• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Plini: Jak zdobyłem milion odsłuchań w 60 godzin

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano gru 22, 2020
Plini, fot. Strandberg
Plini, fot. Strandberg
Udostępnij

Plini został ostatnio namówiony do opisania swoich refleksji i spostrzeżeń na temat tego, jak zbudował sobie solidne oparcie w mediach społecznościowych, bez których prawdopodobnie w ogóle nie miałby szansy zaistnieć. Myślimy, że to może Was zainteresować.

 

Plini skromnie w ogóle pomija fakt, że ludzie go słuchają nie ze względu na jakieś zabiegi w social mediach, ale dzięki jego wspaniałej muzyce. A na tę składają się talent, poukładana w głowie wizja oraz lata ćwiczeń. To jest poza dyskusją, ale z doświadczenia wiemy, że można mieć nie wiadomo jak wspaniały „skil” i mimo tego grać tylko w domu do czterech ścian.

Jak więc wyjść z własną sztuką do ludzi? Jak zainteresować twórczością słuchaczy, którzy nigdy nie mieliby szansy poznać nas poza internetem? Plini w ostatnim wywiadzie dla australijskiego serwisu www.theindustryobserver.com opowiada, jak to było w jego przypadku.

„Nie mogę powiedzieć, że wszedłem do branży muzycznej z jakimiś konkretnymi celami lub planami, nie mówiąc już o wiedzy, czy koneksjach, ale patrząc wstecz, z radością mogę zidentyfikować rzeczy, które były najbardziej pomocne w budowaniu mojej publiczności bez wytwórni płytowej lub kierownictwa.”

Plini-fot.-Wikipedia-na-licencji-CC-1200x737
Plini-fot.-Wikipedia-na-licencji-CC-1200×737

„Jakieś dziesięć lat temu zacząłem przesyłać klipy i dema piosenek, nad którymi pracowałem, i udostępniać je na forach muzycznych (np. na forach fanów Mike’a Portnoya i Johna Petrucci z zespołu Dream Theater). Zainspirowało mnie to, jak Misha Mansoor w ten sam sposób uruchamiał swój zespół Periphery.”

„Ta lekcja polega na tym, że nie potrzebujesz wytwórni z własnym działem marketingu, aby znaleźć dla siebie odbiorców. Po prostu zwróć uwagę na swoich ulubionych artystów i przeanalizuj, co sprawia, że są tak lubiani (oprócz tworzenia niesamowitej muzyki).

Czy to rodzaj treści, które publikują? Czy to sposób, w jaki stają się bardziej dostępni dla Ciebie jako fana? Może to zainspirować Cię do opublikowania większej ilości nagrań „zza kulis” na YouTube, do zrobienia sesjo Q&A (pytań i odpowiedzi) na Instagramie, do napisania cotygodniowej listy mailingowej lub do założenia klubu książki z fanami.”

Plini, fot. mat. pras
Plini, fot. Strandberg

„Do 2015 roku wydałem trzy EP-ki i zgromadziłem wystarczającą liczbę widzów online, więc dopiero wówczas pomyślałem, że fajnie byłoby zebrać zespół i zagrać koncert. W ostatnich dziesięcioleciach granie na żywo było jednym z kluczowych sposobów promowania zespołów, ale twierdzę, że obecnie bardziej sensowne jest nie granie koncertu, dopóki nie wydasz trochę muzyki i nie zbudujesz szumu online.”

W ostatnich dziesięcioleciach granie na żywo było jednym z kluczowych sposobów promowania zespołów, ale twierdzę, że obecnie bardziej sensowne jest nie granie koncertu, dopóki nie wydasz trochę muzyki i nie zbudujesz szumu online

„Podekscytowany tłum na moim pierwszym występie doprowadził mnie do pierwszej australijskiej trasy koncertowej, a solidna frekwencja na tych koncertach w całym kraju doprowadziła do współpracy z większą agencją bookingową i powolnego wkraczania na większe sale i lepsze miejsca.”

- Advertisement -

„Myślę, że odwiedzając jak najwięcej miejsc i grając z właściwymi zespołami we właściwych momentach, pokazałem mojej początkowo „cyfrowej” publiczności, że poważnie podchodzę do tworzenia i grania muzyki i dlatego warto zwrócić na mnie uwagę.”

Myślę, że odwiedzając jak najwięcej miejsc i grając z właściwymi zespołami we właściwych momentach, pokazałem mojej początkowo „cyfrowej” publiczności, że poważnie podchodzę do tworzenia i grania muzyki i dlatego warto zwrócić na mnie uwagę

Plini, koncert, fot. YouTube
Plini, koncert, fot. YouTube

„Teraz, kiedy wydaje nową muzykę, pracuję z kilkoma świetnymi publicystami, a jeden z moich najlepszych przyjaciół (który zarezerwował moją pierwszą australijską trasę koncertową) prowadzi dla mnie reklamy na Facebooku i Instagramie.”

„Jednak zdecydowana większość z tych milionów odsłuchań pochodzi od wspaniałych ludzi, z którymi w ciągu ostatnich 10 lat rozmawiałem na forach, nauczałem na kursach, odpowiadałem na Instagramie lub grałem gdzieś na koncercie.”

- Advertisement -

Zdecydowana większość z tych milionów odsłuchań pochodzi od wspaniałych ludzi, z którymi w ciągu ostatnich 10 lat rozmawiałem na forach, nauczałem na kursach, odpowiadałem na Instagramie lub grałem gdzieś na koncercie

„Najważniejszą kwestią jest dla mnie odpowiednia konsekwencja i skupienie się na etyce pracy. Nie tworzę muzyki, która byłaby komercyjnie opłacalna w typowym sensie, ale wciąż jest to rodzaj muzyki, która ma wystarczającą publiczność na całym świecie, aby utrzymać karierę.”

Plini „I’ll Tell You Someday”

Na podstawie: https://theindustryobserver.thebrag.com

TAGI: plini, streaming
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett anonimowo pozbywa się gitar na eBay i Reverb: „Po prostu je wystawiam. Nie piszę, że są moje”

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?