bo np. pogoda była kiepska, to nie wahaliśmy się przerwać sesję, odpocząć, spotkać na drugi dzień w lepszym nastroju. Wiesz, jak wszyscy wiedzą, że kiepsko idzie, ale trzeba coś zrobić, bo termin goni albo ktoś stoi z batem, to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Tutaj nagrywaliśmy więc utwór po utworze, na setkę, od razu robiąc pewne poprawki. Żadnym dublowanych gitar, nakładek, overdubbingu… tak jak chłopaki brzmią na koncercie tak będą brzmieli na płycie, niemal jeden do jednego. Wokal był dogrywany, ale to wiadomo, że ze względów technicznych i czystości śladów. To trio, także muzyka bardzo energetyczna.

Byłem jakiś czas temu u Piotra Łukaszewskiego w Custom 34 i on powiedział mi, że zamiast ustawiać pół dnia brzmienie analogowe z samej gitary i wzmacniacza, woli odpalić Kempera, wrzucić preset i jazda! Jak ty się zapatrujesz na studyjną użyteczność Kempera? Zresztą Grzegorz też zdaje się sprawił sobie to urządzenie….
Tak, korzysta z niego na koncertach ze względu na łatwość i poręczność, ale cały czas jak nagrywamy gitarę Grzesia w studiu to korzystamy z pieców, mikrofonów i różnych podłączanych efektów zewnętrznych.

Powiedz mi szczerze, czy ty – jako realizator – słyszysz różnicę w brzmieniu z Kempera i ze wzmacniacza?
Są takie brzmienia gdzie ciężko mi jest to odróżnić. Kemper jest chyba najlepszy z tych wszystkich symulatorów brzmień. Są takie profile, szczególnie jeśli ktoś je sobie wypieści pod siebie, że nie odróżnisz. Ja w ogóle uważam, że Kemper jest doskonałym wynalazkiem na koncerty, na trasę. Doskonałym dla wszystkich: dla muzyka, bo jak odpali gitarę to będzie ją miał tak jak sobie ustawił i nikt mu we wzmaku gałki nie przekręci; dla nagłośnieniowca i realizatora bo ma kompletne brzmienie z pogłosami, delayami, stereo, mono, wszystko ustawione. Mało tego – nie ma hałasu na scenie, bo grają tylko monitory, a gitara nie wchodzi w inne mikrofony, nie ma przesłuchów. Same plusy, wszyscy są zadowoleni. Natomiast w studiu uważam, że jeśli nagrywamy muzykę gitarową, gdzie gitara jest najważniejsza, na pierwszym planie, to chyba jednak charakter muzyki i samego artysty wyjdzie najpełniej klasyczną drogą, gitara, kabel, wzmacniacz, efekty. Jeśli natomiast gitara jest tylko elementem w miksie zespołu, to można grać z Kempera w studio i to z sukcesem.

 

Kemper jest chyba najlepszy z tych wszystkich symulatorów brzmień. Są takie profile, szczególnie jeśli ktoś je sobie wypieści pod siebie, że nie odróżnisz. Ja w ogóle uważam, że Kemper jest doskonałym wynalazkiem na koncerty, na trasę

 

To jest w ogóle ciekawa kwestia tego brzmienia i jego subtelnych zmian. Brałem udział w wielu odsłuchowych testach sprzętu, także tych ślepych i to jest momentami naprawdę zabawne jak odgaduje się kabel za 20 000 złotych, a jak taki za 40 złotych (śmiech). Jest jeszcze kwestia nagrań w formacie mp3, w którym muzyka może być różnie zakodowana i niezależnie od tego ile kasy kosztował sprzęt, na którym została zagrana i nagrana, po takiej kompresji będzie zniekształcona… Przyznaję się jednak bez bicia, że – jeśli chodzi o materiał studyjny – nadal nagrywam z bardzo dużą rozdzielczością. Moja ulubiona częstotliwość próbkowania to 88,2 kHz i nie dam się przekonać kolegom, którzy mówią mi, że i tak zostanie to skonwertowane do standardu płyty CD. Ja jednak dostrzegam tę różnicę, zwłaszcza jeśli chodzi o procesy jakim poddawany jest dźwięk, wolę pracować na wyższej jakości zarówno częstotliwościowej, jak i bitowej. Jak zapinasz jakieś pluginy na śladzie 16-bitowym to z każdym kolejnym pluginem ten track traci kolejne bity i przez to jakość ulega degradacji. Co z tego, że teoretycznie cały czas jest 16 bitów, skoro tych właściwych bitów przekazujących informację jest coraz mniej. Jeśli więc zejdę z sygnałem do 16 bitów a wcześniej miałem 32 to i tak po takich operacjach mam więcej informacji w sygnale niż gdybym operował od początku na 16 bitach. No tak to fizycznie wygląda. Wszystko i tak zależy od przetworników, konwerterów analogowo-cyfrowych i cyfrowo-analogowych i na czym sumujemy sygnały – sumator analogowy daje dużo dobrego.

Świetnie mi się tego słucha, masz niesamowitą wiedzę, rozmawiamy już 45 minut, a wydaje mi się, że raptem liznęliśmy tylko ogólnie pewne tematy…
Wiesz, przez wiele wykładałem na uczelni technologię nagrań (śmiech), więc 45 minut to taka najmniejsza jednostka wykładowa.

Zapraszam więc Ciebie do Redakcji TopGuitar na pogłębienie tych tematów.
Chętnie przyjadę. Do zobaczenia!

 

Rozmawiał: Dariusz Domański
Zdjęcia: Archiwum Michała Mielnika

 

 

Michał Mielnik

  • Tags
  • Audio Engeneering Society
  • Kemper - nowości i testy
  • Michał Mielnik
  • Radio Gdańsk
  • SSL
  • Studio Maska
  • TVP
  • TVP Gdańsk

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Cieszanów Rock Festiwal 2020 odbędzie się online!
Previous article Bartek Sadura - wywiad AD 2020

Dariusz Domanski | TopGuitar

INNE

Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki" Artykuły o artystach
28 września 2023

Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły" Artykuły o artystach
27 września 2023

Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy" Artykuły o artystach
27 września 2023

Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy"

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae Artyści
26 września 2023

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa Artykuły o artystach
25 września 2023

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie" Artykuły o artystach
25 września 2023

80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem" Artykuły o artystach
24 września 2023

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować" Artykuły o artystach
23 września 2023

Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować"

Mateus Asato odkrywa tajemnice swojego stylu gry Artykuły o artystach
22 września 2023

Mateus Asato odkrywa tajemnice swojego stylu gry

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
28 września 9:08
Artyści

Gary Holt: „Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki”

27 września 17:30
Newsy

Duet 3 Limited Edition Set – specjalna wersja interfejsu firmy Apogee

27 września 14:23
Artyści

Carlos Santana: „Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły”

27 września 11:38
Artyści

Marty Friedman: „Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy”

27 września 10:17
Newsy

Gibson zaprezentował gitary z serii Custom Color

26 września 16:11
Newsy

John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

26 września 14:51
Newsy

BOOM – uniwersalny interfejs audio firmy Apogee

26 września 10:52
Newsy

Matteo Mancuso z gitarą Yamaha PAC612 VIIFM w utworze „Silkroad”

26 września 10:12
Artyści

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” – rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

25 września 21:52
TopSpecial

Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

25 września 16:00
Newsy

Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

25 września 12:11
Artyści

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

25 września 9:06
Artyści

80-letni Keith Richards: „Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie”

25 września 7:36
Tygodnik

Tygodnik 35/2023 (267)

24 września 20:00
Imprezy

Avant Art Festival 2023: dźwięki i wizje przyszłości

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press