• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Sean Bonnette i gitara Yamaha FGX3

      Sean Bonnette i gitara Yamaha FGX3

      Brudno - nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka "Perkoza" Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

      Brudno - nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka "Perkoza" Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

      Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

      Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

      Jak "Słoneczny patrol", tylko lepiej - nowy, "ciałopozytywny" teledysk Tenacious D

      Jak "Słoneczny patrol", tylko lepiej - nowy, "ciałopozytywny" teledysk Tenacious D

    • Newsy sprzętowe
      Nowe gitary ESP E-II na rok 2023

      Nowe gitary ESP E-II na rok 2023

      LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

      LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

      Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave'a Mustaine'a

      Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave'a Mustaine'a

      Line 6 Helix 3.60 – 5 najciekawszych filmów

      Line 6 Helix 3.60 – 5 najciekawszych filmów

    • TopVideo
      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

  • Artyści
    • Wywiady
      Nita Strauss o swoim nowym utworze: „'Victorious' to hymn, o którym zawsze marzyłam"

      Nita Strauss o swoim nowym utworze: „'Victorious' to hymn, o którym zawsze marzyłam"

      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

    • Artykuły
      Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

      Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

      Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

      Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

      Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

      Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

      Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

      Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Butcher Babies wystąpią na dwóch koncertach w Polsce

      Butcher Babies wystąpią na dwóch koncertach w Polsce

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Incubus zagrał w Krakowie - fotorelacja

      Incubus zagrał w Krakowie - fotorelacja

      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

    • Patronat TopGuitar
      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

      Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Olaf Deriglasoff – Cyrk Deriglasoff

Olaf Deriglasoff – Cyrk Deriglasoff

13 czerwca 2019 Maciej Warda | TopGuitar 224

Przeczytaj również

Gallistrings Ukulele Bass UXB810
Divinity Roxx - Ewolucja - wywiad
Divinity Roxx - Ewolucja - wywiad

Olaf Deriglasoff z niejednego pieca jadł chleb. Basista, songwriter, producent. Jest jednym z niewielu basistów, który od ponad 3 dekad przewija się w zacnych składach u zacnych artystów nagrywających zacne płyty. Niezależnie od tego jego własny zespół Deriglasoff wykonuje i nagrywa od kilkunastu lat całkiem niepokorne dźwięki. Jego ostatni projekt o nazwie Cyrk Deriglasoff to ponownie energetyczna petarda, oparta jednak na nie rockowym instrumentarium. Oto kolejne rokendrollowe wcielenie Olafa – wiecznego punka, który… nie opiera się na siłę nowym czasom.

 

Panie Deriglasoff, pańska nowa muzyka, gdzie są „riffy siarczyste ja się pana pytam?”
Między innymi po to napisałem te słowa i w ogóle całą tę piosenkę, żebym się już z tego nie musiał się nikomu tłumaczyć. (śmiech) Bo nie ma co ukrywać, że muzycznie wszedłem w ostry wiraż i pewne stereotypy dotyczące mojej działalności i stylu z którym byłem kojarzony uległy dużej zmianie. Kto wie, może nawet runęły? A to, jak nie trudno się było domyślić zaczęło w wśród dziennikarskiej braci rodzić pytania. (śmiech)

Zwracam honor – drugi singiel z płyty „Magia y Tresura”, czyli „Trzymaj mnie mocno” jest riffowy aż iskry idą, tyle, że riff… to w zasadzie temat dęciaków! No w każdym razie jest ogień. Powiedz kto jest z tobą w składzie Cyrku i jak tworzyłeś ten zespół.
Początkowo cała ta cyrkowa sytuacja istniała tylko w mojej głowie. Tam powstała jako idea, pomysł na coś nowego, coś zupełnie z innej mańki. A że mną jest tak, że „od pomysłu do przemysłu” jest tylko chwila, więc natychmiast napisałem piosenki, które kłębiły mi się w umyśle, szukając jednocześnie ludzi, z którymi mógłbym wyruszyć na tę muzyczną awanturę. Dałem w tym celu nawet ogłoszenie na facebooku, ale ostatecznie zdecydowałem się na współpracę z wrocławskim mulitinstrumentalistą Tomkiem Kasiukiewiczem, który w Cyrku miał grać na puzonie i odpowiadać za całą sekcję dętą. Potem już poszło szybko i do składu dołączyli Robert Kamalski na saksofonie barytonowym, Grzegorz Pastuszka na suzafonie, Robert Rasz na perkusji i Grzegorz Wiencek na gitarze.

 

Olaf Deriglasoff

Olaf Deriglasoff, fot. Honorata Karapuda

 

Melodia, rytm, energia plus jakieś ozdobniki – okazuje się, że to wystarczy, żeby kąsało lepiej niż nie jeden rockowy riff! O to chyba chodziło w tym zespole, prawda?
Słusznie, jest to bowiem projekt piosenkowy, wodewilowy oscylujący pomiędzy alternatywnym folkiem, a rockową energią i punkową nonszalancją. Ten zespół ma wpadać do klubu i rozkręcać bibę. Wspólne śpiewy tańce, hulanka.

Jak wy to w ogóle nagrywaliście? Czy to była dla ciebie nowa sytuacja, jeśli chodzi o realizację w studio takiego składu?
Nie wiem czy znasz moją definicję zespołu niezależnego? Zespół niezależny to taki, na którym nikomu nie zależy. (śmiech) Interesowała się nawet nami przez moment duża wytwórnia płytowa, ale nic z tego nie wyszło, trudno bowiem wziąć na smycz starego, cwanego, przyzwyczajonego do wolności kundla ulicznego. Tak więc, zgodnie z moim wypracowanym przez lata stylem, nagraliśmy tę płytę własnym sumptem, w garażach i mieszkaniach, używając półamatorskiego sprzętu. Trochę eksperymentowaliśmy z nagrywaniem trąb, bo to dla mnie była nowość, ale wspólnym wysiłkiem jakoś to nagraliśmy. Potem ja to sam zmiksowałem i tyle. Klasyczne „zrób to sam”. Gdzieś tam jest to też prztyczek w nos dla wielkiego, nadętego przemysłu muzycznego, który wydaje miliony by nagrać plastikowo brzmiące przeboiki na jeden sezon. My jesteśmy w tym względzie artystycznymi chuliganami.

Jest jeszcze jeden szkopuł – chodziły plotki, że nie grasz na tej płycie ani na gitarze ani na basie…?
E, tam, gadanie. (śmiech) Ja bym nie grał na basie? Nie wytrzymałbym. Mam w swojej kolekcji… czekaj zaraz policzę… 10 basów i ja miałbym z tego arsenału nie skorzystać? Nie ma mowy. Nie odmówiłbym sobie tej radochy! Tak więc, gdy zabrałem się do wbijania basów, w każdej piosence kładłem zawsze kilka tracków na skrajnie różnych instrumentach. A że jest w czym w czym przebierać, usłyszymy na tej płycie różne modele Fendera, Gibsony, enerdowską Musimę, aż po Fendera Mustanga na szlifach, czy mówiąc z angielska na flatwoundach. No i zgodnie z moim ekstrawaganckim podejściem do sprawy, pojawia się również bandżo basowe. Gdy płyta była już nagrana, w fazie miksu miałem totalny komfort i mogłem sobie wybrać dowolny track i brzmienie, które moim zdaniem najlepiej pasowało do danej piosenki.

 

Olaf Deriglasoff

Olaf Deriglasoff, fot. Honorata Karapuda

 

Kilka lat temu, w wywiadzie dla TopGuitar powiedziałeś, że „gra na mocno odkręconym, przesterowanym basie to jak nocna przejażdżka kradzionym Wartburgiem”. Brzmiało to romantycznie.
Jak sam widzisz z niczego nie musiałem rezygnować. Granie na basie to dla mnie nadal manifestacja bezkompromisowego podejścia do kwestii sekcji rytmicznej. To ma pompować, pulsować, huczeć, buczeć i dawać betonową podstawę dla wszystkich innych instrumentów. Kawałki bez basu są równie smaczne jak zeschnięty kawałek pizzy sprzed trzech dni. Da się zjeść, ale nie jest to przeżycie zapierające dech w piersiach.

Kawałki bez basu są równie smaczne jak zeschnięty kawałek pizzy sprzed trzech dni. Da się zjeść, ale nie jest to przeżycie zapierające dech w piersiach

Jak twoja publiczność odebrała Cyrk Deriglasoff? Jakieś samobójstwa, czy głębokie rany na psychice fanów?
W tej chwili trudno to jeszcze ocenić, bowiem płyta dopiero co się ukazała, ale służby medyczne są w pogotowiu na wypadek fali histerii i załamań nerwowych. Prawdopodobnie nastąpi też fluktuacja kadr, czyli część ludzi, którzy woleli dawnego, czysto rockowego Deriglasoffa odejdzie, a na ich miejsce pojawią się inni, którzy będą przekonani, że odkryli jakiegoś nowego, zupełnie dotychczas nieznanego artystę.

Dzięki takim osobnikom jak ty punkowy duch przetrwał w obecnych plastikowych czasach i ma się całkiem dobrze – wystarczy spojrzeć na twoje statystyki w mediach społecznościowych, które są całkiem niezłe. To znaczy, że trafiasz też do młodego pokolenia. Powiedz jak odnajdujesz się w dzisiejszych czasach? Jesteś na bieżąco z tymi całymi lajkami, subami i followersami?
Wiadomo, że jako człowiek starej daty jestem dziwakiem i lubię w kontaktach z ludźmi patrzeć im w oczy, czuć ich zapach, ściskać ich dłonie, a w przypadku płci przeciwnej również inne części ciała. Wirtual zmusza nas siłą rzeczy do rezygnacji z tych wszystkich przyjemności. Jest dużo, dużo wygodniejszy i o wiele szerszy niż real, ale za to dużo płytszy, zda się płaski jakiś i bez smaku. Mimo tych ewidentnych wad jest to fantastyczne narzędzie, z którego korzystam na co dzień w kwestiach i kontaktu i docierania do swoich słuchaczy. Na początku byłem zażenowany ogłaszając swoje koncerty, wydawnictwa itp. Czułem się bowiem jakbym o coś żebrał, próbował coś komuś sprzedać, na chama wcisnąć… Ale z biegiem lat przywykłem do tego i z mniejszym lub większym skutkiem gram w tę grę.

jako człowiek starej daty jestem dziwakiem i lubię w kontaktach z ludźmi patrzeć im w oczy, czuć ich zapach, ściskać ich dłonie, a w przypadku płci przeciwnej również inne części ciała. Wirtual zmusza nas siłą rzeczy do rezygnacji z tych wszystkich przyjemności. Jest dużo, dużo wygodniejszy i o wiele szerszy niż real, ale za to dużo płytszy, zda się płaski jakiś i bez smaku.

Lubisz stare instrumenty, które, podobnie jak ty, nie jedno przeszły. Opowiedz na czym grasz jeśli chodzi o gitary. Wiem, że masz jakiegoś starego Jazz Bassa…?
Jak już wcześniej wspomniałem mam kolekcyjkę składającą się z kilku klasyków. Moją najbardziej ulubioną i zarazem najstarszą w sensie posiadania gitarą basową jest Jazz Bass z 1973 roku. Kupiłem ją za 8 milionów, czyli dzisiejsze 800 złotych gdzieś około 1990, więc mam ją już prawie 30 lat. Następnym z Fenderów jest Precision Bass z 1978, bardzo solidny instrument, który po prostu trzeba mieć na stanie, jeżeli poważnie podchodzisz do stworzenia przydomowej stajni. Nie można nie wspomnieć o perełce, czyli o Fenderze Mustangu z 1968 roku, charakternej babci, którą w latach siedemdziesiątych pieścił sam Waldemar Tkaczyk w zespole Kombi. Można ją zobaczyć w video do piosenki „Nie ma jak szpan”. Potem jest kilka Gibsonów, w tym świetnie brzmiący Grabber 3 z 1978, dwa Thundery (4 i 5 strun). Kolekcyjkę dopełnia ćwierćwieczny GL L2500 custom. I tu mała uwaga, tak, mam piątki, ale nigdy za tym wynalazkiem nie przepadałem i nie używam ich już właściwie. Myślę, że już niedługo zmienią właściciela. Dalej są: akustyczny Fender, bezprogowy Hohner i kilka innych śmiesznostek, wszystkie raczej mało istotne, stanowią tło i nie ma co o nich wspominać przy tak poważnych egzemplarzach, jak te, które zostały wymienione na początku.

Dlaczego na „Magia y Tresura” pojawia się banjo basowe? Co to jest w ogóle za wynalazek?
Gdy wymyślałem Cyrk, od razu tworzyłem też pewien pasujący do tej nieco osobliwej propozycji artystycznej pomysł wizualny. Składał się na to wygląd, styl ubierania i oryginalne, niecodzienne instrumentarium. Zagrałem zatem kilka koncertów na basie akustycznym, to było dosyć niecodzienne, ale było mi mało dziwnie i wymyśliłem sobie bandżo basowe. Natychmiast poradziłem się znanego wszystkim wujka i okazało się, że tak, że właśnie niedawno firma Gold Tone wypuściła na rynek taki właśnie instrument. Znane są też filmiki z koncertów Lesa Claypoola gdzie można tam zobaczyć podobny wynalazek. Pozostało już tylko liczyć na łut szczęścia i znowu się udało, znalazłem w jakimś sklepiku w Germanii pojedynczy egzemplarz, całkiem nowy, ale nieco uszkodzony. Pamiętajmy, że nigdy niczego takiego nie miałem w ręce, więc zupełnie nie wiedziałem czego się spodziewać. Gdy w końcu instrument dotarł okazało się, że wszystko fajnie, ale struny są pół metra nad gryfem – to właśnie był ów feler. Trochę musiałem poeksperymentować, bo ustawianie gryfu w banjo to zupełnie inna bajka niż w zwykłych basach i po godzinie majstrowania uzyskałem sprawny instrument. Jak to gra? Ano, właściwie tak jak powinno, czyli jak bandżo basowe – śmiesznie. Taki dosyć krótki dźwięk z bandżowym rezonansem. Ale gdy podłączysz się do wzmacniacza, wtedy nagle masz bas, nieco dziwacznie brzmiący, ale jednak prawie zwykły bas. A gdy podłączysz swój ulubiony przester możesz miażdżyć niczym spychacz na polu dyń.

 

Olaf Deriglasoff

Olaf Deriglasoff, fot. Honorata Karapuda

 

A twoje wzmacniacze? Dalej Ampegi?
Tutaj się nic nie zmienia, lampowy Classic z kolumną 4×10 HLF, na mniejsze wyjazdy stara pordzewiała tranzystorowa B4 i do zadań specjalnych stareńki Portaflex B-15N. Mam jeszcze Messa Boogie M-Pulse 600, ale to nie moja bajka, więc cały zestaw na wygnaniu w garażu.

W zasadzie to jesteś jednym z kilku polskich basistów, których można poznać z zamkniętymi oczami – brzmisz i frazujesz fenomenalnie w sensie unikalności. Jaki jest twój przepis na to ciepłe, oldschoolowe, lekko growlowe brzmienie? Jakies efekty, przestery, czy po prostu kostka w dłoni i rozkręcony wzmak?
Historia jest taka, że zaczynałem jako gitarzysta. Ciągle jednak zrywałem struny, chciałem grać mocno, wyraziście, energetycznie, a kończyło się na trzech pękniętych strunach w czasie jednego koncertu. Do tego te strunki były tak blisko siebie, takie cieniutkie i jakieś takie niepoważne. Gdy pewnego dnia zaproponowano mi zastąpienie nieobecnego basisty, pojąłem w sekundę, że błądziłem męcząc się latami grając na nie swoim instrumencie. Zrozumiałem, że moim instrumentem jest bas. Eureka. Bingo. Szach mat. A że chciałem grać agresywnie, z wypiardem, nie bawiłem się w półśrodki tylko waliłem kochą. To w tamtych czasach było uważane za jakieś świętokradztwo. Zawsze mnie to śmieszyło i możesz sobie wyobrazić gdzie miałem i nadal mam te wszystkie opinie. Jestem kolesiem robiącym wszystko po swojemu, tak, żeby mi się podobało. Oczywiście znam i stosuję też pozostałe palcowe techniki, w szczególności delikatne granie kciukiem, ale stosuję je jedynie gdy chcę uzyskać, ciepłe, głębokie starodawne brzmienie. A tak to naparzam kochą i się nie zastanawiam. Co do ustawień to jakbym nie ustawił pieca, a często kręcę gałami, to i tak mi zawsze wychodzi Deriglasoff. Myślę, to w dużej mierze kwestia prawej ręki. Co do przesterów to zawsze mnie kręciły i już na początku lat dziewięćdziesiątych grałem na starej wersji Rat’a firmy ProCo, potem przestery uzyskiwałem przewalając gain, co jest ryzykowne, aż do czasu gdy spotkałem Bass Drive Fullton’a i tak zostało. Nic więcej mi nie trzeba.

Zaczynałem jako gitarzysta. Ciągle jednak zrywałem struny, chciałem grać mocno, wyraziście, energetycznie, a kończyło się na trzech pękniętych strunach w czasie jednego koncertu. Do tego te strunki były tak blisko siebie, takie cieniutkie i jakieś takie niepoważne. Gdy pewnego dnia zaproponowano mi zastąpienie nieobecnego basisty, pojąłem w sekundę, że błądziłem męcząc się latami grając na nie swoim instrumencie. Zrozumiałem, że moim instrumentem jest bas. Eureka. Bingo. Szach mat

Cyrk Deriglasoff to teraz twój jedyny zespół? Grasz cały czas z Arkadiuszem Jakubkiem?
Tak, gram też z Arkiem i uwielbiam być w tym zespole zwykłym szeregowym basistą. Stoję sobie z boku, robię swoją robotę, słucham jak i co gra perkusista, łapię z nim fazę i obcinam sobie fajne dziewczyny w pierwszym rzędzie. Zero napinki, liderowania, zabawiania publiczności opowieściami z mchu i paproci. Proste, chłopskie granie na czterech strunach.

Przez lata, a może nawet dekady sporadycznie zajmowałeś się też produkcją muzyczną, przy czym niektóre twoje produkcje są mniej… oczywiste. Jak doszło do współpracy z Piotrem Szmidtem znanym jako Ten Typ Mes?
Z Mesem znamy się z racji… eee… no właściwie to nie wiem jak się poznaliśmy. Wychodzi na to, że musiało to nastąpić gdzieś podczas nocnego zwiedzania miasta. To bardzo inteligentny, oczytany typ, ten Mes. A ja też lubię poczytać i pogadać o literaturze. No i się zgadaliśmy, a potem nagle telefon, czy chciałbyś, czy mógłbyś, czy wpadłbyś? Chciałem i mogłem. Wpadłem. A jeżeli chodzi o produkcję muzyczną to mam na koncie około 6-7 płyt, zależy jak liczyć. Uwielbiam tę robotę, ale zazwyczaj dzwoniący oczekują, że będę pracował w czynie społecznym. To trochę niepoważne, więc robię to rzadziej niż bym chciał.

Jak znalazłeś się w telewizyjnym polsatowskim show „All Together Now”? Przydało ci się to do czegoś?
Potrzebowałem kasy na wyprodukowanie i wydanie płyty, stwierdziłem, że nie będę chodzi i prosił po ludziach. Po prostu poszedłem do pracy jak każdy inny człowiek. A że była to praca w telewizji, trudno, przynajmniej robiłem i mówiłem to co myślę, bez mizdżenia się i bez udawania i odgrywania jakiegoś głupawego scenariusza. Zarobiłem swoje i tyle. Płyta na rynku, jest git.

Cyrk Deriglasoff grał ostatnio koncert transrepertuarowy w Teatrze Muzycznym Capitol. Na czym polegała ta oryginalna impreza?
Wrocławiaki wymyśliły sobie taką ciekawą formułę, że zapraszają trzy zespoły. Każdy zespół gra jeden swój utwór i jeden utwór z repertuaru zespołu, który będzie grał po nich. Więc w ostatecznym rozrachunku każdy gra cover każdego. A wszystko to w pięknej scenerii kameralnej sali teatralnej, z publicznością, która przychodzi na tę imprezę by słuchać muzyki i się bawić, a nie gadać i pić piwo. Dodajmy do tego elokwentną i dowcipną konferansjerkę w wykonaniu dyrektora Capitolu Konrada Imieli, który podejmuje zaproszonych artystów wiśnióweczką na scenie i mamy przepis na imprezę, którą się pamięta do końca życia.

Gdzie będziemy mogli usłyszeć Cyrk Deriglasoff w sezonie 2019?
Cyrk rusza ostro do przodu, będziemy grali na paru dużych festiwalach w tym na Pol’and’rock’u, na Cieszanów Rock Festiwal, będą też Juwenalia, koncerty radiowe i inne, bardziej lokalne imprezy. Wymieniam tu te większe wydarzenia, ale chciałbym podkreślić, że moim naturalnym środowiskiem jest, był i będzie klub muzyczny. Miejsce do którego ludzie przychodzą by posłuchać muzy i by pobawić się z przyjaciółmi przy ulubionym zespole. Kluby, w których publiczność nie waha się płacić za bilety, bo wie na co idzie i szanuje muzykę i muzyków którzy będą dla nich dzisiaj grali.

Dzięki piękne za rozmowę!
Dzięki!

 

Olaf Deriglasoff

Olaf Deriglasoff, fot. Honorata Karapuda

  • Tags
  • Cyrk Deriglasoff
  • Magia y Tresura
  • Olaf Deriglasoff
  • TopBass

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Zbliża się koncert MUSE w Krakowie
Previous article Impact Festival 2019 za nami - fotorelacja

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi” Artykuły o artystach
9 czerwca 2023

Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji” Artykuły o artystach
8 czerwca 2023

Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein Artykuły o artystach
7 czerwca 2023

Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

Nita Strauss o swoim nowym utworze: „'Victorious' to hymn, o którym zawsze marzyłam" Artyści
7 czerwca 2023

Nita Strauss o swoim nowym utworze: „'Victorious' to hymn, o którym zawsze marzyłam"

Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC Artykuły o artystach
5 czerwca 2023

Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese'a Artykuły o artystach
5 czerwca 2023

Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese'a

Jimmy Page: "Kocham 'St. Anger'. To świetny album” Artykuły o artystach
3 czerwca 2023

Jimmy Page: "Kocham 'St. Anger'. To świetny album”

Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: "Nie ma szans" Artykuły o artystach
3 czerwca 2023

Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: "Nie ma szans"

Nuno Bettencourt o tym, jak zagrał na sprzęcie Eddiego Van Halena: "Byłem cholernie rozczarowany, bo brzmiałem jak ja" Artykuły o artystach
1 czerwca 2023

Nuno Bettencourt o tym, jak zagrał na sprzęcie Eddiego Van Halena: "Byłem cholernie rozczarowany, bo brzmiałem jak ja"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
9 czerwca 11:24
Imprezy

Incubus zagrał w Krakowie – fotorelacja

9 czerwca 10:43
Artyści

Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

8 czerwca 9:52
Artyści

Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

7 czerwca 16:33
Newsy

Nowe gitary ESP E-II na rok 2023

7 czerwca 11:30
Artyści

Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

7 czerwca 11:12
Newsy

Sean Bonnette i gitara Yamaha FGX3

7 czerwca 8:50
Artyści

Nita Strauss o swoim nowym utworze: „’Victorious’ to hymn, o którym zawsze marzyłam”

6 czerwca 17:32
Tygodnik

Tygodnik 21/2023 (253)

6 czerwca 12:11
TopVideo

Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

6 czerwca 10:17
Artykuł tygodnia

Brudno – nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka „Perkoza” Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

6 czerwca 9:00
Imprezy

Adrenalina & Perfect: nowa odsłona legendy polskiego rocka na koncercie w Bochni

5 czerwca 17:18
Imprezy

Blues: podróż przez europejskie festiwale bluesowe

5 czerwca 15:39
Newsy

Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

5 czerwca 13:26
Newsy

LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

5 czerwca 10:27
Artyści

Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press