• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Ola Englund zgadza się z Nergalem w sprawie brzmienia metalowych kapel i mówi, że jest to opinia… „starego metalowego pierdziela”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 8, 2023
Ola & Ner, fot. YouTube
Udostępnij

Rozmowa o zaletach i wadach nowoczesnej produkcji muzycznej trwa od wielu lat, a pierwszą osobą, która poruszyła ten temat w 2023 roku był Nergal. Większość Czytelników TopGuitar zgodziła się z jego opinią, że kapele metalowe brzmią dzisiaj niemal identycznie i oto na białym koniu wjechał Ola Englund zabierając głos w tej sprawie. W ostatnim odcinku swojej youtube’owej serii powiedział, że owszem, zgadza się z tym, co powiedział Nergal i jest to opinia… „starego metalowego pierdziela”.

 

Lider Behemoth stwierdził niedawno, że bardzo niewiele współczesnych nagrań brzmi „organicznie”, argumentując, że „perfekcja czyni rzeczy nudnymi, niedoskonałymi i w ogóle nieciekawymi”. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Po zapoznaniu się z wypowiedzią Nergala w nowym odcinku SWOLA, Ola Englund powiedział: „Metalowe serwisy informacyjne online mogą mnie zacytować w tej sprawie, kiedy mówię, że są to słowa starego metalowego pierdziela – takiego jak ja. Absolutnie zgadzam się z tym, co on mówi. Dorastałem na albumach, które nie były nagrywane na komputerze, gdzie zespoły musiały naprawdę dawać radę, naprawdę znać swoją muzykę zanim jeszcze weszły do studia. I wiesz, oni po prostu doskonalili swoje rzemiosło i uzyskiwali prawdziwy żywy groove obecny na albumie.”

Są to słowa starego metalowego pierdziela – takiego jak ja. Absolutnie zgadzam się z tym, co on mówi

Ola kontynuował swój wywód: „Jestem do tego przyzwyczajony, założę się, że Nergal też jest do tego przyzwyczajony. W dzisiejszych czasach, kiedy słyszysz zespoły death metalowe, które grają 240 BPM w utworach, a to tylko wyrównane do siatki stopy, werble i idealnie zsynchronizowane gitary – jest to trochę dziwne. To rzeczywiście brzmi robotycznie.”

Po chwili Ola zaczął jednak trochę bronić technicznego death metalu: „Młodsze pokolenie, które dorastało i zaczęło słuchać metalu później – oni są do tego przyzwyczajeni. Może to jest brzmienie, które im się podoba, ten całkowicie robotyczny, super szczelny rodzaj brzmienia. Więc, myślę, że to naprawdę subiektywne. Faceci tacy jak ja i Nergal lubimy, kiedy coś jest groove. Mówiłem to już wiele razy, ale lubię zostawiać błędy na płytach, ponieważ to właśnie błędy i groove czynią album wyjątkowym.

Lubię zostawiać błędy na płytach, ponieważ to właśnie błędy i groove czynią album wyjątkowym

Kończąc wątek Englund powiedział: „Widzę, że Nergal dostaje po głowie za swoją wypowiedź, ale w pewnym stopniu się z nim zgadzam. Nadal cieszę się dobrym nowoczesnym death metalem, w którym wszystko jest zrobione przez roboty – to ma swój smak, ale osobiście lubię też słyszeć, kiedy zespół gra na szczycie swojej wydolności i możesz prawie usłyszeć, jak wkradają się błędy. Wiesz, takie granie powinno boleć”.

Lubię słyszeć, kiedy zespół gra, wiesz, na szczycie swojej wydolności i możesz prawie usłyszeć, jak wkradają się błędy

TAGI: Nergal, Ola Englund, produkcja muzyczna
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

Maciej Warda | TopGuitar maj 18, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King: „Granie z przyjaciółmi jest ważniejsze, niż mi się wydawało”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Eddie Van Halen: „Jeśli robienie muzyki, której ludzie chcą słuchać, to sprzedawanie się, to tak – sprzedaję się. I jestem z tego dumny.”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Marty Friedman: „Kiedy słyszysz muzykę i masz wizję kogoś siedzącego przed metronomem, to nie jest zbyt sexy”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Nuno Bettencourt o swoich komentarzach wobec Guns N’ Roses: „To było trochę aroganckie, teraz to rozumiem”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
ArtyściWywiady

Tommy Emmanuel: „Nie potrafię czytać nut”

Maciej Warda | TopGuitar maj 14, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?